Küçücüktüm bir zamanlar Aklım da küçücük Doğduğum kent de küçücüktü...
O kadar küçüktü ki Antalya Annem ya da babam elimden tutar Evden sabah düşsek yola Bokludere, Şarampol, Çınaraltı derken Kuşluk vakti dolmadan varırdık Çallıoğlu’ndan Meydan, Topçular’a; Hatice halamız otururdu orada O zamanlar ne otobüs dolmuş Ne de binip inivermek var tramvayla; Varsa paran, fayton, yoksa yaya!..
Nasıl düştüysem orta yerine dünyanın Geldiğim andan beri, Suya düşen bir taş Taşın içinde bir baş Başın içinde düş İç içe büyüyen halkalar gibi dalga dalga Kentle birlikte büyüdüm gittim zamanla Dalgaların ucu nerelerde kim bilir?!
Anılar arasında biliyor musunuz Neye benzetiyorum kendimi Önce minik bir kol saati Sonra masa saati Ardından duvar saati Sonra kentin göbeğinde Kalekapısı’nda Saat Kulesi’nde meydan saati Şimdilerde sanki Turgut Uyar’ın Büyük Saat’iyim!
Saatlerin göbeğinde ben Düşlerimde akrep, yelkovan, saniye Döner durur yüzünde bu kentin 0 kadar büyüdü ki bu kent artık Eskisi gibi kolay değil Bir ucundan bir ucuna varmak Tüm düşleri tek bobine sarmak...
Düşler bir makara Düşün dur kara kara; Yalnız bu kentle kalmadım ki; Ver elini Ankara Tut elimi İstanbul, Al beni Berlin; Sürüklenip durdum O diyârdan o diyâra Göçebe kuşlar gibiydim, Vaktim olsa daha Kim bilir nerelere giderdim, Çıkmadan dünya seyahatine Bak bakalım hele bir Kaç olmuş saatine?!
Su gibi akmakta damarında kan Yürekten nabzım gibi atmakta Kolda, duvarda, yolda, meydanda Her y/anda Saatlerce bakmakta zaman...
Şaban AKTAŞ 20.09.2017
BALKON ÇİÇEKLERİ - 2
Bir gecenin ayazını yemiş Beton zeminde yalınayak, Bir de yün halıya Sıcak, yumuşacık basarak Şefkatin kucağındaymışçasına Yürüyenin haline bak! Aradaki fark Yalnızca yalnızlıktan Yoksa içi titrer, üşür insan, Yanında ise sevdiklerin Can yoldaşın, arkadaşın Ne karnın ağrır ne başın...
Giderek yükselen güneş gibi Isıtıyor insanın içini dostluklar; Dostluk, bağ bahçe Bakım, emek, sevgi Gülen yüzü insanın Balkon çiçekleri gibi...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TEK BOBİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TEK BOBİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.