(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CEMAL SAFİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CEMAL SAFİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
şiirde ilk üstadım cemal hocadır..15 yıldır görüşür değerli düşüncelerinden istifade ederim...her yıl Akçayda şairler festivali organize eder ve yeni şairleri camiaya kazandırır...ama ülkemizde öyle insanlarında kıymeti bilinmiyor....
MERHABA! Bende Cemal Safiyi seviyorum alanımda bestelenmiş bir şarkısı var. RÜYALARIM OLMASA
Yıldızlara baktırdım fallara çıkmıyorsun Seni görmem imkansız rüyalarım olmasa Pencereden bakmıyor yollara çıkmıyorsun Seni görmem imkansız rüyalarım olmasa
Zor mu geldi kalbinde bana sevgi saklamak Yakıp gittiğin yeri dönüp bir kez yoklamak Değil sabaha kadar seni öpüp koklamak Seni sarmam imkansız rüyalarım olmasa
Sevmesem özler miyim seni can pahasına Ne olur bir fırsat ver, beni bir daha sına Adını söyleyemem senden bir başkasına Seni sormam imkansız rüyalarım olmasa
Düşlerimde incitsem günlerce uyuyamam Sana değil, saçının bir teline kıyamam Yıllar sonra dönsen de ‘nerde kaldın’ diyemem Seni kırmam imkansız rüyalarım olmasa
Yalvarırım mektup yaz beş dakkanı ayır da Su serp yanan sineme sağlığını duyur da Yaban gülü gibisin dağda,kırda,bayırda Seni dermem imkansız rüyalarım olmasa...
Cemal Safi üstad deyince bizimde saygimizi belirtmemiz gerek.Bende bir dörtlügü ile katilayim. Tezat görünür.
Mağrurlanma ya hacı,hor görme dilharabı Her haramdan bize de bir gün azat görünür Hem asık ol,hem sair,hem tanıma sarabı Nerde böyle çelişki,böyle tezat görünür. C.Safi Vefali gönüllere tesekkürler.
çok güzel olmuş ve yazıldığı şahsın kaleminin büyüklüğü şiiri ayrıca şahaneleştirmiş...Bende bir Cemal Safi hayranı olarak gurur duydum bu yazdığınız şiirle...gerçekten tebrikler...yüreğinize sağlık
Bugün Edebiyat Defteri sayfalarını karıştırırken, şiirlere yaptığınız yorumlar takıldı gözüme.
Eleştiri anlayışınız ve üslubunuz çok ters.İnsanları azarlayarak yorumlar yazıyor ve sürekli ritimden ve akıcılıktan söz ediyorsunuz.
Bir kaç yorumda da matematiksel hesaplamalar yapmışsınız.
Edebiyat adına hoş yorumlarınız, elbette gereksiz pohpoh şiire hizmet etmez.
Ancak, sadece bir mısralık şiirde bile o akıcılığı ve ritmi tutturamamışsınız Sayın Durukan.
11 heceli şiirin 11 heceyi tamamlamış olması, teknik açıdan belki yeterlidir ama akıcılık açısından zaafları var şiirinizin.
Bir duayla kaç yıl geçti aradan ---------> 4 + 4 + 3 Talihim şiirle güldü bahtıma -------------> (3 + 3) +(2 + 3) Niyazımı kabul etti Yaradan-------------> 4 + 4 + 3 Safi’yi gönderdi gönül tahtıma...-------->(3 + 3) +(2 + 3)
Türk Şiirinin miili ölçüsü 4+4+3'tür Sayın Durukan..6+5 olarak da icra edilir..Ancak, kıtaya hangi ölçüyle başlanmışsa, o ölçüyle devam edilir ve sonlandırılır.
Şiirinizde her ikisi de mevcut ve bu zihaftır.
Şu durumda bizim de azarlar tarzda yorumlar yazıp " Sen git voleybol oyna" deme lüksümüz var mıdır size?
