Yoktun daha dünyada o zaman Tohumunu toprağa ben attım, Başkalarına kalsa Seni söküp atacaklar topraktan Parça parça kesecekler Çürüteceklerdi ey cenin!
"Hayır, olmaz, ben istiyorum! Göreceğim bu çiçeği, "Çok güzel bir çiçek olacak, eminim!" Dedi bana iç sesim, Karşı çıktım, Açmadan kıymalarına!
Düşündüğüm, dediğim oldu İnce uzun servi boylu Bir fidan çıktı karşıma; Bakmaya doyamadım yüzüne Işıl ışıl sürmeli çekik Ceylan gözlerine Siyah kirpiklerine hilâl kaşına...
Bu yüzden kuşku duyar oldum Şefkatinden toprağın Yoz ise toprak, zehirli Kendine bile hay’rı yok Bereketsiz, verimsiz, çorak Kurur bağrında tohum Yeşerir iken yaprak!..
Toprağın karnı karanlık Ölüm karanlıkta saklı, Güneş aşkın ilk demi Çiçek güneşte açar, Dal güneşte tohuma durur Şefkat sevgi ve merhamet Suyun nemi, Yağmur gibi yağan rahmet Varlığın ile ışık var Ateşte gizli suyun aklı!
Unutma çocuk Var isen aklın ile varsın Yok ise o, sen de yoksun!
Aklın ile kendini kurtardın Bir dertten sıyırıp başını Başka bir derde soktun!..
Ey cenin Kim verdi sana o şansı Esamesi bile yok iken Aklın, düşün, düşüncenin Senden önce var olup Kendinden seni var eden var Sen daha yoktun!
"Varlığını aklın ile Aklıma borçlusun!" desem Borçlu kim, düşün Yetmedi ise aklın Sen daha çocuksun, Biraz daha büyü Ermez ise ömür boyu "Çılgınlık benden sana geçti Bana benzer huyu" der Avuturum kendimi!..
Başka ne yapalım Oturup yas mı tutalım Gülüp oynayıp, eğlenmek var iken Döğüşecek miyim hep seninle ben Aşkın zembereğini kâma değil Kine, nefrete, intikâma kurup?!
Şaban Aktaş 08.07.2017
SEBİL ACILAR
Yalazında poyrazın Buruştu yaprakları İki büklüm biberiye Kim acıya su vere?! Acı acı Yangın daha acı Acı acının ilacı Gönüllerin baştacı...
Bir yıldız kayar Yanarak iner acıyla Sen uçarsın geceleyin Yüzünde ay, yıldızlı tacıyla
Bir yudum su yâr aşkına Yüzündeki nâr aşkına, Kim acıya su vere Gözümde pınar aşkına?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YOLLAR SENİ BENDEN ALIP GÖTÜRDÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YOLLAR SENİ BENDEN ALIP GÖTÜRDÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.