(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ZEMHERİDE ÜŞÜRÜM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ZEMHERİDE ÜŞÜRÜM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ANNLERIMIZE TEK BIR GÜN DEGIL; HERGÜN SAYGIMIZ SEVGIMIZ OLSUN; CÜNKÜ ONLARIN EMEGINI HIC BIR ZAMAN ÖDEYEMECEGIZ; ONUN ICIN YASADIKLARINDA KIYMETLERINI BILMELIGIZ; TÜM ANNLERE YÜREKTEN SEVGILER
sevgili dost ne demek istediğinizi anladım ve bu vesileyle şiirinize yorum atmışda oldum. Taraf olmadan baktığım zaman ve şiiri okuduğum zaman burda ki dizelerde de ve da lar hem vurgu olarakda kullanılabilir. benzetme edatı olarakda. Ama şiirin bütününde ana teması işlendiği için dolayısıyla vurguda o tema üzerinde yoğunlaştığı sürece benzetme edatı olarak kullanma şansı sizinde dediğiniz gibi oldukca azalıyor. ki bu anne vurgusunu sadeleştirir dolayısyla şiir tema olarak vurguyu yumuşatır, dostun burda özellikle üstüne bastığı anne vurgusu de da ların vurgu imleci olarak kullanıldığı zaman şiirin temasıyla bütünlük sağlar. bu konuda haklısınız sevgili dost. ayrıca tebrikler şiirinize. gün annelere ait olunca herkes birşeyler yazıyor ve denecek çok bir şeyde kalmıyor geriye. sevgilerimle
Ha şöyle ;Tamekse koy sepete !şiirin bütününü bırak hatta ele aldiğı dizeden bir önceki dizenin ne demek istediğinden habersiz, sırf lâf olsun diye yorum yapılır mı ?Al sana sinir harbi...
Mavi Alevler şiirime de benzeri bir eleştiri gelmişti.( ... satır başları; büyük harfle yazılmalı ! ...yahu hangi satır...şiir de de satır mı var allahaşkına bir kelimede kan beynime sıçrıyor...bunu forum da da 29 Şubat;'da oracıkta yazdığım bir doğaçlama şiirimde açıkladım : ...bu gün ayın Yimi dokuzu, dörrt yılda bir saır inecek bir satır beyininze (!); şiirde satır olmaz şiir dize dize ! diye...(Biliyorsunuz Şubat dört yılda bir Yirmidokuz çeker (!) Bu tip eleştiriler şu mantıkla mı yapılıyor acaba..( Çamur at; çamur düşse bile izi kalır! Eğer öyle ise onlara tek bir şey var söylenecek; Güneş balçıkla sıvanmaz !
Bildiğim bütün sabır dualarını öğreneceğim artık ben; ŞİİR yazmayı bırakacağim bu gidişlle (! )
ÜŞÜNMEZ Mİ ÜSTAT.ONLAR Kİ ÇİLEYİ BAL EDERLER,YAVRULARI RAHATSIZ OLMASIN DİYE..NE KADAR ÖVSEK NE SÖYLESEK ONLARIN DİRAYETİ KARŞISINDA BOŞ KALIR....TEBRİK EDİYORUM.....
Annemi kalbîmde taşırım Yitirirsem bir gün onu Yaz da bahar da olsa Zemheride üşürüm ... Ömürlü olur inşallah üşütmez sizi sevgiler gitsin dost güzel bir eserdi kutlarım kaleminizi
yine imzanızı atmışsınız...heleki tema anne... kutlarım... ağlarsa anam ağlar,gerisi yalan ağlar...allah başımızdan eksik etmesin...ama vefat edenlerede sabır dilerim..mekanları cennet olsun... yüreğinize sağlık... saygım ve sevgimle..
zemheride üşümekten daha kolay ne olabilir sayın aktaş. çölde üşürüm deseydiniz hüznünüzün şiddetinden derdik. lakin zemheri zaten üşütmesiyle meşhurdur...
baharda yazda olsa zemheri gibi üşürüm benzetme edatı gerekiyor.
elif karslıoğlu tarafından 5/11/2008 2:58:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Elif hanım demişsinz ki; hayır sayın aktaş yanlış düşünmüyorum ... eminim... Burada bu sözle bana şu hakkı veriyorsunuz ; hayır siz emin oalmazsınız o kadar emin olabilmeniz için, adınızdaki l harfinin m / f harfinin de n olması gerek.Alfabetik sıralamada m harfi l harfinden den sonra geldiği için siz öncelikli olarak Elif 'siniz ! Ha bana şunu derseniz Ben Elif'im doğruyum; evet alfabenin ilk harfi elif son derece doğru, düpedüzdür..Saygımla !Şiirde olumlu hiç bir yan göremeyip de böyle bir eleştiri yapmayı kendinize hak(!) görmüş olmakla siz de benden bu eleştiriyi hakettiniz; helâl olsun !
