Nereyi güzel bulduysa Yerleşti oraya Su kenarı, ormanlık Cennet gibi vadiler Sayesinde insanın Cehenneme döndü birer birer...
Doğa kızdı köpürdü Yağmur dolu şimşek heyelan Deprem, tsunami hortum Ne var ise ortalıkta Hepsini sildi süpürdü...
Her kim ki doğaya Ters vaziyet aldı, Gün geldi Ardında yıkılmışlık Derin acılar kaldı...
Dağlar bile küçülür Gücü ile evrenin Siz siz olun Küçülmeyin Doğaya saygılı davranın!
Görür görmez güzelliği Hemen gözümüz ısırdı Mutlak güzellik Genlerimize işlemiş Kaç bin asırdır İçimizde bir büyük sırdır...
-II-
"Derya, Bak güzelmiş burası Buraya yerleşelim!" Dedi kızına babası Der demesine der ya Bir de yarını var!
Doğayı kızdırırsanız Her acıya boğar Yıkar atar çirkini Yerine güzelliğini koyar!
Şaban AKTAŞ 03.07.2019
Görsel: Palovit Şelalesi
.
SÜRGİT HAYAT
Her biri bir dünya tatlısı Sevmeye doyulmaz torun Kucağa alıp koklasan Ne dert kalır ne de sorun
Ömrümün en uç sürgünü Cana yakın en vurgunu Çağlayan bir su durgunu Neye yorarsanız yorun?!
Ne mal mülkle ne parayla Ne köşk konak ne sarayla Yaşam herkese sırayla Sıradan geçene sorun!
Bir yanıp bir sönen mumun Saati var mıdır kumun Bir göz açıp bir de yumun Sürgit hayat; işte torun..
Şaban AKTAŞ 11.07.2019 - 09.15
HASRET GÜNEŞİ
aylardan Temmuz günlerden Akdeniz, düşün ile gül körpe kollarındayım suların sereserpe
kumsalında izin suyunda tuzun yıkanmış çakıllar gibi aşk ile biriktirdim seni içinde sonsuzun
hâlâ aynı ateşin gözlerinde aynı sıcaklık düşümdesin ay güzeli yakıyor tenimi hasretgüneşin...
Şaban AKTAŞ 16.07.2019 12.17
ÖLÜMLE RANDEVU
hayat bu, akıp giden yürüyor herkes bir yana bir kelebek aniden çarpılıyor otobüsün camına... ... biraz su, biraz renk su testisi gibi kırılıyor dağılıyor paramparça yapışıp kalıyor kelebek cama... ... buydu işte arta kalan yazık değil mi ama, uçarken sevinçle hayatın ortasında kayıp cana!
Şaban AKTAŞ 29.06.1998
SENDEN GÜZEL YOKTU BAŞKA
Senden güzel yoktu başka Sanki bir tek sen var idin Hasretlik çökünce aşkla İçin için yanar idin
Yanar idin yanar idin Yüreğimden kanar idin Çeşmimde çeşme gibiydin Çağlayan bir pınar idin
Ah benim tomurcuk gülüm Ayrılık en büyük zulüm Yandıkça savruldu külüm Hiç sönmeyen yanar idin
Aşk ateşi güne döndü Yandı yürek küle döndü Gönlüm ıssız çöle döndü Gözlerimde yunar idin...
Şaban AKTAŞ 09.07.2019 - 08.50
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
"DELİ BEYAZ" ATLAR
Kuş sesleriyle uyandım güne Bir yanda Cıvıl cıvıl serçeler Bir yanda kumrular Huuu huuuuu" diye seslenen Doğuşuyla güneşin Coşkuyla sevinçle Umutla başlasın hep Bitmez sanılan Uykusuz kapkaranlık geceler .. Pamukkale’de aydınlık bir sabah Pamuk beyazı Umutla dolu yepyeni bir gün; Hey gidi yaşanmış yıllar Dün değil hiçbirisi Sanki daha bugün, Termal sular kadar sıcak Güzel sesler arasında Güzellikler içinde Sevgi dolu yüreğiyle Kırlangıçlarca uçuşan "Deli beyaz" * dolududizgin Mavi göğün altında Mutlulukla yaşasın her insan...
Şaban AKTAŞ Vista Termal SPA Otel 30.06.2019
" Deli Beyaz": Dr. Cengiz Aktürk (Pamukkale doktor(a)larından) :)
İBRAHİM FINDIKYAĞI
Sevgili İbrahim Aldım acı haberini Rahmetin bol olsun diledim...
