Haşlama eti de ne çok severdim Şekerin yüzünden yiyemez oldum.. Ciğerle pilava ömrümü verdim Acıkıp keyfimce doyamaz oldum.. Şekerin yüzünden yiyemez oldum.. - Yufka ekmeğinen dürümü dürsem İçine balkaymak tereyağ sürsem Kelleyi paçayı sofrada görsem Acıyı tatlıyı sayamaz oldum.. Şekerin yüzünden yiyemez oldum.. - Patlıcan lahana asla dolmazmış Makarna olmazmış ekmek olmazmış Tatlıya tuzluya sıra gelmezmiş Böreği sofraya koyamaz oldum.. Şekerin yüzünden yiyemez oldum.. - Baklava olsaydı turşu olsaydı Lahmacun fırından sıcak gelseydi Kızartma balıkla sofra dolsaydı Rokadan şalgamdan cayamaz oldum Şekerin yüzünden yiyemez oldum.. - Tarhana çorbası çorbanın hası Tereyağı döksem doldursam tası Bizim Hanım var ya onun ustası Yanına soğanı soyamaz oldum.. Şekerin yüzünden yiyemez oldum.. - Brokoli adı bile zor derim Nasıl pişiririm ben nasıl yerim Bulgur pilavıydı bütün becerim Mantarın adını diyemez oldum.. Şekerin yüzünden yiyemez oldum.. - Kereviz ıspanak ben ne anlarım Pırasa deyince sızlar yanlarım Kabaktan hoşlanmaz Suat, canlarım Kebabın adını duyamaz oldum.. Şekerin yüzünden yiyemez oldum.. - Suat Zobu
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Aç Kaldım.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Aç Kaldım.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirin canlı ve güzelliği; okuyan insana huzur ve tat vermekte… Sevgi yaşam biçimimizdir… ...........................................Saygı ve selamlar..
Gecenin bu vakti olur mu ama......:)) Neyse... "Şekerle iyi geçinin" bence Suat Bey... Günümüzde o kadar çoğaldı ki.. Galiba "ithal" malı o da! Ne idiği belirsiz yiyeceklerden, "etten" ve "hazır yiyeceklerden.."
En iyisi, "yerli" ürünler.. Ispanak, pırasa, roka vs.... Hicvin alasıydı şiir. Kutlarım..
Ben de şeker hastasıyım.En son ölçtüm 351 çıktıktı. "Eğer 400 olmasan hastalık değilsin lan" dedim. Ekmeğimi de yedim, tatlı mı da. "Aman haa kör olursun" diyorlar.Ben de diyorum ki: "Beni kör etmezseniz namertsiniz. Benim bu site de yazılarım var. Gözleri görüp de de de okuyanlar var." Şeker bildiğini yapıyor.Ben de bildiğimi. Takmıyorum kafama. Diyeceksiniz ki: "Aman sağlığına dikkat et." "Ey minel ölüm sen geldiğin de ben gitmiş olacağım" Ama ben ölürsem kimse diyemeyecek ki: "Bedri Tokul iyi yazardı, ama kafasına uymayan fikirlere de itaat ederdi." Bu şan, bu duruş mezarımda fatihamdır benim. 30 sene ordu geçmişim var. Kafama uymayanlara karşı geldim. Hapisler yattım. Ama hep anlım enseme kadar açık oldu. Şimdi soruyorum şekere?: "Ey şeker senin Suat Zobu gibi bir dostun oldu mu?" Bugün duyguluyum. İki gündür site bir tartışma var.Hiç adedim olmadığı halde ben de katıldım tartışmaya. Hakaret ettiler bana. Ben de karşımdakilere hakaret ettim. Oysa hiç tarzım değildi. Benim derdim edebiyattır. Olayı bire bir anlatmayacağım. Merak edersen arar bulursun. Dert dostlarla paylaşılır. Sen benim dostum canımsın.
