Kırk güzel içinde bir seni sevdim Aşk özümde değil gözünde senin Eller ile değil seninle derdim Benzemiyor hiçbir güle desenin
Aşkın gözden başka sessiz dili yok Gülpembe düşlerin sensizliği çok Başkaca güzele gözüm gönlüm tok Savruldum kül gibi yelinde senin
Kim sevmez güzeli yüzü şirinse İnce belli, tatlı dilli, narinse Âşkla gönül veren senin yârinse Beni sevmek her an elinde senin
Ben de âşık oldum bir gonca güle Gülen gözlerinde tutuldum yele Kapıldım hasretle hüzünle sele Savruldum zülfünün telinde senin
Şaban AKTAŞ 02.06.2018 - 13.25
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
KİRLİ RUHLAR
Güneş ne güzel doğdu yine Işıklar düşüyor İpte asılı yıkanmış Islak çamaşırların üzerine
Pırıl pırıl aydınlık bir sabah Kirimizden arınıp Tenimize tertemiz Giysiler giyinmeyi severiz
Gör ki bugün İki Temmuz Madımak’tan yükselen duman Dağılır dört bir yana kara kara Yürekte yangın, dilde aynı yara
Karanlık eller, kirlenmiş ruh Kaynatılan cadı kazanları Sokağa dökülen vahşi güruh Yakıldı ülkemin ozanları
Biri benzin döktü, kibrit çaktı biri Ateşe verildi canlar diri diri Acz içinde başkent Ankara Madımak’ta o gü/ruhun kiri!
Şaban AKTAŞ 02.07.2018
SUSUZLUK
Toprak sıcaktan kavrulunca Susuz kalan salyangozlar Bitkilere tırmanıyor Yaz gününde Antalya Öyle böyle sıcak değil Cehennem gibi yanıyor Hava tahmin raporu Bugün Otuzdört derece Denize girmeyenler Sivas katliamını anımsayıp Antalya’yı Madımak sanıyor!..
Şaban AKTAŞ 02.07.2018 - 11.50
Şaban Aktaş 7 Ocak 2011 GÜNEŞE BENZER HÜRRİYET
Vahşi bir sırtlan sürüsü gözlerini kan bürümüş kalktı geceyarısı yürüdü...
Ağızları köpük köpük kudurmuşlar salya sümük; öncüleri feodal faşist zulmün!
Allah adı dillerinde sanki allahü teâlâ hunhar ortak vahşi eylemlerine(!)
Çok örneği tarihte var çakmaktaşıyla yüzüldü derisi Nesimi’nin darağacında boğazlandı Hallac- ı Mansur, Pir Sultan!
Ey Hı(n)zır Paşa mehdi torunu(!) son halifenin Veliahtı(!) sorununuz vatan değil, millet değil dedelerinizin intikam sorunu; gör nasıl yıkılır zulmün zorbalığın payitahtı!
El uzatıp harama timsah gözyaşlarıyla ıslatıp kirpiklerini eylemine, söylemine yasal kılıf arama!
II.
’’Ey Türk Gençliği’’ işte gerisi, Kahramanmaraş, Sivas- Madımak haydi durma adım at!
Gücün yüreğinde beyninde tek bir yumruk, tek bir yürek zulme sömürüye direnmek gerek!
Soğuk cam sıcak suyla çatlar tuz buz olur her yan ısınır ortalık dört duvar içinde üryan üşüyen rahatlar...
Güneşe benzer hürriyet yoksa boğulursun kesilir zindanda kökten zürriyet!
Şaban AKTAŞ 07.01.2011
7 Ocak 2011
KARAYEL
Vazgeçmişim ben bu serden; Acep geçmesem ne yazar; Haber gelmiş karayelden Kurulmuşsa kanlı pazar?!
Gelme desem de gelecek Katil yüze mi gülecek Kadir kıymet can bilecek(!) Bu oyunu kavga bozar!
Umut isyan diyen dilde Kan kırmızı gonca gülde; Filizkıran karayelde Gül budanır, kavga yazar!
Dört duvar el kolum bağlı Her yanım karardı kaldı Göründü bak dağın ardı Ufukta gün kavga yazar!
Gülmüyorsa kara talih Kavgayla yazılır tarih Her yönüyle açık sarih Öfkem kında kavga yazar!
Şaban AKTAŞ 07.01.2011
İLELEBET CUMHURİYET
Bak bu tam bir sui niyet Hani ner’de masuniyet; Suçsuz aydınlar zindanda Yıkılır mı Cumhuriyet?!
Suçlu mu muhalif olan Gerçek suçlu halkı yolan Aslı yok, astarı yalan Olmaz böyle hakkaniyet!
Çağa utanç, yüz karası Tam bir maymun maskarası Sanki öç alma sırası(!) Özgürlükten mahrumiyet!
Güneş yine doğar elbet Karanlığı boğar elbet Kavga buna değer elbet İlelebet Cumhuriyet!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TOZ PEMBE HAYÂLLER şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TOZ PEMBE HAYÂLLER şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.