Doymadan gidersem o gonca güle Çektiğim acıyı kimse bilemez Gözüm açık gider yumsalar bile Gözümün yaşını kimse silemez
Süzül ey gözyaşım süzül Üzüm gözlerinden ezil Gel gülüm ümüğe dizil Yerini kimse bilemez
Çevirdin yüzünü aşkla yönüme Her ne yana dönsem geldin önüme Razı değilim ben sensiz ölüme Kâlbi dilim dilim kimse dilemez
Ay yüzlü gül dudaklısın Gül dalım gül budaklısın Öyle bir yerde saklısın Arasa kimse bulamaz
Gül yüzünde güneş açan mehtap var Yazamaz bu aşkı başka kitaplar O bakış kâlbe bin ok birden saplar Kâlbi böyle derin kimse delemez
Ah ettikçe ahım geçer Ay yüzünden ahum geçer Günüm senden mahrum geçer Seni hiç kimse alamaz
Taşar damla damla yaş ılık ılık Zor değildir böyle hiçbir ayrılık Gönlümün kafesi göğüsten kırık Bu acıyı başka kimse bilemez
Aktaş dağdan düze geçer Aşk gönülden göze geçer Gölünden bir ceylan içer Başka hiç kimse dalamaz
Şaban Aktaş 24.04.2017 -16.12
AŞK NE GÜZEL?!
Çiçeklere bak ne güzel Yüzündeki şavk ne güzel Derin derin bir nefes al "Ohhh!" de, yaşamak ne güzel?!
Parkta yürüyüş spor yap Yola uymaz evde hesap Can alıp satarken kasap Şevkle yaşamak ne güzel?!
Her sabah erkenden uyan Yola düş, yokuşa dayan; İnsanı bir çiçek sayan Kâmil düşle Hak ne güzel?!
Karlar erir, sular yürür Her yan bahar, çiçek bürür Uçan ruh her şeyi görür Kuş gözüyle bak ne güzel?!
Akan suyun şırıltısı Kuş gözünün pırıltısı Dinsin ruhun gürültüsü Sevinç, heyecan, aşk ne güzel?!
Şaban Aktaş 25.04.2017 - 10.43
AĞZIMI SİZ BOZDUNUZ!
Bizim sütümüz pişkin Unumuz mayamız temiz Yumurtamız leziz, boldu, Annem üç yumurta kırıp Karıştırıp bolca limonlu Kereviz yemeğine bile Ne güzel terbiye yapıyordu!
Artık lâf yetiştiremez oldum Akıl almaz densizliklerinize İpe sapa gelmez Amiyane gevezeliklerinize; Paylaşamıyoruz çünkü Başka türlü düşüncelerimizi Ağzımı siz bozdunuz!..
Kuş gribi deyip Kestiniz bütün tavukları Yedirdiniz GDO’lu darıları "Babalar gibi satarım!" Dedi başta bakanınız Dediğini de yaptı Sattı satabildiği kadarını! Edirne’den Van’a Şaştık kaldık Yüce Divana Baktık ki ses çıkmaz Ne yargıçtan ne savcıdan Bastım küfürü acıdan Bastım küfürü acıdan Başka türlü hayır yok Ne hocadan ne hacıdan! Terbiyesiz kanı bozuklar Gemi iyice azıya aldılar Cozuttular ki tam cozuttular!
Şaban Aktaş 25.04.2017
Gelişmişlik beyin ile, beyinsizlik eğitim ile doğru orantılıdır. Ş.A.
SAYARAK SOYARAK
16 Nisan 2017, yine aynı adamlar Milletin hakkını açık açık yediler...
Demek ki armudu sayarak Elmayı soyarak yemenin tadı başka, Oylar sayılmadan sayılmış sayıldı Elini çabuk tut, Yoksa millet ayılır diye Allem edip gulem edip Pişmemiş eti kanlı yemenin Kedinin eniğini yemeden Küle belediği gibi Alaçiğ küllemelĺeyip Milleti ikiye bölmenin Yarısını dost Yarısını düşman bilmenin Saymayana ’’Sayın!" Artık iş çığırından çıktı "Atı alan Üsküdarı geçti!" demenin Milli iradeyi cebren ve hile ile Gaspetmenin adı ile miladı Ve küllemenin tadı başka...
