GURBETÇİLERŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Bu ŞİİRİM;Yıllardır AMERİKADA yaşayan
bir GURBETÇİ hemşerimizin İki gün önce 17.10.209 tarihli Yayınlamış olduğum "GURBET" şiirimi okuyup şiirime yazdığı yorum dan etkilenerek yazılan bir Şiirdir. Önce o Şiiri Okuyalım Sonra da GURBETÇİMİZİN YORUMUNU. Kendisine ve Tüm Gurbetçilere bu Şiirimi İthaf ediyorum .................... GURBET Senelerce çektim cefa Ziyan etti beni gurbet Yalan dünya yokmuş vefa Ziyan etti beni gurbet Zehir dolu kıt aşında Hayatımın en başında Henüz daha toy yaşımda Ziyan etti beni gurbet Baykuş geldi bülbül uçtu Aylar değil yıllar geçti Bir solukta nasıl içti Ziyan etti beni gurbet Soldu gülüm bahçe bağım Telef oldu gençlik çağım Duman çöktü duman dağım Ziyan etti beni gurbet Nice canlar b/ezdi geçti Kahpe düzen y/üzdü geçti Kor ateşi büzdü geçti Ziyan etti beni gurbet Ana yardır seçemezsin Baba dağdır geçemezsin Yare değer biçemezsin Ziyan etti beni gurbet Akan derem akmaz artık Çoluk çocuk bakmaz artık Kimse çıram yakmaz artık Ziyan etti beni gurbet Resul’um böyledir hayat Ömrün bitti oldun bayat Geç öğrendim dünya hoyrat * Ziyan etti beni gurbet ......17.10.2019 Şiir:Resul Civcik - Ayrancı Karaman _________________________________ Diyorki;Amerikada yaşayan İsa Duran! Çok teşekkürler.... Bizi güzel özetlemişsin. Keşke bizim gurbetimizde Vatan içinde gurbet olsaydı. Ama maalesef vatan topraklarından uzakta yaşayan bizler için Gurbetlik zordur. Bayramlarda ailenin ve sevdiklerinin yanında maalesef her zaman olamazsın. Bayramlarda çekeceğin hasretin ağırlığına dayanmak için günler öncesinden kendine güç toplamaya çalışırsın. Cenazen olduğu anda gidemeyip katılamazsan sendeki üzüntünün acısı gurbette ikiye katlanır. Memleketinde en yakından biri hastalansa basıp gidemezsin. Gurbetlik hakkında o kadar çok şeyler vardır ki anlatmakla yazmakla bitmez.Her ne kadar yaşadığın yer Cennet de olsa yine de yaşayıp büyüdüğün topraklarının kokusunu yerini hiç bir şey tutmaz. Yeri gelir köyündeki o tezek kokusu bile burnunda tüter. Onun için gurbetliğin anlamını vatan toprağından binlerce kilometre uzaktaki insanlardan başka kimse anlayamaz. Sizlere de çok Selamlar ve Sevgiler Amerika dan İsa Duran.
GURBETÇİLER
Yüreğine çökmüş duman İçi dolu Gurbetçiler Gülemiyor hiç bir zaman İçi dolu Gurbetçiler Vatan diye özlem çeker Gözlerinden yaşlar döker Öyküleri yürek yakar İçi dolu Gurbetçiler Buram buram sıla tüter Gönlü burda orda yiter Çektikleri artık yeter İçi dolu Gurbetçiler Ev yok köyde pek duramaz Elin yurdu hiç yaramaz Yarasını tek saramaz İçi dolu Gurbetçiler Bayram olur gelemezler Mutluluğu bilemezler Kader böyle silemezler İçi dolu Gurbetçiler Resul gibi niceleri Uyuyamaz geceleri Konuşamaz heceleri İçi dolu Gurbetçiler .......20.10.2019 Resul Civcik"Ozan Resuli"Ayrancı/Karaman Fotoğraf;Anonim ______________________ Gurbetçilerimize İthaf ediyorum. Okuyup hislenen,beğenen,yorumlayan, tüm gönül dostlarıma,selâm olsun. |