Bir duayla kaç yıl geçti aradan ---------> 4 + 4 + 3 Talihim şiirle güldü bahtıma -------------> (3 + 3) +(2 + 3) Niyazımı kabul etti Yaradan-------------> 4 + 4 + 3 Safi’yi gönderdi gönül tahtıma...-------->(3 + 3) +(2 + 3)
bu hece çözümü yanlış...sizin şiirden hiç anlamadığınız ortada bu şiirde ben hiç 4+4+3 hiç kullanmadım
Bir duayla kaç yıl geçti aradan ---------> 6+5 Talihim şiirle güldü bahtıma -------------> 6+5 Niyazımı kabul etti Yaradan-------------> 6+5 Safi’yi gönderdi gönül tahtıma...-------->6+5
DOSTUMUZ, HOCAMIZ O ANLAMDA DEMEK İSTEMEMİŞTİR..BENCE O GÜZEL YAPRAKTIR KIYMAYALIM ONU UÇURUMDAN ATMAYA GİBİSİNDEN SÖZ ETMEK İSTEMİŞTİR...BEN DE GEÇEN GÜN ATATÜRK İLE İLGİLİ ŞİİRDEKİ BİR YORUMU YANLIŞ ANLAMIŞIM AMA KARŞILIKLI ÖZÜR DİLEYEREK SİTEDE ÖRNEK BİR TAVIR SERGİLEDİĞİMİZE İNANIYORUM...TEŞEKKÜRLER...BİRLİK VE BERABERLİĞE ŞİDDETLE İHTİYACIMIZ VAR VE BU TÜR SERT SÖYLEMLER SİTEMİZ ÜYELERİNE VE DOSTLARINA HİÇ YAKIŞMIYOR..BENİ KARA LİSTEYE ALAN SAMSUN'LU DOSTLARIM BİLE VAR AMA CANLARI SAĞOLSUN...YORUMA KAPATMIŞLAR SAYFALARINI...ÜSTELİK BİR DE YÜZ-YÜZE GÖRÜŞMÜŞLÜĞÜMÜZ DE VAR...ÇOK ÜZÜLDÜM..ÖZÜR DİLEDİM YİNE AYNI ŞEKİLDE DEVAM EDİYOR DEMEK BANA KARŞI BİR KİNİ VARMIŞ...CANI SAĞOLSUN...SAYGIMLA..
oktayzerrin tarafından 7/5/2008 4:44:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Elimle kuyumu kazdırdı bana, Ah şu şairliğim olmaz olaydı! Aklına eseni yazdırdı bana, Bütün sırlarımı aleme yaydı; Ah şu şairliğim olmaz olaydı! ...
Demiş Cemal Safi... Derken de ''İyi ki şairim'' anlamını dizelerin içine ustaca saklamış. şiiriniz ustaya hakkını teslim ederken, hatırda kalacak bir eser olmuş.
"SAYIN CEMAL SAFİ'YE" Bir bilsen denizim kimleri boğdu Sınırlara kafa tutanlardanım Bir alev içinde hünerim doğdu Kağıda alamet yazanlardanım
Elesen gerçeği insan oğlunu Sonunda elekte kalanlardanım Gerçekten bulursan bir gün yolunu Bu yolda karşına çıkanlardanım MEZARKABUL55 Değerli hocam......Çok değerli büyüğümüz ve ilham kaynağımız Cemal SAFİ ye.Ona yakışır ustalıkta bir dürtlükle seslenmişsiniz...Öz kültürümüzü son dönemde şahlandıran en büyük şair olarak şiire kattıkları şüphesiz tartışılmaz...Bir başka hava ve bir başka maya onda ki...O büyük ustanın yetiştirdiği bir usta olarak ne kadar kendinizle övünseniz az dır....Herkes bu konuda sizin kadar şanslı ve yetenekli değil çünkü...Ne mutlu şiirden anlayanlara,ne yazık kör olan gözlerin vaziyetine....Ayakta alkışlıyorum hocam.Sonsuz sevgi ve saygılarımla....
ARKADAŞLAR LÜTFEN S3AKİN OLALIM...BENCE BİRBİRİMİZİ HEP YANLIŞ ANLIYORUZ...BELKİ DE DEĞERLİ DOSTUMUZ, HOCAMIZ O ANLAMDA DEMEK İSTEMEMİŞTİR..BENCE O GÜZEL YAPRAKTIR KIYMAYALIM ONU UÇURUMDAN ATMAYA GİBİSİNDEN SÖZ ETMEK İSTEMİŞTİR...BEN DE GEÇEN GÜN ATATÜRK İLE İLGİLİ ŞİİRDEKİ BİRR YORUMU YANLIŞ ANLAMIŞIM AMA KARŞILIKLI ÖZÜR DİLEYEREK SİTEDE ÖRNEK BİR TAVIR SERGİLEDİĞİMİZE İNANIYORUM...TEŞEKKÜRLER...BİRLİK VE BERABERLİĞİE ŞİDDETLE İHTİYACIMIZ VAR VE BU TÜR SERT SÖYLEMLER SİTEMİZ ÜYELERİNE VE DOSTLARINA HİÇ YAKIŞMIYOR..BENİ KARA LİSTEYE ALAN SAMSUNLA DOSTLARIM BİLE VAR AMA CANLARI SAĞOLSUN...YORUMA KAPATMIŞLAR SAYFALARINI...ÜSTELİK BİR DE YÜZ-YÜZE GÖRÜŞMÜŞLÜĞÜMÜZ DE VAR...ÇOK ÜZÜLDÜM..ÖZÜR DİLEDİM YİNE AYNI ŞEKİLDE DEVAM EDİYOR DEMEK BANA KARŞI BİR KİNİ VARMIŞ...CANI SAĞOLSUN...SAYGIMLA..