Hoş geldin etmek için geldiler mihmanlara Görür görmez hal hatır sordular sultanlara
Hemen ayağa kalktı, Mugan ihtiram ile Gönlü kaptırdığını Behnaz nereden bile Aşkın türleri vardır, belki de zâhirdeydi Belki de gönül gözü bir tek cevâhirdeydi “Merhabalar efendim.” dedi Behnaz’a, Mugan “Vallahi denk gelinmez böyle güle her zaman.” “Güzellikte yektasın, yoktur bence emsalin.” “Bundan böyle uyutmaz artık gece hayalin.” -Takdire şayan cemal aslında yoktur bende.” -Aşka giriftar bülbül hârı görmez gülbende.” “Görürse zaten âşık değildir bülbül güle.” “Muktedir de olmazdı harını tahammüle.”
-Evvela uymalıdır, bence mizac mizaca -Sadece bunlar çıkar aşk denilen miraca
-Bende misali meftun olanlardır cânâna -Canı kurban edenler bir zülf-i perişana “Samimi aşk her zaman, vefaya peymân ister.” “Şimdiki kızlar Mecnun değil Süleymân ister.” “Daha iyisi derler ve düşerler hayâle.” “Onu içten seveni asla almazlar kâle.” “Üzerine titrersin, kendini bir şey sanır.” “Zeki olarak herdem bir tek zatını tanır.” “Konuşurken biriyle, hâline güler cânâ.” “Aptal âşık yaftası, vurulur tam arkana.” “İlgi görmedim diye dertlenir ahvalini.” “Yaranamazsın tazim, etsen zât-ı âlini.”
“Seven, sunmalı canı cânâna kurban diye.” “Zira candan değerli, yoktur yâre hediye.” “Billahi bilmez bunu, gönle bigâne nâdân.” “Bunlar ateş-i aşksız, iner Tur-i Sinâ’dan.” Hayli hoşuna gitti Behnaz ile hasbihal Hakikat oluyordu sevdaya dair muhal “Ne güzel konuştunuz!” dedi Behnaz Mugan’a. “Gönül vermemek çok zor, senin gibi Sultana.” “Sözlerin feth eyledi gönlümü, nâçârım ben.” “Bundan böyle sadece bahçende açarım ben.” Başladı sinelerde, hislerin med ceziri Gözlerinde zâhirdi, aşkın tatlı tesiri Bu gece tam açıldı sarayın yekta gülü Buldu sandı boş kalbi aradığı bülbülü Behnaz’ı davet etti gülzârda cevalana O da tebessüm ile evet dedi Mugan’a Yanyana yürüdüler arasında güllerin Sarıldılar gözleri, önünde bülbüllerin Firuz götürür iken, mihmanlara şarabı Birdenbire fark etti semadaki mehtabı Durdu biraz eylemek için onu temaşa Bülbül havalanınca, kapıldı bir telaşa Giderken bir ses duydu arkasında güllerin: -Ne kadar güzel yüzün, dalgalı kaküllerin.
Arkaya bakmak için hemen gülleri eğdi Tam bu esnada biri, sağ omuzuna değdi
S / ÂYE 28 HAZİRAN 2018 / CABİLKA Kelime: Bende: köle Gülben: Gül dalı Cânâ: sevgili Cevelan: gezmek Cevahir: Değerli taşlar Temaşa: seyr etmek Peyman: ahd, yemin
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
FİRUZ ❤ BEHNAZ / 7 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
FİRUZ ❤ BEHNAZ / 7 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Behnaz sanırım bi anlık gaflet ile karşılık verdi Mugan'a. Olaylar nasıl gelişecek tahmin etmekte zorlanıyorum açıkçası, en heyecanlı yerinde kesmişsiniz. Fazla geciktirmezsiniz umarım bi sonraki bölümü.
-Sadece bunlar çıkar aşk denilen miraca
çok güzeldi.Severek okudum