beni var eden canım annem; kokuşmuş düzen çok acılar çektirdi en değerli varlıklarını çocuklarını aldı elinden, işkencelere çekti zindanlara tıktı, düşüne düşüne kalmadı beyin; çoluk çocuğunun mürüvetini görecektin düğün dernek kuracaktın sen de sefa sürecektin, afakanlar bastı seni ömrün en güzel çağında, yenik düştün beynine sıçrayan bir kan pıhtısına, yatalak oldun tam mutlu olacak iken; sen gideli yedi yıl doldu sekizinci yıl da dolacak, yerini hiçbir şey dolduramayacak sana sevgiler uçurdum yürek dolusu huzur içinde uyu, mekanın cennet olsun canım biricik annem!
Şaban AKTAŞ 08.03.2018 - 12.37
RÜZGÂRLI DENİZ
Farkettim ki elim Cildimin yüzeyi Rüzgârlı bir deniz Fersah fersah Karış karış Dalga dalga Akıp gitmiş, Çivi yazısı Kil tablet tenim Tarih olmuş Okunası değil Benim ile ölüp Benim ile dirilmiş Var yok masalı Parmak izlerim Elimde avucumda Tenimde ah Ucunda dilimin Kaç çöl fırtınası Kaç dalgalı deniz Ne aşklar gizlerim?!
Şaban AKTAŞ 08.03. 2018 - 16.07
ÖYLE KALSIN!
Sıcacıksın sımsıcaksın Gülüşünle çok tatlısın Çağla çiçek badem dalı Bakışın hep öyle kalsın!
İnci mercan dişin ile Akıl almaz düşün ile Uzaktan gülüşün ile Göz kırpışın öyle kalsın!
Sen bir dünya güzelisin Aşkın ebed ezelisin Petekte bal gözelisin Çiçek yüzün öyle kalsın!
Hoşça kal sevdiğim hoşça Ayrı düşsek yine dostça Başka türlü gülmem yoksa Ay yüzün hep öyle kalsın!
Tatlı güler yüzün pembe İlkbahar gülüsün hem de Kaç bin türlü çiçek sende Gülüşün kâlbe kök salsın!
Şaban AKTAŞ 08.03.2018 - 12.14
O İLK İNSAN?!
Kadındır her insanı doğuran Emzirip besleyip büyüten Tutup sımsıcak sevgiyle Şefkatiyle elinden Tıpış tıpış yürüten..
Kadın ömür boyu Üreten ve yaratan Hamur yoğuran, Ekmek pişiren Toprağını ekip deşiren!
Kadın erkekten güçlü, Ne erkeği üstün tutun Ne kadını güçsüz kılın Çağdaş üretken kadın Her alanında yaşamın, Doktor, mühendis, mimar...
Kadın Amazon, savaşçı Kara Fatma, Nine Hatun Sabiha Gökçen; Onda her türlü beceri var Kadını güçsüz, erkeği güçlü gören Kim ise şiddete başvuran Odur en büyük suçlu!
Kadın özgür ise Ben de özgürüm, Ne demek Kadın evinde bekçi; O en büyük ana tanrıça Hayatı yaratan Hünerli, doğurgan emekçi!
Kadın çiçekli dalda arı Karlı dağların karı Ömrümün dört mevsimi Yazı kışı baharı Karım benim yarım O mutlu olunca Ben de bahtiyârım...
"Erkeğim ben!" diyorsan Kadın kim peki Birazcık kafanı yorsan, Bil ki kadın Senden önce var olan Seni var eden, o ilk insan!
Şaban AKTAŞ 08.03.2018 - 10.16
ARILAR
Nerden çıktıysa arılar Baharla dala sardılar Erik ağacı karbeyaz Her çiçekten bal aldılar
Şaban AKTAŞ 07.03.2018
Şaban Aktaş 8 Mart 2017 · MİSKET HAVASI
Dün yolda ne buldum dersiniz; Çocukluğumu, Camdan bir misket Düştüğü yerde kalakalmış, Eğilip aldım Sıkıştırdım parmaklarımda Çaktım diğerlerinin Beynine beynine Vurduğum misket benim oldu!..
Hey gidi günler hey Çocukluk ne güzel şey Arasıra aç pencereyi seyret Çocukluğumuz hâlâ sokakta Çocukların ellerinde Bir küçücük misket bilye İki gazoz kapağı Koskocaman bir dünya; Çocukluk sokağı, düşler sapağı...
Şaban AKTAŞ 08.03.2017 - 14.37
8 Mart 2017 ·
HEP İLKBAHAR
Çık gez dolaş biraz yalandünyayı Aldığın her nefes yanına kârdır Seyret yıldızları güneşi ay’ı Yalnızlığa düşen kardır efkârdır
İpil ipil gökten kar düşer yere Dağlanır yürekte onulmaz yare Selâm olsun benden o nazlı yâre Her kar tanesinde aşk sözü vardır
Sokaklar tümden boş, sessiz ve tenha Sessizlikte ıssız sensizim ben ha; Böyle güzel bir aşk gelmez bir daha Sensizliğe yağan borandır kardır
Güzelatlar Ülkesi denince Neon lâmbada kış, kar ince ince Hüzün yağar gökten savrulur gece Erciyes Dağı’nda ne aşklar vardır
Aşk tüter Erciyes duman zirvesi Hasretin kor alev lâv püskürmesi Bitmeyen bir aşkın ömür sürmesi Gönül bağlarında ne köşkler vardır
Sen aşkla savrulan bir yelpazesin Yanağın gülpembe her dem tazesin Salkımsöğüt dallar saçından esin Zülfünde yaz bahar ne kuşlar vardır
Bomboş parklar banklar bizi mi bekler Boşuna mı bunca sevgi emekler Soldu gitti gonca elvan çiçekler Aktaş gönlünde hep ilkbahar vardır
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DÜNYANIN EN GÜZEL KADINI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DÜNYANIN EN GÜZEL KADINI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.