"Eko-sistem ısındı" derken tespit iyi de, Bu gözlemde her detay, muhtaç nesnel teyide; Bileşik kaplardaki deniz suyu kokarsa, Sorun ya tüplerdedir, ya da tuzlu mayide...
OPERA ZİYAFETİ
Mozart ile Daponte’nin Figora’ca Düğünü, "Gıygıy" avaz deleyazmış, Dedem Korkut göğünü; "Bayburt Bayburt ola beri, böyle çile çekmedi", Deyivermiş hökkem Dadaş, o toyda, tan öğünü...
* Fİgora’nın Düğünü: Mozart ile Da Ponte’nin birlikte ortaya koydukları opera eseridir ve günümüze kadar gelmiş geçmiş opera bestelerinin en iyisi olarak bilinir. * Gıygıy: Keman. * Çile çekmek 1. Bülbülce şakımak. 2. Çok sıkıntı çekmek. * Hökkem: Nüktedan. * Toy: Ziyafet. * Tan: 1. Seher vakti. 2. Ayıplama, kınama.
GEÇİMİ KALEMİNDEN
Bıraksak, şarap diye, ofset boya içecek, Ucu küt kalemiyle parkta çimen biçecek; İlginç fikirleri var, saymaktan fırsat bulsa, Ülkenin en şahane "kuma"sını seçecek...
HEDER/AY
Adın ki, sarmaşıktır, gül altı fidan şekil, Son hecen şavkım emer, var git uzağa ekil!.. Hangisini hak etsen, güneşimi tutarsın, Sömürgen bir özgesin, sana son ikaz: Çeekiil!..
* Hedera: Duvar, kaya, orman sarmaşığı.
KÖSTERELİK İSTERİ
Bu mesel eskilerden: Erseyen avrat soyu, Akşam ocağa sürmüş helkeyi güğüm boyu; Koca demiş, " bu da ne "?..! Hanım demiş, " od’a ne, Olursa olur suyu, olmazsa hamur suyu "...
* Köstere: Tahta rendesi. * Helke : Bakırdan imal büyük kova. * Güğüm : Bakırdan imal büyük ibrik. * Od: Ateş.
YUMUŞ BAYAN
İçi dışı bir hatun, dost gözlüğe cam olur; Kendisiyle barışık, hep iyilik umulur; Ne ki, o "yumuş bayan" , sağlığını düşünmez, Güya şeker hastası, yaş pastaya yumulur...
* Yumuş: Görev, hizmet, ödev: Yumuş bayan: Kadın hizmetçi.
BİLMECE BİLDİRMECE
Yıldız Dağları’ndaki kaynağı, arı duru; Devamı bozbulanık, neden, nasıllık soru; Adı Ergenekon’dan, dert küpü yedi koldan; Özdeşe ram olanda yerle yeksan gururu...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 14 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 14 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.