(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DÜŞÜNSEL BİR BAKIŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DÜŞÜNSEL BİR BAKIŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirin canlı ve güzelliği; okuyan insana huzur ve tat vermekte… Sevgi yaşam biçimimizdir… ...........................................Saygı ve selamlar..
Ayırmak gerek... "Ruh" ile bedeni.. Yalnızca "bedeniyle var olanlar" gerçekten zararlıdır kendisi, çevresi ve evren için... Çünkü "atıktır!" Ama ruhuyla var olanlar... Yüksek bir anlayışa, inceliğe, düşünsel güce, yaratıcı bir zihne ve edebi bir kişiliğe sahiptirler... Onlar farklıdır, Nietzsche'nin "yüksek insan" dedikleridir! Geriye "değerli eserler, anılar, öyküler, şiirler" kalır, onlardan.......
İncelik ve zeka dolu "kısacık şiirimsi..." Kutlarım Müslüm, Kardeşim..
Bence de...diyerek hayatımın en uzun yorumunu yazmış bulunuyorum:) Ruh olgunluğu her insanda olmuyor maalesef ama yine de hemen vazgeçmemek ve ikinci bir şans vermek gerek diye de düşünmeden edemedim açıkçası öyle insanlara. Bilemedim. Tıkandı yorum:))
Günaydınn Teşekkür ederim bunu düşünüp yazmanız bile çok büyük incelik. Allah razı olsun. Güzelmiş de menü :) Simit çok severim zaten oldum olası...çay,peynir,zeytin. Bu arada kahvaltı yapmayı unuttum yorum yazmaktan şu an aklıma geldi sayenizde:))
Şu dünyada kardeşçe paylaşımlar öyle güzel ki. Size afiyet olsun. Tekrar çok teşekkürler
aslında hiç bir şeyin yok olmadığını bir şekilde dönüştüğünü düşünürsek çürüdüğünde bile toprağa karışarak faydalı bir atık halini aldığını.. bu bahsi geçen ruhunu olgunlaştıramayan çürümüş bedenlerin katkısının enerjisinin ne şekilde olacağı sanırım bir muamma..?
Tamda 12 den nokta atışı yapmışsınız Bu dengeyi İlahi bir irade sağlamışsa bunu neden bozmak yıkmak içindir çabalar bu gün sizin bir şiirinizde de bahsi olan hatta sorun işte burada evreni paylaşamamakta oysa sahibi biz değilken
aslolan ruhun akıbeti elbette.. dünya üzerinde ise her şey öyle güzel bir denge ve dönüşüm paklanma üzerine kurulmuş ki hiç bir şey maddesel olarak ziyan olmuyor.. zincirin bir halkası her canlı hatta cansız varlıklar bile..
"İnsanın ahlakını düzelte bilmesinde ruh ve kalbin önemli bir yeri vardır. Bunun için ruh ve kalp nedir bunu bilmek gerekir. Kalp ile yürek aynı şey değildir. Göğsün sol tarafındaki et parçasına yürek denir. İnsana mahsus olan kalbe “Gönül” denir."
Ruhu olgunlaştıran edeptir. Kamil düşüncedir. Bunlar bir süreç içerisinde sahip olunan değerlerdir.
Bur da sizin sözünüzden anladığım kadarı ile, oturmamış duygularla yozlaşmış duygularla kendisine olduğu kadar çevresine de zarar verecek insanların topluma fayda yerine zarar vereceğini söylemek istiyorsunuz. herhalde. Bu her toplumda ve çevremizde görülebilen bir durumdur.
Üstadım hoşuma giden bir söz var; "Sen doğru olan yolda yönünü ışığa dön ve yürü git, gölgen arkandan ister gelsin, ister gelmesin."
Tebrikler böyle düşünceleri severim insanın ufkunu açıyor.
Saygımla selamlar.
Ahmet KARA tarafından 11/8/2018 3:13:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şiirin canlı ve güzelliği; okuyan insana huzur ve tat vermekte…
Sevgi yaşam biçimimizdir…
...........................................Saygı ve selamlar..