Yoksa nasıl başa çıksın adam?(!) Tüm dünya ile savaşta?!
Şaban Aktaş 25.04.2017
DÖRT DÖRTLÜK ADİLER?!
Milli Piyango’yu yoldular Sandık sandık oy çaldılar Bunlar bütün serveti Hırsızlıkla adam oldular!
Dört dize ülkenin özeti Tükendi nefsin izzeti Hırsız kendine benzetti Yandaşlarla bir oldular!
Bağnaz yobaz çok dalaştı Tek Atatürk’le uğraştı O/nursuzluğu paylaştı Hem savcı hem kadı oldular!
Bir çaldılar Pir çaldıar Hep iktidarda kaldılar Yüzsüzlüğ’ ele aldılar Dört dörtlük adi oldular?!
Hırsız tilki yola düşmüş Duyduk Üsküdar’ı geçmiş Tilkiler padişah seçmiş Hilenin adı oldular!
Biraz uçuk biraz kaçık Kapanmıyor cari açık Ellerini göğe açıp ABD’ye dadı oldular!
Şaban AKTAŞ 25.04.2017
BURKUNTU
Bahara bakıyorum Cıvıldaşan kuşlara Kumrulara serçelere Coşku, sevinç telâş Mis kokulu Türül türül çiçekler; Yoldan gelip geçenlere...
Yazlara bakıyorum Sahilde kolkola yürüyen Neşeyle danseden gençler Denizin içinde kulaç kulaç Yüzenler, neler neler Gelip geçiyor aklımdan Fakat eskidendi hep bunlar...
Gel gör ki şimdi içim ezik Acılar taht kurmuş yüreğime Çocuklar bile Sevinemediler 23 Nisan’da Başımızda arsız hırsız, Oylarımızı yine çaldılar Hiç vicdan, muhasebe Zerre kadar dürüstlük Kaldı mı ki insanda?!
Şaban AKTAŞ 25.04.2017 - 09.29
YENİ HANEDANLAR
Satar bu beyinsizler satar Büyür dertler katar katar, Ne acı kahvenin Kırk yıllık hatırı kalır Ne çayın buğul buğul tadı Kaçar bütün keyfimiz Satılmış yalaka İşbirlikçiyse bunların adı Alışkındır saraya saltanata İnim inim inlese de halk Hepsi sarayda keyif çatar!
Bunlar yeni hanedanlar Boş kaldı çünkü meydanlar!..
Şaban Aktaş 25.04.2017 - 08.44
YIKANAN KİRLİ ELLER
güneş yüzlü papatyalar kurudu kırlarda bir bir arıların vızıltısı kesildi susuz dere yatakları...
akarsular hayatımız toprağın atar damarları bunları yapanlar kim tanımaz olur muyuz hiç hayat düşmanı?! sevgilim suyumuzu, ekmeğimizi aşımızı kesenlerdir onlar, yine aynı kadılar kalemlerini elleriyle kırıp kirini kanımızla yıkadılar!..
Şaban AKTAŞ 24.04.2017
YOLSUZLUĞUYLA KALDIRIMLAR?!
Burası Turgut Reis Caddesi Yüksek binaların önünde Alçak kaldırımlar Baştan sona tıklım tıklım Yanyana sıralanmış Satılığa çıkarılmış yepyeni Gıcır gıcır arabalar Geçebilirsen geç, Adı yaya kaldırımı fakat Adım atacak yer yok arada!
Yol daraldıkça daraldı Biri gitse biri gelir arabanın İşte böyle artık Bizim mahallede kaldırımlar Ülkenin her yanında Açlık, işsizlik, borç batağı Dizboyunu aştı milletin Sardı gırtlağına kadar; Her gün yeni icra haciz Yoluyla yeni yeni kaldırımlar?!
