Bir ülke var orada, hem Türk, hem de Müslüman, Onlar zulüm görürken, koca dünya süt liman. Orada ki vahşete seyirci kalan dünya, Bilmez misin sana da yar olmaz yalandünya. Türk olmak mı kabahat, Müslüman olmak mıdır? Yoksa bu olanlara seyirci kalmak mıdır? Türk dünyası uyanın, yanar Doğu Türkistan, Yarası kangren olmuş kanar Doğu Türkistan.
Görsün, duysun tüm âlem, dur desin artık yeter, Dünya kör, Dünya sağır, tavrı ölümden beter… Yaşlı nine dedeyle masum sabi bebeler, Hunharca katledilir kadın kızlar gebeler, Her türlü işkenceye maruz kalır insanlar Düzenli bir şekilde katlediliyor canlar Türk dünyası uyanın, yanar Doğu Türkistan, Lokmasını acıya banar Doğu Türkistan.
Çaresiz biçareyim yüreğim pare pare, Kanayan bu yaraya nasıl olayım çare. Kardeşim kan ağlarken elim kolum bağlanır O acıyla yüreğim yüz yerinden dağlanır Tarih boyu düşmanın yaptıkları aşikâr, Türk’ün başka dostu yok, Türk’tür Türk’e bir tek yar. Türk dünyası uyanın, yanar Doğu Türkistan Soydaşların tavrını kınar Doğu Türkistan.
Titreyip kendine gel Türkeli Türkmenistan Türkiye, Azerbaycan kazak’la Özbekistan Yedi düvel titreten ecdadın torunları Kenetlenip birlikte çözelim sorunları Dalgalansın gök bayrak eksilmesin gölgesi Mahir der ki cihanı titretsin Türk’ün sesi. Türk dünyası uyanın, yanar Doğu Türkistan, Ahvalini apaçık sunar Doğu Türkistan.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YANAR DOĞU TÜRKİSTAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YANAR DOĞU TÜRKİSTAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
koca dünya sütliman da, kendi öz soydaşlarımızın haline fransız kalan bizim ağalara ne demeli... Amerika istedi diye suriyeye koşanlar bari o Türkler için bir meclis te mi toplayamazlardı... bit miş efendim millet bitmiş illa ki ümmet... tebrikler duyarlı kaleminize.
Selam olsun kardeşlerimize...
Saygı ve selamlarımla....