Ellerimle demlediğim Taze sıcak, buğul buğul Bir bardak Filiz Çayı Alıp götürürken Bütünüyle yorgunluğumu, Yüzünde seyrediyorum Düşümde açan manolyayı...
Tablo gibi sunuyorsun Bana en büyük mutluluğu Çaylarda demin Sevgide kıdemin; Aşksın yüreğimdeki Güzelliğin bir içim su Her gün seni içime atıyor Bir güzel kaynatıyorum...
Tiryakinim çünkü senin Ellerin filiz filiz Belki de bu yüzden Daha çok sevdim Sisli dumanlı yemyeşil Dağlarını Karadeniz’in En çok da çaylarını Rize’nin...
Şaban Aktaş 23.06.2017
SICAKLIK & SOĞUKLUK
bir derecelik artışı ya da eksilmesi sıcaklığın çok şeyi değiştirir ezilir büzülür fay hatları mağma oynar yerinden vurur deprem derinden kaynar sular fokur fokur kolay atlatılamaz şoku!
dağlar yıkılır kaybolur adalar kapılır herkes sele ne var ne yok ise bir tufan ile gömülür suya yeni dağlar ortaya çıkar bak o zamandoğaya çaresiz kalan duaya!
akıllan ey insanoğlu düne bak bugünü bugünden yarını oku seni var eden besleyip yâr eden toprak anayı koru doğaya saygı duy sev desem çok mu?!
Şaban AKTAŞ 23.06.2017
KÜFLÜ LİMON
Yirmi yıl öncesine gözatalım Çok koştu, çok yoruldu Adam yine de açtı Çünkü doymak bilmiyordu Çareyi dinde buldu(!)
Yurt içinde dışında Büyük tarihi camileri Tekkeleri türbeleri dolaştı Şeyhleri, pirleri tanıdı El ayak, etek öptü, Diz çöktü, dil döktü!
Hâl böyle olunca Allah adın zikreyleyip Elinde Kuran Dilinde iman Elini göğe Bir de kullara açtı Birleşti müritleriyle Kapı kapı dolaştı Örgütledi herkesi! Din denince milletin Yüreği yufka, bağrı ezik Altın yüzük bilezik Mark, Dolar, Lira’lar Doldu doldu taştı Yığıldı dağlar kadar!
Arkadaşlarıyla paylaştı Aldığını saçtı Çaldığını kaçtı Kutulara varıncaya dek Her yer para doldu taştı Eskiden acemi çırak Kalfalaşıp ustalaştı!
Sorsalar şimdi Onu nasıl tanırsınız Yazdım, dahası var Artık dünyaca meşhur Uluslararası hırsız!.. Gözü aç, karnı tok Aynası var yüzü yok; O ne derse peki(!)
Altı üstü yalancı hırsız Mikrop mu mikrop Çürümüş kokuşmuş Küflü limondan farksız Arsız soysuz, sırsızın teki!
Şaban Aktaş 23.06.2017
GELİN OLMUŞ UÇMUŞ TURNAM BU ELDEN
Gelin olmuş göçmüş turnam bu elden Elin olup uçmuş, tutulmaz elden Dünyaya gelirken gülmemiş kader Ağlama boşuna, ne gelir elden?!
Al kınalar yakmış ak ellerine Ak eldiven giymiş bak ellerine Gül çiçekler takmış saç tellerine "Gitme kal!"diyemem, ne gelir elden?! Şaban Aktaş 22.06.2017
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YEŞİL ÇAYLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YEŞİL ÇAYLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.