Bir mesleğe darbeyken, dokuzuna iş kolu, Hayatımıza giren her teknik, fırsat dolu; Çağ aşmak istiyorsak, özgün icatlar gerek, Demir dağı geçmenin artık uzayda yolu...
MÜSTEŞAR
Müslümana kengeşmek, hem farz, hem sünnet işar; Her yöreden bir seçkin, vekaleten Müsteşar; İlmen, dinen bilgili, sözünün eridir O, İstişarelik işte, derdest "şura"ya koşar...
* Kengeşmek: İstişare etmek. * İşar: Yazılı bildirim. * Müsteşar: Önemli işlerde kendisine danışılan kişi. * Şura: İstşare meclisi, kengeş.
MUAMMA
İkinci sesim gitse, hastalanır yatarım; Dördüncü kovulanda, yönüm dengi batarım; Ortanca terkedince, gurbette kaybolur da, Beşinciyi kesene, yetti (....) deyip çatarım...
BEY-ŞEHİR
Hatti’lerden tereke "bilge pınar" ayakta, Beş bin yıllık tarihin göbeğinden akmakta; Kubat-abat Sarayı, Eşrefoğlu Camisi, Gölden aptest alarak bizden bize bakmakta...
* Bilge pınar: Eflatun pınarı.
PİŞKİN AR-BAT
Koku yayıyor diye götürmüş bir izbeye, Orda komaya girmiş "çıtır köpek" haybeye, Üstelik bunu yapan eğitimli bir bayan, Pişkin avrada benzer, ateş-topu tepkiye...
İsot ününe layık, dili zehirden acı; Haklı haksız demeden eza vermek amacı; Önünden kaçar olsak öfkeden alarıyor, O hali tam odunluk tipik "bakkam ağacı"...
* İsot: Eski Türkçe issi-ot; Genellikle Güneydoğu bölgemizde yetişen oldukça acı kırmızı biber türü. * Alarmak: Renkten renge girerek kızarmak. * Bakkam ağacı: Odunundan kırmızı boya çıkarılan bir ağaç türü.
( X X ) DUVAR GAZETESİ ( "" )
Liseli aşkımızdan, haftalık işmar sezgi, Yazılar döşenirdik, yâr kelam, elle dizgi; Yarım asırdan eski, duvar gazetemizin, Altına "den-den" çektik, üstüne "çapraz çizgi"...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 15 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 15 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.