Bak,duy gör, bir an evvel aklını başına topla(!) aç gözünü evlât bilmediğin neler varmış canının istediğini alamaz özgür bir yaşam seçemez asgarisi bile ücretin zar zor geçer iken eline kılavuz kaptan maaşı Yedi Sekiz Bin Dolarmış!
İstediğin kadar cahil değilim, bilirim de ODTÜ bitirmişsin çok iyi yabancı dilin de var yıllarını vermişsin bilime bu ülkede kime ne kim kime dum duma kördüğüşü gitti gider yazık etme kendine(!)
Haritamızın haline bak yarımada dört deniz üstü kara, altı ak yıllardır böyle bizim ülkemiz yaman çelişkiler ülkesi şaşırtır, çıldırtır alınteri ve onuru ile çalışan aklı başında herkesi!
Şaban AKTAŞ 08.01.2018 - 22.40
CANAVAR RUHU
İnsan gerçeğinden çıktı ok yayından söz şaşırdı hedefini, ta başında dağın lahitler de aldı canavar ruhlu insanın vahşetinin payından; mezar taşları ile dinamitlendi ruhum darmadağın!..
Eğilmez sandım başımı devrilmez bildim taşımı ne mızrağım kalkanım kaldı ne halime bakanım yapanım yok yıkanım çok mezarımda beni buldu gâvur diyen gâvur dinli atılan her ok...
Şaban Aktaş 07.01.2018
ALGIN
Gözlerin algı derinliği yaşla da ilgili biraz kayboluyor giderek görebilme özelliği
Yaş deyince ıslaklık, ılık ılık sıcaklık ve ardından yaşın yaşın sevgili...
Seni görmeye gözlük okumaya sözlük; yazmaya sözcük yetmiyor ki dilim...
Sen karlı dağlar eteğinde bağlar akıp giden sular çağlar gibisin sevgilim...
Şaban AKTAŞ 07.01.2018
GÜN GEÇTİ
Bir yanımız hayat, Bir yanımız ölüm Kesilmiş gövdenin yanında Minicik fidanlar gördüm Anne ve çocukları gibi...
Toprağım toprak Yaprağım yaprak Öldüm öldüm dirildim Kabullenemedim ölümü Tohumu toprağa gömdüm!
Hava günlük güneşlik Gün geçti, ay geçti, yıl geçti, Vaktimiz geldi Biz geldik, biz geçtik; Geldiğimiz yere yerleştik...
Şaban Aktaş 08.01.2017
GÜZEL YURDUM
Bugün dağlara gideceğim, doğa ile birbirimizi bağrımıza basacağız, güzelliğini aşkımızın akşam duvara asacağız...
Ülkemi, doğamı seviyorum dağlar gelinliğini giydi bütün sırtlar karbeyaz yeni bir bahara hazırlanıyor...
Toprak altında tohum; lale, sümbül menekşe açılacak pür neşe başı eğik, nazlı gelin yüzgörümlüğü ister sanki kardelenler çıkıp görünmek için güneşe!
Büyük limanda mola verdik sütlü kahve içiyorum buğul buğul, yudum yudum, dağlarım nergis kokar esritir mis kokusu, saçları gibi sevgilimin benim güzel cennet yurdum...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAMAN ÇELİŞKİLER ÜLKESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAMAN ÇELİŞKİLER ÜLKESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.