Birleşen halk yenilmez, Faşizme geçit yok; Yüreğimiz teneke saksılarda Allı güllü, pembe yeşil Baharda rengârenk açan Çiçekler kadar güzel Kızgın sacın üstünde çevrilip Odun ateşinde pişen Ekmek kadar yufka temiz Ve sonsuza açılır Buram buram sevgi dolu Şefkat ve merhametimiz
Anason gibi, arapsaçı gibi Melatura kadar baharatlı Yıllardır barışa susadık Toprağın değerini bilen Dağı taşı canı kadar seven Çalışıp üreten halkın çocukları Hayatı yeniden yaratan Toprağına taşına değer katan İşçi köylü, emekçiyiz Zulmün ve ihanetin karşısında Etten ve kemikten duvar Karanlıkta aydınlığa bekçiyiz!
Soysuz gemini azıya aldı Okyanusa gemicikler saldı Geldi çattı kara günler; Dağılmak bilmedi bulutlar Hak, hukuk, eşitlik demokrasi Sanki hepsi hepsi bir masaldı; Sanki ne gelirse felekten(!) Ayırmak taşını pirincin Elemek unu elekten Yoğurmak teknesinde hamuru Ayırmak kiri, pası, çamuru Yine halkın çocuklarına kaldı!..
Bu kaçıncı ödenen bedeldir; Soysuzun hâyâsı yok Vicdanı yok, mayası yok Bir eli yağda bir eli balda Alıştılar habire soymaya Sultan Vahidettin misali Şaşaâlı saltanat sarayda Gaflet, daĺâlet, sapıklık diz boyu Bir yanı haremlik, bir yanı selamlık, Dolar uçtu, uçuyor, uçacak; Tanrım ne günlere kaldık?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NO PASARAN! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NO PASARAN! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
tebrik ederim gonul dostu
kaleminizden siir yureginizden
sevgi eksik olmasin