Anlatılmak istenen sade ve açık; Annemi bir gün yitirirsem ,yitirdiğimde mevsim ister yaz olsun ister bahar olsun;ölüle birlikte benim hissettiğim duygu zemheri ayazı olacak;bu anlatımı da şiirde kullandığım biçim en kısa biçimiyle veriyor...Uzatılacak bir sorun olduğunu da sanmıyorum...Da eki vurgu yapmak için kullanılmıştır ve dahi anlamındadır ayrı yazılmak zorundadır...Saygımla...
Annemi kalbîmde taşırım Yitirirsem bir gün onu Yaz da bahar da olsa Zemheride üşürüm ...
Bu harika şiirinizi şimdi okudum Sayın Aktaş ve birde Elif Karslı Arkadaşımızın yorumunun altında 4 rakkamını görünce merak edip tıkladım bu nedir diye sanırım konu şiirinizin finalinde ki Yaz da bahar da olsa Zemheride üşürümde ki da ekleriyle alakalı ve demişsiniz ki bırakalım arkadaşlar karar versinler bende aynen öyle yaparak sadece kendi fikrimi söylemek istiyorum sen haklısın yada sen haksızsın demeden kendi bilgilerimle sanırım şu şekilde olmalı diyorum...
Annemi kalbîmde taşırım Yitirirsem bir gün onu Yazda baharda olsa Zemheride üşürüm ... -------Ollmalıydı diye düşünüyorum
Ama şiirin akışı Yazda, bahar da da olsaydı yada Yazda da baharda da olsaydı ozaman (da) ayrı yazılması gerekir burada olduğu gibi diğer türlü cümlenin anlamı anlatılmak istenenden uzaklaşmış oluyor benimde nacizane görüşüm bu efendim tşkler saygılarımla
Annemi kalbîmde taşırım Yitirirsem bir gün onu Yaz da bahar da olsa Zemheride üşürüm ...
Bu harika şiirinizi şimdi okudum Sayın Aktaş ve birde Elif Karslı Arkadaşımızın yorumunun altında 4 rakkamını görünce merak edip tıklasdım bu nedir diye sanırım konu şiirinizin finalinde ki Yz da baharda da olsa Zemheride üşürümde ki da ekleriyle alakalı ve demişsiniz ki bırakalım arkadaşlar karar versinler demişsiniz bende aynen öyle yaparak sadece kendi fikrimi söylemek istiyorum sen haklısın yada sen haksızsın demeden kendi bilgilerimle sanırım şu şekilde olmalı diyorum...
Annemi kalbîmde taşırım Yitirirsem bir gün onu Yazda baharda olsa Zemheride üşürüm ... -------Ollmalıydı diye düşünüyorum
Ama şiirin akışı Yazda, bahar da da olsaydı yada Yada da baharda da olsaydı ozaman (da) ayrı yazılması gerekir burada olduğu gibi diğer türlü cümlenin anlamı anlatılmak istenenden uzaklaşmış oluyor benimde nacizane görüşüm bu efendim tşkler saygılarımla
Bu konu da halkımız karar versin;siz anlamak isemez iseniz zorla hiç bir şeyi kabul ettiremem ! Kibir meselesi yapmayın! Dlibilgisi kuralları ve şiir yazma kuralları için tek yetkili otorite siz değisiniz?!Ben Bir yabancı dil öğretmeniyim.İkinci ders olarak da Türkçe okutma hakkına sahip diplomam var !saygımla.
yaz da bahar da olsa dizesindeki da ların ayrı yazıldığını ve dahi anlamını, bile ,hatta anlammlarını taşıdığını düşünürseniz yanıldığınızı anlayacaksınız Sayın Karslıoğlu.Saygım ile.
