Fakir bebeğinin içemediği süt zengin köpeğinin ağzında çınar ağacı yıkılacak sallanır yaprakları kopar denizin üstüne deniz vurur kendini bir duvara köşede bir mapushane içinde yirmi beş adam en fazla denize nazır ayakları yoksulluktan yatıyor bunlar bizim mahallenin çocukları mal,mülk bilmez aşk desen bir karanfilden ibaret haydi çocuklar yatsı okunacak fener çekiliyor üstümüzden iki rekat bir ibadet kontes koşuyor sonra üstümüze dili süt kokuyor itin it oğlu it nereden bulduysa neyse neyse haydi kontes yaklaşıyor gölgeler bellerinde meridyenler var yüzlerinde paralel çizgiler
Bak Rıfkı bizden önce Tahir yatmış burada yedi sene ama onunki başka o bir aşık biz bir veli toplum sallanır annesiyle çocuğunun arasında çırpılır üstünde sokağın derviş gelir duası okunur duvarlar yıkılır gider Zühresine Tahir
biz mi Rıfkı sus tamam! çıkar şimdi zuladan şu sigarayı en son çizdiğim resmi sakla yastığının altına bak aşık olduğumuzu kimse bilmesin hatta bizim koğuş dahi kimse görmesin türkü tuttuğumuzu şu fakirlere toprağı hissettiğimizi annemi özlediğimi de nereden çıkardın Rıfkı!
Biz aşk adamı değiliz olamayız da öyle kolay ben hiç aç kalmadım iki günden fazla saat 12 oldu mu uyurum mesela çok oldu ama bir kabusu kalkalı gece yarısı ıslanmış yastıkla birleştiğim boynumu yakan tuzlu suyu kaybedeli çok oldu kalemim dönmüyor Rıfkı şu bebekler sütünü içemiyor ya gel biz içelim sıkı sar çok sıkı şimdi tütecek bu duman yokluğun akşam sigarası.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Akşam sigarası bu Rıfkı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Akşam sigarası bu Rıfkı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiir öylesine dolu öylesine yüklü ki nereden tutacağımı bilemedim bir yanım postmoderne kaymış diyor bir yanım halk edebiyatı.Aşık diyorum değil devrimci desem fazla duygusal.Her şeyden bir parça puzzle gibi mükemmel bir bütünlük olmuş.Şiir fazlasıyla şiir olmuş.
Beğenerek okuduğum ve dolu dolo haz aldığım şiirlerden...
....................................... Saygı ve Selamlar..