.......................Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Bu şiiri yazan şahsiyet yıllar önce Kadın hakları ve istismara uğramış, özgür bedenleri hayvandan aşağı olan kişiliksizler tarafından ellerinden alınmış kadınlar üzerine yapılan sempozyumlara, grup terapilerine katılması sebebiyle yazmıştır. Şiirin sahibi öylesine etkilenmiştir ki sanki kendisiyle özleşmiştir. Bu şiiri yazma sebebinin asıl nedeni ise hayalleri elinden alınmış ve intihar etmiş, sendroma girmiş ve dahası solup giden kadınlara ithafendir. Yazmayı tetikleyen olay ise 27 Ekim 2018’de Savaş Alanı Gibi Kadın adlı tiyatro oyunudur. Şiiri yazmış olan kişi böylesine hayatlarla öyle özdeş bir hal kazanmıştır ki sanki başından geçmişçesine dizeleri yazmıştır. Çünkü yazan kişi dört kadınla büyümüş bir erkektir. Her zaman kadınların daha doğru şartlar altında adilce yaşamalarını dilemiştir. Gece gündüz kadınların mutlu olabilmesi için her çabayı, her emeği vermiştir ve vermeyede devam etmektedir. Kadınların özgürleşmesi ve daha fazla hayallerin ellerden, bedenlerden alınmaması için nefesinin son anına kadar mücadelesine devam edecektir.
Sonuç olarak şiirin dizelerini oluşturan kişinin başından (hayatında var olan kadınlara veya sevgilisinin) böyle bir olayın geçmemiş olması, onun böyle hayatlara duyarlı kalmayacağı anlamına gelmeyecektir. Son anına kadar şiirin sahibi bu yolda ve bu mantıkla yürüyeceğini kendine şiar, kendine yemin ve kendine amaç edinmiştir. Tüm kadınların ve insanlığın doğmasını sağlayan annelerin hayalleri, umutları asla sönmesin. Yarınlarınız özgürleşsin ey Kadınlar ve kadınlara kutsallık tahtını layık görenler!!! Asım CEYRAN-Öz Eleştiri
.......................
....................... |
ŞİİRİNİZİ BEĞENDİM...
KUTLARIM...
.............................Saygı ve selamlar..