Tanrı baba ile doğa ana Anadolu’da Bir ömür bağışladı bana Bu güzel yurt Cennetten bir köşe Konuksever insanlar Görenin yüzünde neşe Yüzüme doğdu Güne ilk gülümsemesi Güneşe bak güneşe!
Gecenin karanlığında "Su uyur düşman uyumaz" Nusret mayın döşedi, Seyit Onbaşı Ocean Zırlıhısı’nı Amansız vurdu dümenden Boğazın derin sularına yatırdı!..
Ardından kara savaşları "Nerede düşman, orada bitirdik" Oluk oluk aktı kan Yedi Düveli dize getirdik!..
"Geldikleri gibi gittiler" Onbinler şehit, yüzbinler yaralı Art arda, yan yana dağlar gibi sıralı
Şaban AKTAŞ 24.08.2018
Kolin Oteli- ÇANAKKALE
SAFRANBOLU GÜNCESİ
Beyzade Konağı’nda dinlendim Yürüyerek indim çarşıya Cinci hamamı Hanlar, hanaylar, konaklar Safranbolu’yu gezdim Sokaklarda bayram kalabalığı Aşırı yoğun trafik İki köpek gördüm yolda Bakınıp durdular şaşkın şaşkın Fırsat bulup arabalardan Geçemeyince bir türlü karşıya Yürüdüler yolun kıyısından Daldılar arasına bahçelerin, Ben de bahçeye attım kendimi Kurtuldum egsoz gazından Yeşillikler altında temiz hava, Gün battı batacak Akşam yemeğini bekliyorum Çinli konuklar da gelir az sonra Hep birlikte yeriz Ardından iyi geceler deriz Sabah Yedi, İstanbul’a hareket Akşama herkese elveda Bir tur daha böylece bitecek, Rehber isen şayet Ömrün yolda belde el ile geçecek...
Uykularım kaçtı seni düşündüm Güzelatlar ülkesinde bu gece Unutabilmek hiç seni ne mümkün Yine karşımdasın ayyüzlü ece
Adını kâlbime gözünle yazdın Aşkın kuyusunu derince kazdın Görüp yaşadığım en büyük hazdın Yine karşımdasın ayyüzlü ece
Başın değil, yaşın imkânsız kılan Boğmaz mı geceler bir karayılan Bir anlık bakışın sonsuza kalan Yine karşımdasın ayyüzlü ece
Şaban AKTAŞ 18.08.2018
TRUVA’YA DOĞRU
Sabah erken kalktık Güneşi ardımızda bıraktık Geçtik Büyükçekmece Gölü’nü Gidiyoruz batıya Çanakkale’de yatıya...
Ovalar bolluk bereket Tarlalarda ayçiçekleri Döndü gülerek yüzünü Çorlu, İpsala; Trakya Sen de gülerek bir bak ya!
Toprağım güzel yurdum Dağlarına ordu İki anakara arasında Padişahlara taht Gönüllere köprü kurdum...
Hâlâ gözü burda Helen’in Neler neler gelmedi ki başına Bu toprağa dost değil Haince emeller ile gelenin!
Bak işte Truva Atı Sanki daha dün gibi Üç Bin yıldır Başı meydanda her/gelenin!
Şaban AKTAŞ 23.08.2018- 09.15
KURU AYAR (?)
Ulusal ekonomiden taviz Bir iner bir çıkar Lira karşısında döviz Dolar dolar boşalır hazine Kuru bakır; tamtakır Zengin daha zengin Fakir daha fakir!
Tilki bekçi kümese Bari bizi yemese Açlıktan ölüp gitsem Acaba kimin umrunda, Habire inip inip Çıkıyor döviz nedense!
Sanma suç döviz ile kurda Hiçbir yerde olmayan Hırsızlar var bur’da Düştük eline hainlerin Yem olacak gariban Vatan mahzun, ben garip Millet perişan, hurda mı hurda!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜNAYDIN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜNAYDIN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.