Haaa..Bu arada eğer başka niyeti yoksa yönetime de söyleyecek sözüm var benim: İki tık fazla olsun diye göz yumuyorsa bu tip olaylara... Neyse... O da onun bileceği bir iş Seni seviyorum, Değim gibi senle paylaştım. Dost sadece 4 harf değildir. Bir süre ayrı kalacağım siteden.Sizleri özlemem mi? Kesinlikle özleyeceğim. Ama bana izin verin bir süre başımı dinleyip, sakinleşeyim. Öptüm dost gözlerinden SUAT GARDAŞIM...
Ustam nasıl desem bilmiyorum lakin senin durumun benimkinden hallice iyi ben bunların üstüne birde diyet yapıyorum on kilo verdim fit olmak için yanında spor ustam gel sen ilk önce bana yardım et sonrası ben sana harika bir ahşcıyla tanıştırırım Ustam şaka bir yana geçmiş olsun yaş belli bunlar artık hepimizin klasik dertleri arasında boş ver be ustam ara sıra küçük kaçamaklar olur yinede diyelim saygılar sunuyorum ustam huzurla kalın
yersiniz de ah bu proflar yok mu ya...yıllarca yumurtayı bile yedirtmediler GDO dünyayı sarınca her şeyi yedirecekler, karpuzun kabuğunu bile. balkonda inek yetiştirip tere yağını hatunlar yaparlarsa tereyağı serbest, arada bir baklava o na mümasil ekmeği azaltırsan serbest, bir avuç pirinç bir avuç şeker, ama Çinliler gibi trampet değnekleriyle yersen serbest...vs. ben de sizin dertten mustaribim, Allah dert verip derman aratmasın, bu hocalara kızdım bir şiir yazdım sizin gibi, şiirinize arkadaş olsun:
CAN ARABAM
Kaç kez söyledim sana gelme üstüme sakın! Sense beni her işe yapıyorsun ya joker... Yüreğim yatak sardı tamirhaneye yakın, Marş da basmıyor artık, dönmüyor işte teker!
Her yere koşturduğum o günler eskidendi, Kalbe çürük dediler, kablolar eski dendi... Yalnız motorla tel mi ömrümü eskitendi? Önce kalp deniyordu, şimdi diyorlar şeker!
Farlar katarakt oldu, perdesini aldılar. Böbreklerin taşını, inşaata saldılar... Tansiyon yirmi dendi, yedisini sildiler. Bir dert sayıyorlar ki billahi teker teker!
Her damarda amboli, akarlar dolu kesek... Kanal ayıklanacak ustayı yakalasak! Tabipler diyet ister: “Bütün gıdalar yasak! ” Yakıt olmazsa bilmem araba nasıl çeker?
Sürtülmedik yeri yok, kaporta dolu çizik... Dünyanın yükü onda, yassılmış, her yer ezik. Bu hâliyle bahara çıkmaz sanırım, yazık! Zaten motor da bitik görsen öyle yağ yakar!
Dünyanın tüm gamını doldurun, o bitirir. Çat ayazda çalışır, çeker jikle, götürür. Eti budu ne deme dağdan odun getirir! Bizimkisi can değil sanırsın ki dört çeker!
Altmış yaş bakımını geciktirdim sanırım. Dağ, bayır çıkanları görürüm, kıskanırım... Filtrelerde hava yok, ben bu canı tanırım: Fazla gitmez bu halde az ilerler ve çöker!
Bir ileri üç geri vitesler olmuş baston... Motor kapağı çökmüş çalışmıyor ki piston! Bundan sonra sanma ki her yer güllük gülistan! Sormayın, içi beni, dışıysa, eli yakar...
.....
Soracak mal sahibi: Benim için ne yaptın? Karşında duruyordum, başka yollara saptın! Sıp sıfır bir can verdim gittin duvara çarptın! Bekleme hiç, sanma ki yeni modelin çıkar!
Antalya - 2011
Halil Şakir Taşçıoğlu Kayıt Tarihi : 5.1.2011 18:59:00