Anam benim de ömrümün türküsü,gayrı dört yıldır sadece ağıtlar dökülür dudaklarından,evinin direği eri gitti gideli,gözlerinin ferini,yaşam sevincini,sol yanını,dizlerinin dermanını,esmer tenli kocaman yürekli adam ile toprağa gömdü.Tam 6 evlat az biraz merhem olmak istesekte yetmiyor gücümüz,bu gün anneler günü ve benim annem babamın yanına gitti,sıklıkla yaptığı gibi dertleşip söyleşecek "bensiz hiç bir yere gitmezdin ne oldu da bıraktın beni geride ne kadar acelen vardı böyle"diyecek anam hem öksüz hem yetim babamı hem anası hem babası bilmiş varın gayrı acısının derinliğini ve büyüklüğünü düşünün.İşte hem anneler günü hem babalar günü çok yakar canımı ille de babalar günü gittiği gün doğum günüydü ve gidişinin üçüncü günü babalar günü.Son anneler gününde 6 evlat gelin ve damatlar hediyelerini anneme verirken takılmıştı babam "oooo kıskandım hasılatın çok oldu yahu"deyip basmıştı gür sesiyle kahkahayı,biz de hep birlikte "bekle baba senin günün gelsin anamızı geçeceksin kıskanma demiştik".Ve meğer babalar günü gelmeden gitme günü gelecekmişte göremeyecekmiş.Oyyyy sevgili dost annenize yazdığınız dizeler aldı savurdu annemden babama ve acıma bıraktı."Yine tazelendi yürek yarası"Ne diyem halım kalmadı.Daha fazla yazamayacağım.Saygı ve sevgimle.
Ben anneme şiir yazdım ’ Bir Ömrün Türküsü ’ * idi adı Elinde dilinde sazdım Dolmadı henüz miadı ... ************************** Annemi kalbîmde taşırım Yitirirsem bir gün onu Yaz da bahar da olsa Zemheride üşürüm ... ************************** Annelerdir aşklarımızın en güzeli en nanidesi,Sıcak uykularını böldüğümüz.Saçlarından yıldızları topladıklarımız.Mayamız ,hamurumuz saf ve duru.Zemheri soğuğunda yürek sıcağımız.Çöl sıcağında serinlik.Kadın yüreğimiz.Yitmeden kıymet vermemiz gerekenler,HENÜZ YAZAMADIĞIMIZ EN GÜZEL ŞİİRİMİZ ANNE SÖZCÜĞÜ; CENNETİNİ ANALARIN AYAKLARI ALTINA SUNAN TANRIDAN DAHA MI BÜYÜĞÜZ.ki? BU ANLAMLI GÜNDE BİR ANNE YÜREĞİYLE "ANALARA KIYMAYIN EFENDİLER "DİYORUM. YAŞAYANLARA SAĞLIK YAŞAMINI YİTİRENLERE RAHMET DİLİYORUM. DİZELERİNİZİ VE YÜREĞİNİZİ KUTLUYORUM. SAYGILARIMLA ŞİİR VE SEVGİYLE KALIN.
Sevgili Dilruba ;Yorumun çok güzel;fekalade,biliyorun çok etkili yorum seçtim yorumlarınızı...Bu kez yalın hayatın içnden anlatılan geçeklere yönlendirme yapmak istedim.Saygı ve sevgim her daim sizinle !
anne sevgisi değil mi hocam yaz kış sarar.yokluğu buz keser yürekde. yokluğunda hani göç etmiş olsa da bir hatıra geldiğinde sıcak sıcak bir şeyler akar içimize. anne özlemi bu.
annelerin bu günü ve her günü kutlu ve mutlu olsun.
ELİNDE ŞİŞEYLE GÜNE ERKEN BAŞLAMIŞ PAZAR KEYFİNE DİYECEK YOK MAVİ DONLU BACAKSIZIN MAŞALLAH MAŞALLAH , KEYİFİ YERİNDE ÇOK ALLAH NAZARDAN SAKLASIN... ......................................... Anneler Günü'nü kutlarım LALE !
O en çaresiz hissettiğimizde kendimizi, sıcaklığına sığınmak istemez miyiz, yanımızdayken bile, soğuk yanımızı ısıtacak kimseler yokken. Yokluğunu düşünmek bile, üşütür. Uzun ömürler versin Allah, ki, yarım kalmasın bir yanımız. Sevgimle...
umuda göz kırpan güzel bir anne şiiri... sanki matem günüymüş gibi iç karartıcı şiirlerdi bugün bu sitede anneler günüyle ilgili okuduğum şiirler... biz ne kadar arabesk bir toplum olmuşuz böyle... oysa eşimize sevgilimize söylenen kelimeleri söyleyip bir öpücük kondurmak fazlasıyla kafi.... seni seviyorum anne..
Yitirirsem bir gün onu
Yaz da bahar da olsa
Zemheride üşürüm ...
bir tatlı sıszısın içimde annem
bir türküsün benliğimde
gülüşün gözlerimin yolcusu
sesin ayaklarımın yörüngesi
dokunuşun saçlarımın parlaklığı
tatlı sızımsın içimde yeşerttiğim düşlerimin yegâne sahibisin
abicim duygularımın altına çizildi şiirin
kutlarım...