Sevgili Kardeşim Ahmet Çıtak’ın “Türkçe Düşün Türkçe Konuş Türkçe Yaz..” isimli yazısının verdiği ilham ile..
Selam olsun..
.
.
Han’ım hey ! - Tertemiz, Anamın ak sütü gibi Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. Özünü bilendir insanın dibi Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Sitemim bu güne ve de dünedir Türkçeden gayrıya özenmek nedir Aslı inkar eden haramzadedir Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Deyimler tanımlar atasözleri Orhun Kitabesi nurlu yüzleri Dedem Korkut aydınlatır bizleri Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Yunus ol sözlerin bal kaymak olsun Veysel ol ilhamın gönlüne dolsun Çoluğun çocuğun özünü bulsun Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Hatayi Farsçayı bilirdi elbet Tarihte yerini alırdı elbet Pir Sultan başka dil bulurdu elbet Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Dili yozlaştırmak olamaz fikir Biz Türküz hiç kimse göremez hakir Allah Türk yaratmış binlerce şükür Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Kanımız asildir özümüz asil Atatürk yolunda yürümek usül Aslını sevmeli bütün bir nesil Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Görklü Muhammed’e salavat.. - Suat Zobu
DOSTLARDAN:
Can bizim öz bizim namusum bayrak Söz bizim dil bizim inmez albayrak Köz bizim göz bizim ana süt berrak Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. ............. Ahmet Kara / Teşekkürler *** Seslenir seni bana ovam, dağım, Nere gitsem bulur beni arınmış. Bir çağ ki akar ötelere, Bir ak ki yüce atalar, bir al ki ulu oğullar, Türkçem, benim ses bayrağım...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Türkçe Düşün Türkçe Konuş Türkçe Yaz..! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Türkçe Düşün Türkçe Konuş Türkçe Yaz..! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yazığım yazının böyle üst düzey bir şiire vesile olması bana gurur verdi. Yorum için geç kalma nedenimi biliyorsun. Aslında keşke sıcağı sıcağına bir şeyler yazabilseydim. Çok ama çok güzel ve anlamlı bir şiir. Canı gönülden kutluyorum kardeşim.
GÜZEL ve YERLİ YERİNDE Uyarılar GÜZEL DİLİMİZİ GÜZEL KONUŞMALI Türkçemiz Dünyanın En GÜZEL LİSANIDIR. İçinde farklı lehçeleri oluşturur ANA DİLİMİZE GÜZELLİKLER KATAR. Güzel bir Yürek Teriydi Canı gönülden kutlarım. İlhamınız sönmesin. Kocaman yüreğiniz hiç susmasın efendim. __ Selam ve Duâ ile Sevgiler
Gerek Ahmet ustanın yazısına, gerekse bu güzeller güzeli şiire birileri çıkıp; şimdi biz otobüse "çok oturgaçlı getir götürgeç vs." mi diyelim gibi abes tepkiler göstereceklerdir. Veya en azından içinden geçireceklerdir. Bu bilinci taşıyan ve Türkçeyi olabildiğince kullanan kişiler, diğer dildeki kelimelere olabildiğince imtina ediyor zaten. Mesele son dönemin "trendi" durumundaki, Türkçeyi özellikle bozma gayretinde olanların (bu sitede olduğu gibi) bunu anlamaları. O da zor iş. Çünkü amaç ve niyet başka.
Bütün dünyada olduğu gibi, kaçınılmaz olarak, bizim de dilimizde bazı erozyonlar yaşanıyor maalesef. Bizim amacımız, evrenselleşmiş dilleri tamamen terk edip, her zaman her yerde illede Türkçe olsun değil tabi ki. Biz mevcut dilimizi bilerek kullanma ve özellikle edebiyat anlamında daha da bozulmasını engelleme çabasındayız. Dilimize Arapça, Farsça, kısmen İngilizce ve Fransızca bazı terimler (kelimeler) tamamen yerleşmiş durumda. Bunları yok sayamayız elbette. Ancak Türkçe karşılığı bulunan kelimeleri de bile bile başka dilde konuşma aymazlığına da düşmemek gerek.
Bazı hayasız nankörler (bir şekilde kuyruk acısından olsa gerek) "Türk diye bir ırk, Türkçe diye bir dil yoktur" deseler de, bazı soysuzlar bunu alkışlayıp, onaylasa da. Bizim soyumuz Türk, dilimiz Türkçe, yurdumuz Türkiye Cumhuriyetidir. NE MUTLU...
- Tertemiz, Anamın ak sütü gibi Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. Özünü bilendir insanın dibi Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz.. - Sitemim bu güne ve de dünedir Türkçeden gayrıya özenmek nedir Aslı inkar eden haramzadedir Türkçe düşün Türkçe konuş Türkçe yaz..
Eline diline sağlık şairim güzel bir şiirdi KUTLUYORUM. Nice güzel şiirlere...
Seslenir seni bana ovam, dağım, Nere gitsem bulur beni arınmış. Bir çağ ki akar ötelere, Bir ak ki yüce atalar, bir al ki ulu oğullar, Türkçem, benim ses bayrağım... Fazıl Hüsnü DAĞLARCA
Güçlü kaleminizi ve temasını çok iyi işlyen şiirinizi kutlarım Suat Bey.
Saygılarımla.