Kudüs Bizimdir Kalacaktır Bizim İçin EbediDinsiz imansızın olur mu âmânı imanı Kendine uydurmak ister o gelen zamanı Kudüs Müslümanın mabedidir vermez onu Kurtaramazsak Kudüs’ü bakamayız yüzüne Rahmanın Dün aynı düşman Çanakkale de yenilmişti Dersini almamış olacak ki haddini bilmemişti Müslümanla oyun oynanmaz hiç mi görmemişti Kurtaramazsak Kudüs’ü bakamayız yüzüne Rahmanın Dün on beş Temmuzda gelenler aynı düşmandı İçten yıkmak için vatan hainleriyle var olandı Yıktı Milletim yine haddini bilmedi ders almadı Şimdi Kudüs’le yıkmak ister lakin yıkamaz yorulmadı Kurtaramazsak Kudüs’ü bakamayız yüzüne Rahmanın Kudüs bizimdir kalacaktır bizim için ebedi Kimse işgal edemez lakin edildi utancımızın budur nedeni Bir an tökezlemeyle düşmeyiz biliriz biz bizi var edeni Kurtaramazsak Kudüs’ü bakamayız yüzüne Rahmanın Düşman karanlığa boğmak istiyor şafağı Galiba fazla yiyemedi bizlerden güzel dayağı Yine atarız dayağı kırarız bu defa iki ayağı Kurtaramazsak Kudüs’ü bakamayız yüzüne Rahmanın İt ürür kervan yürür Rahman imanla vermiş kuvvet İmanlı kulu imansız yıkamaz oyalar ancak seyret Sessizce yol al yıkmak için geç harekete geliyor haktan Nusret Kurtaramazsak Kudüs’ü bakamayız yüzüne Rahmanın Âşık Gülveren’im pusat gök girsin kızıl çıksın Yanlış yola giren ya edebiyle yanlıştan kaçsın Ya da yanlışı ile pusatın önüne başıyla yatsın Kurtaramazsak Kudüs’ü bakamayız yüzüne Rahmanın Âşık Gülveren Not: "Gök girsin kızıl çıksın" Türk tarihinin en önemli yeminlerindendir. Yeni su verilmiş çelik üzerindeki mavi rengi görmedikçe anlamı kavranılamayan yemindir. Kızıl ise kanın rengidir. Ayrıca Türklerde silah üzerine yemin etme geleneğinin ilk örneğidir. Kılıç kabzası tutularak söylenen bu yeminin anlamı "eğer sözümde durmazsam bu kılıç bedenime gök gibi girsin, kanıma bulanarak çıksın"dır. |