UzayŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Uzayda akıllı canlılar.
Uzayda gezegenlerde hayat var mı konusu son yüzyılın insanlarının en çok merak ettikleri konulardandir. İslam`ın bu konuda ne bildirdiği kur’ân ve hadislerdeki apaçık delillere rağmen tartışma konusu olmuş , bu konuda ihtilaf edilmiş. Hiç şüphesiz kur’ân ve hadislerle bildirilen gerçek uzayda hayâtın varlığıdır. İki âyetle açıkça bilrildiği gibi uzayda dâbbe (kımıldayan) denilen canlı türleri vardır. .Bunların mahiyeti hakkında ne yazık ki islam dünyası pek fazla mesafe kat edememiştir.Zaten son 2 asırdır İslam alemi genelde işgallara uğradığından müstemleke sömürüye maruz kaldi.Bundan dolayi ne İslam`ı ilimlere nede bilimsel çalışmalara katılamadığından yerimize saydik. Genelde gayri müslimler birzamanlar İslam ve islam alimlerinden öğrendikleri her türlü bilgiyi geliştirmişlerdir.Günümüzde uzayda büyük gelişmeler olmaktadır.Yakın bir zamanda uzayda hayat ve canlilları (uzaylilları)keşf ederseler şaşırmadan, kendimize kızmalıyız. 1- Kur’ân’ın 16’ncı sûresi olan nahl sûresinin 49’uncu âyeti : “ve Allâh’a secde eder ne (var) göklerde ve ne (var) yer(yüzün)de dâbbeden (kımıldayandan, canlıdan) ve melekler ve onlar büyüklenmezler ”. 2- Kur’ân’ın 42’nci sûresi olan şûrâ sûresinin 29’uncu âyeti. “ve o’nun (Allâh’ın) âyetlerinden (belirtilerinden) , yaratılış (tarz)ı gökler ve yer(yüzünü)n ve ne yaydı o ikisinde dâbbeden (kımıldayandan, canlıdan) ve o (onların) toplanmalarına dilediğinde kadîr (çok iyi ölçüler koyan) ”. 3- hadis “bilim süreyyâ’da (ülker takım yıldızları’nda) olsa, onunla birbirine kavuşur fars oğullarından adamlar”.
.
. Onbeş asır önce yüce islami Yollamıştı Mevla emin elçiyle insanlık için gerçek yaşamı , Sunmuştu bizlere mumtaz bilgiyle Uzay canlisina "dâbbe" der kur`an, Müslüman neden arayamadın? Bugün gavurlara oluyor hayran, İslam a ters bakan o yarı aydın İslam Hakim iken hayatımıza ilim irfan bilimde ilerdeydik Tefrika girince yaşantımıza Gavurun yaptığı trendeydik "ilim müslümanın kayıp malıdır" Onlan vuruyorlar bizden çalanlar, Geç kaldık bulmanın tam zamanıdır Avutmasın bizi artık yalanlar Mustafaoglu ilyas Okuyup yorum ve eleştiri yazan dost ve forumdaşlara,selam ve saygılarımı bırakıyorum ! |
Emeğine yüreğine sağlık usta
_______________________________Selamlar