Ay geri geri gidiyor Terketmiyor hüzün beni Dönüp dönüp seyrediyor Terketmiyor yüzün beni
Geri döne döne gittin Kâlbim yana yana gittin Seni ana ana bittim Terketmiyor közün beni
Ey sevdiğim, ey gül yüzlüm Kaşı hilâl, elâ gözlüm Aşk sırrını senle çözdüm Terketmiyor gözün beni
Başı yüce karlı dağdın Gece gündüz efkâr yağdın Gönlümde/sin ilkbahardın Terketmiyor güzün beni
Şaban Aktaş 28.09.2017 - 21.14
ÇARESİZ GECE
Canın çok sıkılırsa Kaçarsa uykuların Balkona çık geceleri Yıldızları seyre dal Onların ışığı b/aşkadır
Düşün Ağ/aç niçin göğe ağar Işıktan gelir Aşk ile yaşam Ha insan, ha ağaç Yaşamak için her canlı Hava, toprak Ekmek, su kadar Aşk ile ışığa Güneşe muhtaç; Karanlık ölüm, Işık karanlığı boğar, Her gün güneş hayata Aşk ile Yanarak yeniden doğar
Unutma ey sevgili Yıldızlar da bir güneştir Gözlerin geceleyin Yıldız yıldız Aşk ile güne eştir, Ateş ile başlar Aşkın gizemli öyküsü, Geceler Saçların gibi kara, Bakar bakar yıldızlara Seni düşünürüm; Siyah beyaz Sessiz bir film Sar sar bitmez Döner durur bir makara
Canın sıkılırsa geceleri Balkona çık Senin ile bana Aşktan başka Hiçbir çare yok artık
Şaban Aktaş 30.09.2017 - 05.09
KAN DONMASI
Memleket senden benden Dört elle gayret Sınırsız hizmet ister iken Nerede başlar, nerede biter Sınırı dürüstlüğün, erdemin?!
’Olmak ya da olmamak Asıl mesele bu!’ fakat Bazan daha hayırlıdır Olmaktan ise olmamak?!
Herkes vurguncu Herkes soyguncu Herkes köşe dönmeci Nereye varır sonu Günübirlik yolculuğun?!
Bize uzun erimli, erinçli yol gerek...
Kerhaneci karı satar Defineci define Biri yer, biri bakar Evdeki hesap Uymaz çarşıdakine?!
Bunca fitne, bunca fesat Adam değil mi meclistekiler; Sağlıklı geleceğin temeli iken Öncelikle iyi eğitim; Ne hale geldi müfredat?!
Çağdaş eğitim her yönüyle Bilim teknik donanım; En alt düzeye indik Baktıkça olanlara Donup kalıyor kanım!
Cumhuriyet oysa adım Başı göklere değen İstikbali gökte bilen Ezeline kıyasla ormanda Yüz yıllık bir fidanım!
Oylum oylum oyulmadan Soğan gibi soyulmadan Adam gibi düşünmek lâzım İnek gibi sağılmadan Koyun gibi sayılmadan?!
Şaban AKTAŞ 29.09.2017 - 13.47
GENETİĞİ BOZUK
Görünüşü domates Rende bile rendelemez Sanki lastik; kauçuk Belli ki genetiği bozuk Kim ise bu işe bakan Marifetiyle onun Halkın sağlığını bozduk Hepimize bulaştı Sayesinde yozluk; Kolay değil bu işler Sağlık meselesi, Yok mu pençe çakan; Alsın bu domatesi Çaktırsın altına bakan(!) Kauçuktan sağlam Tam bir kundura köselesi!
Şaban Aktaş 29.09.2017 - 15.24
ÖNDERLİK ve AVAM?!
Cehaleti savunmak, Avamıyla avunmak; Böyle lider olunmaz , Savunacak isen Çağdaş bilimi Teknolojiyi savun, Eşitliği barışı Demokrasiyi Özerk üniversiteyi Hukukun üstünlüğünü Kardeşliği savun, Sakalda kerametten Çakalda maharetten Diz çöküp icazeten Gafille muhabbet ile Nafile ibadetten Söz etme bana, Önce dürüst insan ol, Çalıp çırpmak Cahile göz kırpmak Nazilli basması gibi Topuyla atıp Cart cart tutup yırtmak Ekranlarda beş vakit Beyin iğfal etmek ile Çağdaş, önder olunmaz?! .. Elma çalma, çocuk düz(!) Bu nasıl surat Bu ne utanmaz yüz Yapanlar, yapılanlar Hepsi gözönünde Belli mi değil Tüm adiler adamın Soyguncu şerefsiz Avamından düpedüz?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KIZILCIK YAYLASI ELMALI BELİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KIZILCIK YAYLASI ELMALI BELİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.