Ey fani! Ben benim deyip’ de, övünme kendinle. Gün gelir sen de çaptan düşersin, şaşarsın haline. Yemini kaptıran kumru olur bakarsın, boynu bükük güvercine. Ve üzülürsün. Düşer başın, yan yatmış omzunun üstüne.
Ey fani! Hani nerede örnek aldığın, zenginliğiyle övünen o Karun. Nerede şu Babil in, asma bahçeli sarayları altından konakları Sen sarayım var dersin övünürsün. Bak, şöyle bir etrafına! Ne Karun kalmış, ne Babil in asma bahçeli konakları Ören olmuş ortada yok sahipleri. Sen hala, cebini doldurmakla meşgulsün.
Ey fani! Git bak, şu mezarlıklara. Yatacak yer bulamazsın, bu gün ölsen kendine. Kucak kucağa yatar gibi yatmakta, bu dünyayı beğenmeyenler. Kiminin başında iki mermer Kimininkinde taş bile yok, garipliğinden. Amma var olan yatağı topraktan yorganı topraktan hepsinin.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ey fani şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ey fani şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güzel insan güzel düşünmüş, kalemi güzel yazmış... İyi düşünene iyilik diliyorum, özüne sağlık... ................................... Saygı ve selamlar.
Can dediğin ilmi kelam yol bulan
Hak dediğin terazide düz duran
cismanullah ne der hiç düşündünmü
İslamın temeli ademden başlar
Evrende olana yetmezki düşler
Kainat düzeni ne ile işler
Hikmetullah ne der hiç düşündünmü
Yardan yaratmış her şeyi tamam
Sen dersin aklım var her söze kanmam
Görmeden bilmeden boşa inanmam
Rahmetullah ne der hiç düşündünmü
İnsanın fıtratı nefsin elinde
İmanı yok eder kendi dilinde
Rahimle rahmanı yoksa gönlünde
Şeytanullah ne der hiç düşündünmü
Bencillik şeytanda bilgide onda
Aklın hep karışır gittiğin yolda
Gerçeği hatasız arada bulda
Sünnetullah ne der hiç düşündünmü
Şiiriniz güzeldi daha evvel yazdığım şiirin bir bölümüyle aynı şeyleri düşünmüşüz. Gönlüne sağlık