Ne kırgınım gülüm ne de darıldım Ne de zerre kadar kinim var benim Hasretinle hayâline sarıldım Başka sarılacak kimim var benim?!
Benim senden başka ciğerparem yok Tek derdim var sensin, başka yarem yok Aşk ile yanmaktan öte çarem yok Yanıp göğe uçan tinim var benim...
Çaresizce boyun eğip de gittin Gönülsüz elveda deyip de gittin Ateşten bir gömlek giydirip gittin Ne ilacım ne hekimim var benim?!
Bu aşkın her sırrı gözünde saklı Gülünce gül açan yüzünde saklı Ahu gözlerine hüzün yasaklı Çöl ceylanı bir sevgilim var benim!..
Her andıkça seni boynum büküldü Ümüğüme bir kördüğüm takıldı Bütün umutlarım dara çekildi Çekeceğim bir tek pimim var benim!..
Şaban Aktaş 19.06.2017 - 09.38
YÜKÜN AĞIR GELİR BANA
Gözler ıslak, gözler nemli; bir an gelir, taşar geçer Yüreğimde hüzün demli, aşk bendini aşar geçer
Saçlarından deli deli, eser bir ilkbahar yeli, Kükreyen bir sevda seli, köpük köpük coşar geçer
Esip geçen yel gibisin, sallanan bir dal gibisin Kırda çiçek bal gibisin, bir deli tay koşar geçer
Manolyalar, akasyalar, sarı çiçek papatyalar Hayâl, gerçek tüm dünyalar, aşk bir mevsim yaşar geçer
Ne diyeyim gülüm sana, kaynar içim yana yana Yükün ağır gelir bana, gün dağları aşar geçer
Şaban AKTAŞ 20.06.2017 - 08.43
SENBEN ÇİÇEĞİ
Umutların tükendiği an Yediveren çiçekler gibisin Mevsimsiz açan Kuruyan dallar Sararıp solmuş Yapraklar arasında Yeni umut, neşe saçan, Yaz ortası yağmur, Rüzgâr, dolu, Kar ile boran, Benim neşesi kaçan...
Sevda diye bildiğim Senben çiçeği Çiçekli mersin dalı Ben sana sevdalı Sanki yapışık Aşk sarmaşığı, Yaz ortası gecegündüz Senden ayrı uyaklı Haykırırken öte öte Göğsünde çatlayan Avare Ağustos Böceği!..
Şaban AKTAŞ 20.06.2017 - 19.42
Fotoğraf: Şaban Aktaş 20.06.2017
NAR TANESİ
Baktın yemyeşil dal Bir de baktın çiçek Nar çiçeği, Bir daha baktın Dalda minik meyve Erginleşmiş Yanmış Kızarmış Çartlamıs çürüyor Dökülüyor Tane tane Yazık etme Narın halini gör Yaşamın tadına bak Kendi farkına var, Ömür tohum, çiçek Meyveye durup Yenilerek geçecek!
Şaban Aktaş 20.06.2017
HAZİRAN’DA AKDENİZ
Akdeniz gibi deniz var mı Üstelik Haziran Denizden çıkan balık Suya dalınca yeniden Nasıl canlanırsa birden Öyle kendine geliyor Dirileşiveriyor insan
Yürürken kıyısında kumsalın Püfür püfür yel Esip geçiyor tenimden, Avuçlarımda mavi meltem Efil efil mutluluktan dem
Sahilde gezeni, yüzeni Andan doğma bebekler Ilık kumların üstünde Apalalarken sanki, Dalda yürüyen Tırtıl kelebekleri andırıyorlar
Ellerinde plastik su kovaları Mini mini oyuncak kürekler Neşeli, meşgul çocuklar Kumdan kale yapanlar var Keyifle izledim her birini Az evvel döndüm denizden
Az değil, epeyce kalabalık Rus turistler var Bir yanda gezen Bir yanda yüzenler İnce belli atletik Rus kızları Su perileri gibi Harbiden çok çok güzeller
Sen ve ben aşkı dokuduk Metrelerce kumaş Satılıyor şimdi İsteyene perakende İsteyene toptan İpek basma pazen Her renk/ten var Biri al beğenir, biri şal Kimi çiçeğini sever Balına vurgun, Kimi böceğini ipeğin, Kimi tel tel saçlarını Dalında yeline kırgın, Atlas ibrişim Mavi Göl’den Desen desen Öyle tatlı öyle şirin Efil efil yelpazen, Her gören bir makas aldı Bana değil aşk ile Herkes sana hayran kaldı!.. Oku şimdi seni güzel kız Kulakların çınlasın emi Uzunçarşı Sokak’ta Yürürsün yokuş yukarı Saçlarında bahar Dudağında nem Yüzünde Ebru Nisan Gonca gülüm, bir tanem Ve ardında seni seven Açar pencereyi bakar, Bir bulut havalanır İçimde ormanların uğultusu Yağmur yağar, sel alır Sevdiğimi el alır Erir akar dağların karı, Yosunlaşan duvar taşlarında Güneş açarken Hüznü aşkın buğul buğul Senden bana, benden zamana Şiirler, şarkılar, türküler kalır...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇÖL CEYLANI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇÖL CEYLANI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.