Şair de şiirini okur; O da kur, o da kur, Oda kur, oda kur! Yatak, yorgan yastık Kapkacak sedir Olacaklar bellidir; Dalda yuva Yolda nişan, düğün dernek...
Evler, odalar hazırlanır Vurulur davul zurna Kazanlar kaynar Sofralar kurulur; Etliler, sütlüler, tatlılar Bir lokma Bir lokum Bir lokur Çaylar kahveler Yenilir içilir Sazlar çıkar ortaya Çalgı çengi, güle oynaya Hoşça vakit geçirilir...
Seven sevdiğine vurulur Sevdim diyen vurulmaz(?) Kıyılmaz cana; Çifte kumrular gibi Yanyana, can cana Yuvalar kurulur!...
... Kuramayanın kâlbi kırık Elllere bakar öksüz Yetim çocuklar gibi Boynu bükük durur...
Şaban Aktaş 02.05.2017
ŞİFA NİYETİNE
Karadut, muşmula, canerik Bahar geldi mi "Şifa niyetine!" der Biz bunnarı yerik
Bak şu meyvelerin güzelliğine Ayva başka, nar başka Tadına doyum olmaz Tatlı dilli yâr başka...
Böyle güzel Böyle cennet memleket Yedi iklim dört köşede Acep nerede var başka?!
Dağların başında kar Etekleri yemyeşil bahar Güzel yurdum, büyük sevdam; Böyle aşk başka kimde var?!
Şaban Aktaş 02.05.2017 - 14.40
ANAHTAR
Çık dışarı Gez dolaş Dön eve Yorgun argın Düşler ile Darmadağın Apartmanın önündesin Anahtarı çıkar Dış kapıyı aç Asansöre bin Üçüncü kata çık Evin kapısını aç; Ara tara Ceplerinde yok anahtar AllahAllah Nereye gider bu, Almıştım yanıma Eminim bundan Nereye gittim geldim Yürüyüş yaptım Parkı dolaştım Dönüşte Ekmek aldım; Fırında ödeme yaparken Unutmuş filân... yok yok Olamaz Yolda acaba Düşürmüş olabilir miyim Hay Allah Aksiliğe bak şimdi Hahhhh Dur bir dakikaaa...
Sen dış kapıdan nasıl girdin Evet... evet..evet...
Kendim açtım Kendim girdim Evet işte, elimdeydi anahtar Tek ihtimal İn aşağı hemen Kapıda asılı kaldı Yüzde yüz eminim Allahaşkına Nasıl bu kadar Dalar gider insan;
.. Aşk insanı böyle yapar Yakar ise derin yakar Başka hiçbir şey yakamaz Yalnızca gözlerin yakar
Ne kafa ne akıl kaldı Aşk beni dertlere saldı Gözler beni benden aldı Her adımda bana bakar?
Şaştım Allah şaşırtmasın Yanlış yola düşürtmesin Gören üşütmüş demez mi Adım da deliye çıkar!..
Yok böyle derin düşünce Gözlerin göze düşünce Hasret kâlbimi deşince Gözlerin g/özümden akar
Şaban Aktaş 02.04.2017 - 23.19
TÜKENMİŞ Kİ TAM TÜKENMİŞ
Şeref haysiyet tükenmiş Ar namus izzet tükenmiş Oyları çaldı hırsızlar Gördüm adalet tükenmiş!
Allah deyip kandırdılar Çocuklara saldırdılar Kepçe kaşık daldırdılar Maya, tabiat tükenmiş!
Sınavda soru çaldılar Öylece makam buldular Göt(ü) boklu adam oldular Hizmet liyakat tükenmiş!
Bu nasıl insan çehresi Bozuldu dil din lehçesi Her yer hayvanat bahçesi Sanat insanat tükenmiş!
ALABULA FİLÂN OLMUŞ OMURGASIZ YILAN OLMUŞ TÜM İNSANLIK YALAN OLMUŞ TÜKENMİŞ Kİ TAM TÜKENMİŞ!
Şaban Aktaş 2001.04.2017
HIRSIZKAPAN ÇİÇEKLER
Hırsızkapan çiçekleri olsa Açsalar hep güzel, büyüleyici Görüp de çalmak istese hırsızlar Tam eğilip koklarken Kapanıverse hırsızkapan Hırsızın burnunun direği Acaba nasıl sızlar Nasıl çarpar, tir tir titrer yüreği!
Çiçekler hırsızı tanısa kokusundan Çıkamasa baharda hırsızlar dışarı; Hapishanede gibi kapanıp kalsalar Adım atamasalar hiçbir yere Hırsızkapan çiçeklerin korkusundan; Çalar çalar yersiniz yetimlerin hakkını Ben yollara tuzak kurmaz mıyım Oynatmaz mıyım hırsızların aklını?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HASRETİN DİKENLİ ÇİÇEKLERİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HASRETİN DİKENLİ ÇİÇEKLERİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.