Cenazene geliyorum Yaz gününde sağanak Bastırdı birdenbire Tüm bereketiyle Sızarken yağmur toprağa Özlemiyle sevdiklerinin Gözyaşları da karıştı Gözlerinde yeşil yaprağa...
"Kanunu böyledir kahpe dünyanın Dört mevsim içinde bir bahar olur"
Su gibi erir akar insan Acı ile çöle döner Mevsimsiz yağmurlar gibi ölüm Yüreklere har olur...
Adı ile anılırken iyiler Kötü unutulur, İyi iyiliği ile Anıldıkça var olur...
Yoldayım henüz Yağmur altında Sana ulaşamadım Yaz yağmuru ile zamansız Sızıp kara toprağa Kara giyinirken sevdiklerin Tepeden tırnağa Beyaz giymene alışamadım...
Şaban AKTAŞ 28.06.2019 17.06
ÖLÇMEYE BİÇMEYE GELMEZ ÖMÜR
Ölçmeye biçmeye gelmez ömür Kararır bir anda dünyan Yanar küle döner kömür Biter her hayâlin rüyân
Ölmeyecekmiş gibi çalış Her gün ölüm gibi alış Yoktur ebediyyen kalış Her can elbet bir gün üryan
Baş olsan da çatlar başın Taş olsan sa çatlar taşın Boşunadır akan yaşın Sen yokken de döner devran
Şaban AKTAŞ 27.06.2019
GÜLÜM HAYLİ ZAMAN GEÇTİ
Gülüm hayli zaman geçti Ayrılık ne yaman geçti Sağanak yağmurlar bastı Kara bulut duman geçti
Başım karlı dağ farkı yok Toprak değilim arkı yok Dönme dolap yok çarkı yok Gözümden bir umman geçti
İçim dışım sisli puslu Gönlüm keder gamlı yaslı Yaz yağmurları sel bastı Yüzümden bir çağman geçti
Ay battı gün yine döndü İçim yana yana söndü Çekip de gittiğin gündü Kuşlar uçtu zaman geçti
Şaban AKTAŞ 24.06.2019 - 11.09
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ BENİ SAÇLARINDA SAVUR!
Aşkım bana zaman ayır Sakın deme olmaz hayır Senin ile her yer cennet Güze döndü kuru çayır
Yüreğimde yaz ortası İçinde güneş potası Aşka çevrildi rotası Kadir mevlâm bizi kayır!
Ne hoş içimdeki o ses Dile geldi nefes nefes Aşk ile derin bir heves Yaktı beni cayır cayır?!
Ne olur tutsam elini Sarsam incecik belini Anımsa o dağ yelini Yel bil beni elden ayır!
Beni saçlarında savur!...
Şaban AKTAŞ 23.06.2019 -12.55
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
AKREP YURDU
Dün Güllükdağı’nda idim Ben diyeyim yüz, siz deyin bin Kaç kez kimbilir Rehberlik yaşantım boyunca Termessos’u görmek için Bu dağa çıktım indim...
Odeonda aklıma geldi birden Aynı taşı kaldırdım, Yıllar önce yuvalandığı yerden Neye uğradığını şaşırmış halde Çıka geldi bir akrep; Gitti gitti ve durdu Bir kaç poz fotoğrafını çektim; Olduğu yerde sanki Benim için kımıltısız duruyordu...
Bir ot ile başına dokunup Hareketlendirdim onu; Döndü gerisin geri Aynı taşın altına girdi, Belki kendisiydi Yıllar önceki akrebin Belki çocuklarından biriydi; Oğlu, kızı, torunu?!
Daha üstüne varsam eğer Hayat memat sorunu Kuyruğunda sokacı Zehiri ile boğum boğum Tenimden vurur İnletirdi acı acı?!
Bir taşın altıydı yurdu Yoksa orada yıllar boyu Hâlâ aynı yerde durur muydu?!
Şaban AKTAŞ 22.06.2019
Fotoğraflar: Şaban AKTAŞ
Karadeniz boyu ardarda liman Kaçkardağı başı kar ile duman Yayla çiçeği misin sevdiceğim Senden ayrı düştüm hallerim yaman
Ay/der’in deresi çağlayıp akar Herdem yeşil çaylar mis gibi kokar Bu hasretlik beni kor olur yakar Aşk ateşi ile küllerim yaman
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NEREYİ GÜZEL BULDUYSA?! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NEREYİ GÜZEL BULDUYSA?! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.