Servi boylum neredesin Hangi çayda deredesin Neylesin bu kâlp seninle Sevmişim bir kere desin!
Hatıralar canlanıyor Sözlenip nişanlanıyor Hüznümü ben gelin ettim Yağmur ile gamlanıyor
Arada bir karakedi Âşkın büyük felâketi Ayrılıktan beteri yok Yedi kâlbi helâk etti...
Şaban AKTAŞ 20.02.2018- 15.44
HOŞ BAKIŞ
Ne hoş bir hâyâl dünyâsı Gözden uzak durma sakın Siliyor kederi yası Gözünü ayırma sakın!
Ben can isem sen cânansın Bana yürekten yanansın Arayıp sorup anansın Ayrılıkla vurma sakın!
Sevgi dolu senin serin Yüreğim senin eserin Dolduramaz kimse yerin Gel gönlümü kırma sakın!
Sen ateşsin ben dumanım Yok senden başka gümanım Külünden medet umanım Yelinde savurma sakın !
Şaban AKTAŞ 19.02.2018 - 21.30
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
HALKIN ÇOCUKLARI
Bir görüşte sevenler oldu beni Hem de öyle az uz değil Yürekten hayli derin, Ne Türktü ne Kürttü Ayrılıp giderken Sarıldı boynuma Bir dal sarmaşık gibi Doya doya öptü Ağladı melil melil Boynunu büktü Ardında kaldı sevgi dolu gözleri...
Hiç tanımadığı halde Yardım edenler oldu bana Ne Türktü ne Kürttü Tuttular elimden Ayağa kaldırdılar beni İnsanlarımın iteklediği yerden...
Ülkemde işkenceden geçtim Hapishanelerinde yattım Savunma dilekçeleri yazdım Binlerce sayfalık, Gönüllü fahri avukatıydım Hapishanede Her kesimden tutukluların Kader mahkumlarının Temyiz ettim dosyalarını Okuma yazma bilmez Ağzı var, dili yok karacahilin, Ah bir bilseniz, ne karmaşık Sarpa sarmış işler Çok mâsumları kurtardım Kendimi de akladım sonunda El pençe divan Askeri Yargıtay’ın huzurunda!
Bakıyorum da bugün Antalya’ya Ve diğer kentlere tümüyle Geçmişe kıyasla Değişen bir şey yok Aynı baskı zulüm Sürmekte hâlâ Aradaki fark, Yönetim sıkıyönetim değil Fakat işleyişi farksız Gerçeği haykıran halk çocukları Avukat, gazeteci, yazar, aydın Tutuklanıp birer birer Tıkılıyor zindanlara, Yazık oluyor yazık Gepegenç, filinta gibi insanlara!
İnsanı sevmeyen insan olamaz Yoksa yürekte merhamet vicdan Tükendiyse adalet, Tek soyguncunun sözü geçiyorsa Yazıktır haline milletin, Oysa yeryüzünde Ortaktır uygarlığın insanlığın dili O dil ne Türkçe, ne Kürtçe Ne Fransızca ne de ingilizce O dil sevgi dili Ancak insan olan sever birbirini...
İnsanlığı ayakta tutan Ne dindir ne mezhep, Ne ırk ne renk ne de milliyet Yalnızca sevgi dili İnsan olamadı isen utan Yüreğinde aşk var ise Herkes insan herkes sevgili; Yaşasın, sevgi, barış, kardeşlik Kahrolsun faşizm Kahrolsun sömürü Kahrolsun açgözlülük Kahrolsun kaba kuvvet kalleşlik!
Fırsat bu fırsat, Sen de vur, sen de soy Sen de anasını sat; işleyişin mantığı Aylık fatura yetmiş ise Yapıver seksen doksan Ne olacak sanki bindirsen üstüne On yirmi daha Ayda bir sen de soksan (!) Hesabını soracak mı var, Düzülen vatandaş, Atılan kazığı çıkarabiliyorsan çıkar?
Yorulan sensin, vurulan sen Daralan sensin, kırılan sen Ne götün göbeğin var Ne de kalın ensen; Adalet, eşitlik, demokrasi, hukuk Nerede göstersen?!
Kapan kapana gündeliğini Yağma halkın emeği Memurun, işçinin Sofrasında yemeği; "Atı alan Üsküdar’ı geçer!" Biter mi alçakların düzeninde keder; Alışmış kudurmuştan beter Düzülen düzeni mi seçer (!)
Şaban AKTAŞ 20.02.2018
(Bu ay internet faturama, keyfi olarak 9 TL zam yapılmış, sordum:" herkesten alınıyor, internet erişim ücreti"diyorlar diyorum benim böyle bir anlaşmam yok, benim aylık anlaşmam 60 idi 70 oldu, bana 79 rakamı telaffuz edilmedi."anlamak isteyen yok mantıklı açıklama yok... yok yok yok yok... ... Ptt ye gittim. Şikayetimi sıraya koydular. 2- 3 güne kadar cevap vereceklermiş?!
Sordum ben 79 TL hiç konuşmadım neyin nesi?
Memur baktı inceledi evraklarımı. Hiç bir somut gerekçe gösteremedi!
Ben verdim yanıtı"Kazık, yersem! "Dedim
Siz dedim ne hakla benim zamanımı çalıyorsunuz, ben şu anda işte olabilirdim. Vaktim olmayabilirdi buraya gelmeye, dün de dedim müşteri hizmetlerinizi aradım bana cevap veremedi, tatmin olmadım dedim. - Beyefendi haksızlık yapmayın o kadar, başka bir şey vardır, sistem hatası olmuştur. Fazla para tahakkuk ettiyse iade edilir ...
Sinirlerim attı ya bir kere,: sizin dedim internette reklamasyonunuzu yapacağım. Gayet pişkin, yapabilirsiniz reklamda sınır yok demesin mi?!
- Dün müsteri hizmetleriniz ile görüştüm, ödemenin son günü idi, ödemedim. Sonra beni aradılar görüşmenizi degerlendirmrk için anket yapacağız 0 ile 10 arası puan verebilirsiniz dediler 0 puan verdim, bir de şiir yazdım dedim şikayet numaramı aldım ve iyi günler deyip çıktım. Yani ben haklıyım aynen şiirimdeki gibi memleketin geldiği nokta... :( ) ))
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BADEM AĞACI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BADEM AĞACI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok içten çok samimi çok sıcak ifadeler şiiri okurken su gibi takıntısız pürüzsüz satır geçişleri mükemmel finişe yaklaştık ca heyecanı artıran bir paylaşım olmuş kutlarım şair yüreğini
Çok içten çok samimi çok sıcak ifadeler
şiiri okurken su gibi takıntısız pürüzsüz
satır geçişleri mükemmel
finişe yaklaştık ca heyecanı artıran
bir paylaşım olmuş kutlarım şair yüreğini