Milyonlarca yonca içinde Dört yapraklısını bulabilmek Ne büyük şanstı benim için Yıl 1995 Denizli’de buldum onu; Bir dilek tuttum içimden Sonra sen çıktın karşıma...
Ne ise aşk denilen şey O da çıktı geldi ardından Senin ile başıma..
Ne tuttuğum dilekten Ne sana verdiğim yürekten Pişmanlık duymadım hiç Yonca hâlâ duvarımda asılı Baktıkça yüzün hayâl hayâl Gelir geçer duvardan, Sen ise bir gittin pir gittin Geçmedin bir daha o diyârdan..
Hasretin ile ben savrulurken yele Şarkıların düştü dilime Çınlayıp durdun telden tele Parçalandı yüreğim lime lime... ..
-II-
"Biriciğim gonca gülüm Arasında onca gülün Dört yapraklı yonca gülüm Öyle güzel öyle şensin Güne güne büyüyen Ay gibi güzelleşensin...
Sen gittin gideli Kırıldı dağların beli Kim ulasın, kim sulasın Soldu bütün genç ömrümün Tomurcuk gonca gülleri...
Batan günde gömülürsün Doğan günde gonca gülsün Hem ömürsün hem ölümsün Sensiz yüzüm nasıl gülsün?!
Yittin gittin mor dağlarda Susuz kaldım Kerbelâ’da...."
Şaban AKTAŞ 1996 - 2019
Fotoğraflar: Şaban AKTAŞ
Not: Bu şiirin 2. bölümü tarafımca özgün müzik olarak bestelenmiş ve noterce onaylıdır.
SÜMBÜL GELİN Görünüşü çok güzeldi İnce narin bir yapısı var, Evin içinde iken Saksı ona oldukça dardı Geçen yıl bahçeye gömdüm Cemre suya düşünce Çiçeklendi sümbülün soğanı Doyumsuz güzel kokusu ...
Gel gör ki bugün Yerde uzanmış görünce Cız etti içim Hoyrat rüzgâr acımasız Kırıp geçmiş gövdesini Çaresizdi zavallı Doğrultamamış belini Güzelliğiyle çağırdı beni...
Hemen gittim yanına Yakından gördüm halini Güneş açarsa belki yarın İyileşip kendine gelir Sevdim, okşadım, Yüzümü sürdüm yanağına Geçmiş olsun dedim Koklamaya doyamadım Koparmaya kıyamadım Öylece bıraktım sümbül gelini...
Gülüm benim, Sen de bu çiçeğe benziyorsun; Uzat bana elini!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DÖRT YAPRAKLI YONCA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DÖRT YAPRAKLI YONCA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüreğine emeğine sağlık
____________________________Selamlar