Bugün yine uykudan sana uyandım Anne. Ölüm ne demek Anne, yastık var mı başında. Bilmem ki yokluğuna nasıl dayandım Anne? Makber karanlığının sevabı var taşında. Cehennem ateşini çoktan aldı yüreğim. Memleket gibi yoksul, mahzun kaldı yüreğim.
Nihavent bir şarkının rast perdesi olmuşum. Neva perdelerini anarak yaşıyorum. Şu dünyada sevdamı, aramışım bulmuşum. Ama "anam" deyince, dolup da taşıyorum. Bir sevda ateşinde huzur buldu yüreğim. Memleket gibi yoksul, mahzun kaldı yüreğim.
Ben de "şu gökyüzünü hep maviye boyarım." Gecenin karanlığı "şiirin rengi" olur. Yıldız yıldız ışıtıp, hilalini koyarım. Birden o zifir gecegündüzün dengi olur. Bir sevdamla, bir senle şiir oldu yüreğim. Memleket gibi yoksul mahzun kaldı yüreğim.
Saklarım gözlerimin hüznünü nazlı yardan. İncitmeden dokunur, gönül koymaz nazıma. Ağlamak kolay değil, anacım gizli yardan. Biraz içimi çeksem gözü değer gözüme. Yoksa şimdi okyanus, deniz, seldi yüreğim. Memleket gibi yoksul, mahzun kaldı yüreğim.
Özlem miydi içime, çöken yürek yarası? Kul Fikret "sevgili kul," Yüce Allah katında. Güldürüyor yarinin, gözlerinin karası. Mekanı cennet de kal, yüce Allah katında. Bu sabah hem ağladı, hemde güldü yüreğim. Memleket gibi yoksul, mahzun kaldı yüreğim.
Mehmet Fikret ÜNALAN 29 Kasım 2018 Saat 14.45 Güzelçamlı/Kuşadası/Aydın
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sana uyandım anne şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sana uyandım anne şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gönül dostu; Şiirin alamı, anlatımı ve düzenlemesi güzel sonlandırılmış… Şiir iyiliğin anasıdır… ............................................... Saygı ve selamlar..
☾✫ Merhabalar Üstadım.. Güzel dizelerin sahibini, Canı gönülden kutlarım. Nice güzel eserlere İnşaallah Kocaman yüreğiniz hiç susmasın efendim. __ Selam ve Duâ ile Saygılar.__
Anne ile bir dertleşme adeta, boşlukları çok zor doluyor... Hep güzel hatıralara ile anmak yad etmek lazım. Tabi ki unutulmayacaklar... Ne anneler ne de babalar... Var olasın Hocam hüzünlüydü...
Çok duygulandım dost kalem... Anneye yazılan şiirler kutsaldır benim gözümde ve anneler yeri asla doldurulamaz yegane varlıklarımız her zaman. Mekanı makamı cennet,ruhu şad olsun annenizin ve ebediyete göç etmiş tüm annelerimizin.
Söz vardır duyanlar irkilir kaçar Söz vardır kalplere daim nur saçar Söz vardır hakikat kapısın açar Hakka davet eder kulları bir söz -------------------------------- Sayfaya düşen bu güzel şiiri Ve bu güzel şiiri yazan usta şairi Taebrik ediyorum.
Kıymetli ÜSTADIM Kaleminiz susmasın Her daim hakikati yazsın
vefalı asil yürek sesiniz hiç susmasın.Annelerimiz için kitap yazsak yetersiz kalır. onlar bizim Yaradanımızdan emanet en kutsal varlıklarımız. Allah rahmetini bol eylesin. mekanını cennet etsin. tebrikler ve saygılar sunuyorum...
mekanı cennet olsun tüm yitip giden sevdiklerimizin. annesizlik nedir nasıl bir acıdır; bunu kısmen yaşadım. annelerimiz ve babalarımız ve ailemiz. bizi gerçekten seven ve zarar vermeyen yegane insanlar. çok duygulandım ağabeyim. mekanı cennet olsun İnşallah. tüm yaşayan annelerimize ve tüm sevdiklerimize Rabbim uzun ömürler versin. selam ve saygılarımla değerli ağabeyim.
Memleket gibi yoksul, mahzun kaldı yüreğim dizesi başlı başına bir şiir.Hele "Ana" sözcüğü geceye bomba gibi düştü.Yüreğim kan ağlarken gecenin karanlığı anlamını yitirdi meğer ışıkmıs anne, güçmüş, arkaymış, ayaza alev, hâra buzmuş.Ah analar analar.Ne güzel ifade etmişsiniz duygularınızı.Kaleminize saygılar.
Şiirin alamı, anlatımı ve düzenlemesi güzel sonlandırılmış…
Şiir iyiliğin anasıdır…
............................................... Saygı ve selamlar..