Dönemin yeni zenginleri Yine eski hacizci avukatlar Bir de yeni yeni tarikatlar Böyle bozuk düzen Yeni Türkiye başka kime yarar?!
Şaban AKTAŞ 24.04.2017
YİNE Mİ AYNI KADILAR?!
Askeri darbe günleriydi İşkence tezgâhlarında İnim inim inletildik Baskıyla zülümlerden Faili meçhul ölümlerden Geçip geldik bugünlere...
Yine hava aynı hava Puslu sisli karanlık Zabitler gardiyanlar Aslanın kediye Boğdurulduğu odalar Geçen günler mi yoksa Dönüp yine geri geldi?!
Ne bu sağırlık, aymazlık Vurdumduymazlık Vicdansızlık Kapandı bir bir kapılar Kapalı kapılar ardında Yoksa anamızı belliyen Yine mi aynı kadılar?!
Oylarımızı çaldılar ses yok Ektiğin toprak, içtiğin su Hes’ler ile bağlandı Vicdanlar kupkuru Bitti Allah korkusu Ne koyun kaldı ne kuzu Varı yoğu elimizden aldılar Tükendi hayatın tadı tuzu!..
Ey millet uyan uyan Elde neyimiz kaldı Her yerde ithal Biraz büyükbaş hayvan Yalan değil, yavan mı yavan!..
Yine ses yok seda yok Bil ki bu sessizlik Fırtına öncesi Ölüm sessizliği Her yerde soygun Vurgun, rüşvet, talan Devlet yoksa ortada Milletin kimsesizliği; "Ananı belleyen kadı durumu" Hiç bunun şikayeti olur mu?!
.. "Bir ihtimal daha var O da ölmek mi dersin" Ne işkence ne zulüm Ya istiklâl ya ölüm!
Şaban Aktaş 24.04.2017
ÇİMEN BÜLBÜLÜ
Türk kahvesi Yemen’den Arap çayı Rize’den Oyunuzu vermeden Bu kez iyi düşünün Demedim mi size ben?! Artık bundan böyle İşiniz Arap, haliniz harap, Gör bakalım neler yapar Önden yüze gülüp Ardından ele gözeden?!
Şaban Aktaş 23.04.2017
DÖRDÜNCÜ GÖSTERİ
Sabahtan beri hava fırtınalı dağlara gidecektim son anda vazgeçtim, sebebini bilmediğim bir sıkıntı var içimde gerçi bayram bugün "Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı" fakat hiç bayram gibi değil..
Şimdi evden çıkıp gideceğim Türk Yıldızları’nı seyredeceğim biraz akrobasi iyi gelir belki ruhuma asi, ben de sesten hızlı uçarım patlarım süpersonik ses duvarı da neymiş deler geçerim gökleri...
Az sonra denizde bir havada iki, karada üç ruhumda dördüncü gösteri, haydi gülüm gel bana uçup gidelim bir çift martı gibi bu dünyadan yanyana...
Şaban AKTAŞ 23.04.2017
TEORİ VE PRATİK
Sürekli okuyup yazar isek, eyleme zaman kalmaz, oysa eylemsiz yaşam değiştirilemez! Şaban AKTAŞ
Aşk çileli uzun bir yolculuk, demir tavına gelmeyince istenilen biçimde eğilip bükülmez ise, dilden dökülen sözcükler de öyledir, yürek aşkın ateşinde pişip kıvamına gelecek önce; o zaman sözcükler de erir akar ve istediği biçime kendiliğinden giriverir, su gibi akıcılık kazanır dil... Ben bu çilenin 21.nci yılındayım hâlâ çekiyorum . Bana sorarsanız 21 yıl belki 21 Yüzyıl kadar uzun ve yoğundur. Gül çeliğe göz yaşı ile su verilmiştir Ozan dili bu yüzden keskin ve çeviktir.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DOYMADAN GİDERSEM O GONCA GÜLE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DOYMADAN GİDERSEM O GONCA GÜLE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.