Alıç Ağacıbir de alıçtan dinle dört mevsimin yalnızlığını... sabahın er indiği zamanları severim serin seherleri yetim bir serçe tüner dalıma... aylarca su değmez yapraklarıma esmese deli rüzgar toza gömülürüm bulutların telaşı olur benim olmaz... gölgemden önce kavruk tenli ırgatlar sonra hep soluk soluğa koşan yalın ayaklı çocuklar çekildi... ayaz gecelerde yıldız dökülür gökten... gürültülü puhu kuşu öldürür gecemin dinginliğini oluyor kırk yıl kadar tozu dumana katışını görmeyeli yılkıların... duymayalı koyunların çan seslerini her mevsim farklı dona bürünen tepe durur yamacımda öylece her şey herkes çekip gitse de güneş ay yerli yerinde... Sözbir ağustos 2017 |
Sevgili Kardeşim, edebiyatdefteri.com'un saygın kalemi sayın: ♥ Sözbir ♥,
Sözde kırsal kesimden bir alıç ağacı, özde: İşte burada durmak lazım! şiir mısralarının taşıma gücünün çok daha ötesinde derin anlamlar barındırıyor metninde, Önce ırgatlar... Toplumun dönüşüm geçirmesiyle kalabalıklaşan dünyada gittikçe yalnızlaşan insanların dramı gizli!
Dala konan yetim serçe... Kim bilir onu da nasıl bir hazin son bekliyordur. Sahi serçelerin konabileceği kaç dal bıraktı insanlar. Issızlaşan köylerde cana yakın serçeler var mıdır hâlâ? beslenebilecekleri kırıntı bulabiliyorlar mı, Sahi serçe mi yoksa öksüz ve yetim bırakılan çocuklar mı?
Güller kalmadı ki bülbüller şarkı okusun. Hangi gül nerede layık olmayan hangi elde orasını da Allah bilir. Devran puhuların devranı neylersin...
Çan sesleri, bereketli sürüler, sahi kavaldan inanılmaz aşk ve özlem melodilerini yaylalara salan kaç çoban kaldı. Ağa kızının gizli sevdasıyla tutuşan, kavuşmasının imkansızlığını bile bile bu sevdayı gönlünde atamayan, koyunlara kavalla dert anlatan kaç çoban kaldı.
İnsanı yıllar öncesine götüren muhteşem bir şiir.
Bir serbest şiir bu kadar mı içten yazılır. Gönül bu kadar mı derinden hisseder.
Muhteşemdi...
Beğenerek ve duygulu kaleminize saygı duyarak okuduğum bu güzel şiirinizi tam puanım ve beğeni ile favorilerim arasına ekliyorum.
Kardeşimin şiir ve gönül sayfasına, tebrik ve başarı dileklerimi bırakıyorum.
Her şeyin sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olması dileklerimle sevgi ve saygılarımı sunuyorum efendim, lütfen kabul buyurunuz...
Dr. İrfan Yılmaz. Turgutreis - Bodrum.