Şiirle meşgulüm çok meşgul etme Külümüm zerresi daha değerli Senin üçün beşin umrumda değil Satsan ciğerin’ on para eder mi?!
Nereden aklıma geldiysen birden Sana da bu sözler düştü dilimden Ben hal’dan söz ettim sen de k/ilimden Hal’da bir düğüm on kil’me bedel mi?!
Ben aşkımı yanar/dağdan okudum Kâlpten düğüm düğüm od ile dokudum Nâr içindeyken, sen yanım/da yokudun Tek kelimem senin kel’ine değer mi?
Bil ki ömür kısa boşa zaman yok Daha yapacak çok işlerim var çok Değil mi kâlbime saplanmış bir ok On kitap, zülfünün tel’ne değer mi?
Şaban AKTAŞ 11.01.2019 - 12.26
DOST ATEŞİ
Kâlbimden birazcık Ateş sunduysam Dost küstü kırıldı Sitemi geçtim Belki de çok Kızdı da bana, Oysa ben ateşi Dostumdam aldım Dost isek biz eğer Kâlbimi bir anlasana!
Ne Seki’ler; sekilerde keklikler kırıldı kanadı ağlar iken anası yavrular canhıraş kanlı ellerden ayağına yakıldı kınası
Suçlu zalim avcıdır; keklik can derdinde avcı av ölenin ardında feryadı annelerin yavruların ölümden de acıdır..
Sekme kurşun sekme acı ile can çekme, kin döküp, kim döktü yüzünde pürüz, yiv, set kim çektiyse seni sen ondan bahset!
Şaban AKTAŞ 11.01.2019 - 00.46
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
UNUTAMAYACAKSIN!
Kızım Bilgen’e
Kader değil, çünkü tercih benimdi belki tecellimdir ben acımı çektim kızım sıra sana da gelecek, belki doğa yasası belki de ecelimdir kim neyi nasıl bilecek kayacak yıldızım çakılacağım göğsüne ben değil sen olacaksın yanan sana geçecek sızım!
Adını ben verdim güzelliğini bir ceylan aşkı ile yazdım ana rahminde genlerine çekik gözlü yavrum Bilgen kızım...
Gökte ay da dünyanın bir parçası, dünya ise güneşin nasıl koptular?!
Hangi öküz serseri meteor çarptı n’asıl, neden peki olamaz mıydı bir arada; olmazsa olmazdı!
Yoksa yeni bir yaşam mı vardı ayrı ayrı dünyalarda; anlamışsındır ne demek istediğimi hem çok akıllısın hem çok zeki, geç de olsa dediklerim bir gün gelir başına ben ayrı yaşarım sen ayrı yaşa...
Sonsuz ufukta sonsuz hayat dilediğin yıldızı al koynuna yat!
Bilirim seni, inadını kayarken yıldızım dilek tutmayacaksın fakat yasımı tutacaksın yazdıklarımı ise asla unutamayacaksın!
Hatayı silebilirsin kolay mı atayı silebilmek o ümüğünde düğüm düğümün üstünde ilmek ata de de bir dur tersine akar sular akan sular durur
Ağladıysan, al mendil vereyim, evimden tacı başında telli gelin etmek seni, örtmek duvağını bana nasip değil, nasıl sildiysem gözlerimi sen de öylece sil!...
Şaban AKTAŞ 11.01.2019 - 00.33
AKSİ ŞEYTAN
saat gibi çalışıyor kâlbim sessizce bir ahenk içinde ritminde dakik, fakat elim sakar neye uzatsam bir sakatlık çıkar; bun’un başkaca(?) açıklaması yok, yüreğinde insan düşünde derya aşka dalıp dalıp gitmese çıkmaz aksilik bu kadar...
Şaban AKTAŞ 11.01.2019 - 17.40
TEMEL FIKRALARI
Şaban Aktaş 23 saat ·
Gülelim biraz Bu kafa da laz Çok hamsi yemiş Zekâ hâlâ az!
Şaban AKTAŞ 10.01.2019
YARIM KALAN
Yarım kalan tamamlanır Belki sen, belki el yapar Belki elli yüz yıl sonra El taş koyar, çivi çakar!
Yaz sen dostum yaz yine yaz Vaz geçilmez tutkuyla haz Kalemin ucunda kurşun Del yüreği derince kaz!
Bu bir kültür bir birikim Biri sen isen biri kim Zaman adil bir kantardır Hem hekimdir he de hakim!
Şaban AKTAŞ 10.01.2019- 22.34 Şaban Aktaş, yeni bir fotoğraf ekledi — Ankara’da. Dün, 19:56 · YAŞ Yaş gözümden boşaldıkça İçimin ağısı gider Gözün gözüme geldikçe Yine dolar acı keder
Yaş gözümden siliniyor Sanki bağrım deliniyor Ciğerimi söksen bile Yâr gönülden silinmiyor
Gözlerin bin türkü gibi Güneşin kor erki gibi Tüm yıldızlar var içinde Gecenin ay parkı gibi
Sensin benim ay- yıldızım İçimde bitmeyen sızım Yine dolmuş keder hüzün Yaş gözümde s/üzüm s/üzüm
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAMARAT DOST şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAMARAT DOST şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.