80. MERDİVEN
Hayat merdiven gibi, hep basamak basamak,
Her basamak çıkışta, yeni şeyler yaşamak… Bilinmez basamağın, her birinde neler var, Bazen kolay çıkarsın, bazen ayağın kayar… Düşe kalka çıkarsın, sonunda merdiveni, Bazen göğe erdirir, bazen mahşere seni… Çeşitli şeyler görür, türlü şeyler yaşarsın, Kimi tâlihin güler, kimi gülmez şaşarsın… Kadirim merdivenden, çıkarım birer birer, Merdivenin sonuna, ulaşmak ömür sürer… Kadir Çetin/Bolu/85 |
Şiiriniz hakikaten güzel ancak az daha işçiliğinde gayret gösterirseniz sanki daha güzel olacak gibi?
Nasıl mı?
"Hayat merdiven gibi, hep basamak basamak" mısrası üstat Necip Fazıl'ın "SU İNER YOKUŞLARDAN HEP BASAMAK, BASAMAK" söyleyişini anımsattiğı için sanki aynı şeyi söylüyormuşsunuz gibi bir havanın oluşmasına neden oluyor.
"Bilinmez basamağın, her birinde neler var" mısrasında "her birinde neler var?" diyebilmeniz için " Bilinmez basmağın" söyleyişindeki "basamağın" kelimesi "BASAMAKLAR" olmalıdır ki tutarlı olsun.
Bazen kolay çıkarsın, bazen ayağın kayar…
"Kimi tâlihin güler, kimi gülmez şaşarsın…" mısrası da sanki siz "kimi talihiniz güler, kimi talihiniz gülmez " demek istiyorsunuz gibi bir anlam oluşturuyor. Oysa siz "kimi zaman güler, kimi zaman gülmez" demek istiyorsunuz; ancak bu anlamı sizin söylediğiniz şekilde olan mısradan anlamak bir hayli zor gibi.
Şiirin bu sitedeki diğer ustaları ne düşünür bilemem; fakat bendeniz bu güzel şiiriniz hakkında böyle düşünüyorum.
Şiirle kalın, şiir gibi kalın Kadir Bey!
Saygılarımla...