Ölmeden ölümü gözüne al be Yoksa düşman gelir dayanır kâlbe Ne acılar gördü bu şanlı millet Gelmeden düşmanlar hazır ol harbe!
Sardı yine düşman harpten kaçış yok Sen de vuracaksın başka çıkış yok Havadan karadan sudan geçiş yok İçten mi dıştan mı en büyük darbe?!
Hain içten oylum oylum oyunca Sömürgen toprağa gözü koyunca Uzanır Mehmetçik boylu boyunca Şehitlerin başı yaslanır garbe!
Elinde var olan elden alınır (?) Yaşam hakkın bile senden çalınır Haksızlığa neden sessiz kalınır Gel biraz da buna kafanı yor be!
Düşman karanlıkta seni boğmadan Hazır ol yiğidim güneş doğmadan Özgürlük yok sömürgeni kovmadan Daha görülecek ne günler var be?!
İşbirlikçi hain en büyük düşman Halkım aç ve yoksul doğduğ’na pişman Beyin ense kalın, ağası şişman Var git onlardan da bir hesap sor be?!
Anaların yine ciğeri yandı Birini kurtardı, diğeri yandı Bıçak kemiğe dek girdi dayandı Anam bu ülkede işin çok zor be!
Şaban AKTAŞ 02.03.2018 - 13.23
ÖZLEM ÇUKURU
Beni hıçkırığa boğan kim ola Apansız böyle bir sağanak m’olur Akar ılık ılık göz damla damla Çiy düşmüş gül gibi bir yanak m’olur?!
Gözünü gönlüme gül diye yazdım Güle hasretimi çöl diye yazdım Seni nasıl sevdim bil diye yazdım Gözüm tuzla suya bir çanak m’olur?!
Sabah sabah gözüm özlem çukuru Ağlıyor diye hor görme fakiri Ateşle arınır yüreğin kiri Yanmayan bir yürek püri pak m’olur?!
Sen içimde hep bir uhde kalırsın Ah ettikçe beni derde salarsın Bende gül açarsın, bende solarsın Hasret düğüm düğüm bir yumak m’olur?!
Sinmişsin içime gülce nefeste Göğsümün içinde bülbül kafeste Şakır iken dilim, gönül aheste Yüreğim bir sunak, tapınak m’olur?!
Şaban AKTAŞ 02.03.2018
AYNALARDA AYNI VAR
Bilir misin ey güzel kız Benim bir sevdiğim vardı Kaşı gözü sana benzer Boyu tam senin kadardı
Parmakları kalem kalem Kar beyaz ten lebi badem Başa göçtü onsuz âlem Gidince dünyam karardı
Haydi yürü bir kaç adım Git de ardından bakayım Kâlbi bir daha yakayım O tam gönlüme ayardı
Ah ayrılık aman aman Ağlatıyor zamanzaman Hasretine dayanamam O her mevsim ilkbahardı
Şaban AKTAŞ 08.09.2010
LÂKIRTI
Yalan dolan hurda hile Saldırıyor iktidar Tüm organları ve gücü ile Kusuyor bütün zeh’rini Üstüne milletin Lâkırtısına yetişemez kimse Çıngıraklı yılan bile?!
Şaban AKTAŞ 15.09.2010
MANİ
Uğramazsan pazara Gelmezsin hiç nazara İyisi mi gömsünler İkimiz bir mezara!
Şaban AKTAŞ 02.03.2018
LAÇKA DÜZEN!
Beni hasta etti bu laçka düzen Merhametle vicdan yok bu düzende Her yerde vurguncu soyguncu dolu Hak adalet hukuk yok bu düzende!
Başta iki yüzlü her işi sahte Rüşvet vurgun zimmet kahpe mi kahpe Ata’ya saygı yok, vefa yok ahde Yemine bağlılık yok bu düzende!
Okul ayrı bir dert, vekil ayrı dert Çok konuştun yeter, çekil ayrı dert Eğil iki büklüm, s... ayrı dert Ar namus hâyâ yok, yok bu düzende!
Çiftçinin toprağa sözü geçmiyor Karakış geçiyor, güzü geçmiyor Evlât şehit düşmüş sızı geçmiyor Ağlayıp sızlayan çok bu düzende!
Şaban AKTAŞ 02.03.2018 - 15.07
AÇGÖZLÜLER
Açgözlünün başka derdi mi olur Önce kendi çantasını doldurur Ülkeyi yönetmek arka plânda Sonra kendi yandaşını doyurur
Padişah sarayda saltanat sürer Hırsızla soysuza kol kanat gerer Karşı çıkan varsa defterin dürer Hain kendi yandaşını kayırır
Batan batmış biten bitmiş kime dert El avuçta ne var satmış o namert Bir uçtan bir uca yanar memleket Aklı olan kafasını sıyırır!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAZIR OL HARBE! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAZIR OL HARBE! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgiden ve güzel duygulardan yana kaleminiz ve o güzel duyarlı yüreğiniz hiç incinmesin böyle güzel eserleri bizlere sunduğun için doyulmaz bir paylaşım yürekten alkışlıyorum ..sen sevgili kardeşimi kutlarım başarılarınızın devamını dilerim
Sevgiden ve güzel duygulardan yana
kaleminiz ve o güzel duyarlı yüreğiniz
hiç incinmesin böyle güzel eserleri
bizlere sunduğun için doyulmaz bir paylaşım
yürekten alkışlıyorum ..sen sevgili kardeşimi
kutlarım başarılarınızın devamını dilerim