büyük bir sabırla dikkatli, titizdim; titiz olan annemdi ondan öğrenip sözcükleri ince ince dizdim dilim anadilim ana deyince yüreğim benim dilinir dilim dilim!
az konuşur çok iş yapar ruhundaki temizlik imanından gelir okumayı yazmayı bilmese de toprağı kazmayı oyalı yazmayı bilir anam büyük usta dilimde, us’ta!
-II-
anam; o kadar yakınsın bana el açıp göğe dua okudum ruhuna elimi sürdüm rahmetle yüzüme ve elini öper gibi öptüm kendi elimi elim senin elin senden bedenim
ha sen bensin ha ben senim ana yüreğimde yüreğin atıyor şevkle heyecanla canından verdiğin bendeki canla yaşıyorsun ölmedin; ölümsüzlük hakkı ödenemez emeğin!
Şaban AKTAŞ 01.02.2019
Fotoğraf: Annem: Sol başta Yıl 1973, Ağustos ayı olmalı, ( Yaz sıcağından annemin kolları yanmış belli) 19 yaşında idim ve evimize ziyarete getirdiğim Manfred Schram ( W. Berlin) tarafından çekilen fotoğrafta o aile ile ailemiz bir arada ben o zaman Side’deki Athena Motel ( şimdiki Cennet Motel- ( Barut Oteller Zinciri) resepsiyon memuru idim. Bu Alman aileyi 1977 kışında O zamanki Batı Berlin’de evlerinde ben de ziyaret ettim..
Bizleri dünyaya getirip besleyip büyüten annem ve babamın ruhları şad, mekanları cennet olsun..
BEYİN MÜSVEDDESİ
az mı ömür eskitmişim sanki elimden hiç düşmemişçesine kalem gecesiyle gündüzüyle beynimde âlem büsbütün
şimdi dönüp geri okuyunca yazdıklarımı eziliyorum altında yoğunluğundan omuzladığım yükün
kâğıt, kalem, klasör dosya, kitap ve hitap satır satır, dize dize yapboz tahtası beyin müsveddesi
müsvedde dedim ya alır şimdi biri kelimeyi gömer beynine müspet döner bir de nispet yapar dile kolay bunlar
’az gidip uz gitmek arpa boyu yol gitmek’ masal olmak zamanla savrulmak yelden yele gülden küle, dilden dile
çiçekleri ne güzel, kekredir ham iken yiyeyim desen, gök; boğazına durur ümüğününü tutar; ah, bir ahlat ağacı meyvesi tatlı, sabır acı
her kim düşü inci bilir bir yara büyütür içinde sarar bir kum tanesini aya bakar, ağlar bir hancı bir sancı bilir
Şaban AKTAŞ 01.02.2019 -20.57
DARLIK VE VARLIK
Zaman su gibi akıyor Gün yetmiyor dar geliyor İnsanlık hızla çöküyor Derdi bana zor geliyor
Petrol için kanlı savaş Taktik bu; ’Böl, yönet, paylaş!’ Adım adım, yavaş yavaş Ölüm bana zor geliyor!
Din, sömürüye alet Giderek artan sefalet Olmaz böyle bir rezalet Bağımlılık zor geliyor!
İktidarı gaspederler; Olmaz dersin hapsederler Yoksa cana kastederler Bu zorbalık zor geliyor!
Kendi ülkemde çok acı Soygun vurguncu tefeci İşbirlikçi ile ne feci Bu soysuzluk zor geliyor!
Ağzı darsa karnı geniş Ne bulduysa soymuş yemiş Boa mı, yılan mı neymiş Sindirmesi zor geliyor!
En trajik en dramı Terazinin yok gramı Deşmeyin benim yaramı Haksızlık çok zor geliyor!
Mala mülke haciz gelir Sapıklardan taciz gelir Savcı yargıç aciz kalır Böyle zulüm zor geliyor
Evrensel bir barış olsa Uygarlıkta yarış olsa Kardeş kardeş sarış olsa Kin ve nefret zor geliyor!
Şaşırdın ey insanoğlu Göster Tanrım doğru yolu Aktaş ’Hak’kın kemter kulu’ Kula kulluk zor geliyor!
Şaban AKTAŞ 01.02.2019
ORTAÇAĞ DÜZENİ
Bu devir nasıl bir devir Her şey hile hurda yalan Tam fırıldak evir çevir Hep iyiye oldu olan!
Tek bizde mi hep böyle mi Yok, elin doğru eylemi Lâdes mi, bile bile mi Kazanıyor oyu çalan!
El atom çağını aştı Aya yıldıza ulaştı Başa bir belâ bulaştı Biz Ortaçağ’dayız elan!
Hak hukuk iyi niyet yok Sustimal art niyet çok Çalmaktan mahkumiyet yok Adam oldu soyup çalan!
Din deyip dinsiz oldular Bakara deyip yoldular ’Makara’ deyip güldüler Fukaraya oldu olan!
Çivisi çıktı dünyanın Demişler siz öyle sanın Sorulur hesap inanın Yok dünyaya baki kalan!
Çalan nasıl huzur bulur Sanki Hızır; hazır bulur Hak huzurda nazır olur Hesabını verir çalan!
Aktaş elde kalem ile Hak yolunda kelam ile İyilere selam ile Yalan ise insan yalan!
Şeytandır insanı yolan!
Şaban AKTAŞ 01.02.2019 - 15.29
DÜNYANIN HALİ
Geçmişe bakarak söylüyorum bunları gün gelecek çok azımız görecek duyacak olanları!..
Çünkü çok azımız hayatta kalacak an(a)cak diyeceğiz ki koskoca bir kıtayı yuttu okyanus, beni duyan da diyecek ’Ağzını hayır aç sus, konuşma sus!’
Gördüm, bildim, denedim dalgalar beynimdeki hiç hay’ra alâmet değil bu düşler denizi her yeri sallayıp yerinden oynatabilir!..
Ey ahali duyduk duymadık demeyin, şu andaki gerilim yeni bir deprem sinyali, düş ile değişiyor kuruluyor yeniden dünyanın hali...
Hiç ölçüp baktınız mı Afrika neredeydi ta nereye geldi kaç nükleer füze deldi bağrını dünyanın?!
Ne hal var ne mecal dayanma gücü bitti sabrı taştı doğanın siz daha hâlâ dünya bize kalacak sanın!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DİLİMDE US'TA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DİLİMDE US'TA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.