(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şimal Yıldızı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şimal Yıldızı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öldüğün sabahın mahur güneşi Yüreğime yakıp gitti ateşi Bütün sevgilerin sevdalı eşi Everest başıma göçtü bu gece
Kuş olup toprağa tohum düşürdüm Karda kan tanesi bin nar şaşırdım Hava buz gibiydi nasıl üşüdüm Ömrüm bin bir zehir içti bu gece
Eve dönemedim bahçeye baktım Merdivenlerdeki mumları yaktım Sevdiğin gülleri sana bıraktım Bak şimal yıldızı açtı bu gece....................//Değerli Ayşegül hanımın,zannedersem sıkca kullandığı bir tarz olmamasına rağmen şekil olarak kullandığı hece vezninin de hakkını fazlasıyla vermiş..Öyle güzel bir şiir ki;yüzlerce şarkıya ,türküye konu olan o esrarlı geceleri anlatan,bir şarkıya bir türküye beste olacak kadar büyülü bir ses tınısı,kurgu ve ahengiyle yine oldukca ayrıcalıklı çok güzel bir şiir okudum.Kaleminize yüreğinize sağlık Ayşegül hanım..Gönülden kutluyor,selam ve saygılarımı iletiyorum..
içten yorumunuza çok teşekkür ederim inanın onur duydum evet serbest şiir benim tarzım aslında fakat ben zamanında güfte tarzı çok yazdım fakat güftenin heceye dönüştürülmesini yeni öğreniyorum inanın beğenmeniz beni cesaretlendirdi...Açıkçası ilkokuldan beri yazdığım tarz serbesttir fakat hecede bu kadar güzel beğeni alınca yazmalıyım dedim yine deneyeceğim hatta gülce edebiyat akımındaki tarzları da denemeyi aklıma koydum teşekkürlerimle efendim selam ve saygımla
Güzel bir hece şiiri,merdivenlerde hüzünden basamaklar olsa da...Takdir ediyorum hem serbest hem de hecede böylesine güzellikler yazan kalemleri. Gidenler gidiyor ve arkalarında asla dolmayacak bir karanlık bırakıyorlar ne yazık ki. Yüreğe kadar dokunan dizelerdi,tebriklerimle sevgili Ayşegül
Bu ne kadar güzel bir yorum böyle arkadaşım onur verdin çok teşekkür ediyorum sana ve güzel yüreğinden geçenlere. Evet asla unutulmuyor kaybettiklerimiz acımasız zamanın içerisinde ve onlara ulaşma çabalarımız asla sonuç vermese de ruhların ölümsüzlüğünden yola çıkarak daima yanımızda olduklarını algılayabiliyoruz onlar daima bizlerledir... hep yanımızda bazen ise böyle şiirlerimizin tahtında otururlar.Teşekkür eder sevgilerimi yollarım.
Ne güzel bir yorum bu sevgili Gülünay mavi hakkı üç olduğu için galiba yetmedi ama sana en en en mavileri verdim gönlümden şu dediğin var ya yorumun sonunda yazdıkların şirin özünü oluşturuyor çünkü onlar hep yanımdalar zaten teşekkürler sevgilerimle
:( Offff yaaaaa.. yaktın, yıktın bizi yine.. olağanüstü duygu dolu, hüzünlü mısralardı. Bu şiirini çok içten, çok samimi ve çok özel duygular içinde yazdığın her kelimenden belli.
Sağlıcakla kal arkadaşım. Allah sana sağlık, huzur, mutluluk versin her daim. Vefat eden sevdiklerinin mekanları cennet olsun. Üzülme... diyeceğim ama, ateş düştüğü yeri yakıyor...
İçten samimi yürek işi yorumun için çok çok çok sağol arkadaşım evet sen e bilirsin işte dediğin gibi Ateş düştüğü yeri yakıyor değil mi teselliler hep boş kalıyor sadece sabır etmek düşüyor bizlere iyiki varsın çok teşekkürlerimle .selam ve saygılar.
Eve dönemedim bahçeye baktım Merdivenlerdeki mumları yaktım Sevdiğin gülleri sana bıraktım Bak şimal yıldızı açtı bu gece
... ...
Zaman , acımasızca esen bir rüzgardır candostum. Bu güzel hece şiiri dizelerinden beni en çok etkileyen son dörtlük oldu. Yüreğine ve kalemine sağlık. Hüzün , bu hayat yolunda yol arkadaşımız oldu bizim. Ve en çok işlediğimiz konu da hüzün ve ayrılıklar. Çünkü dünyanın en acı gerçekleri bunlar... Tekrar tebrik ederim dizelerini. Sağlık, huzur ve mutluluk dileklerimle ...
Biliyor musun can dostum sanki şiirin devamını bu yorumun la adeta serbest olarak devam ettirmişsin gibi geldi öyle hissettim çünkü sen bu şiiri hissettin ...en kutsal varlığımıza yazıldığını anladığınla tabi ki...acılar bir yumruk gibi içimize oturur evet bunu sanatın tüm dalları ile biraz olsun yumuşata biliyoruz yoksa o hüznün derecesinin gittikçe yükseleceği aşikardır iyi ki şiir var müzik var resim ,tiyatro var ve daha dolu şey ve sen iyi ki varsın selam ve saygımla
Öldüğün sabahın mahur güneşi Yüreğime yakıp gitti ateşi Bütün sevgilerin sevdalı eşi Everest başıma göçtü bu gece MERHABALAR GÖNLÜ YÜCE DOST ; BİLÖİYORUM İLK KEZ Mİ OKUYORUM HECEYİ SİZDEN YOKSA PEK RASTLAMAMIŞMİYIM..AMA HANİ HEP DİYORUM YA SİZ YETENEKLİ DONANIMLI VE USTASINIZ DİYE..ŞİMDİ İLTİFAT OLADIĞINI ANLAMIŞINIZDIR UMARIM..ŞİİR İÇİNDEKİ CÜMLE VE SEMBOLLERE BAKARMISINIZ..ANLAYANA NE ÇOK ŞEY ANLATIYOR..SİZİ BİR KEZ DAHA KUTLUYOR SAYGI VE SELAMLARIMI SUNUYORUM..HER ŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN..
Selam değerli hocam hece çalışmalarım olurdu benim fakat onlar tam hece değil GÜFTE tarzıymış bunu öğrendiğimden beri heceye çalışıyorum umarım arada yazacak kadar deneyimim olacaktır esas tercihim her zaman derinlik içeren serbest şiirdir fakat her yönden tüm farklı tarzları denemeye karar verdim hatta gülceyi de :) çok teşekkürler beğeninize selam ve saygımla hocam
Hüzünlü bir şiir..Acıları keşke bırakabilsek te gülleri ondan sonra versek veya bıraksak.Sevginin acımasızlığı dır yer yer .Ve yazdırdığıdır yürek yansıması şiirler..Yüreğinize sağlık değerli kardeşim.Acısız şiirler hüzünsüz sevgiler dileğimle...
çok teşekkür ediyorum hocam acılarımızı hüzünlerimizi böyle şiirler müzikle sanatın her dalıyla atmasaydık eğer çok ağır hastalıklara uğrardık şiir acılarımızı dindiriyor sağolun selam ve saygımla
kaleminize sağlık manası derin anlatımı yazımı güzel zarif ve ahenkli bir şiir. ilahi güzelliğinde tasavvuf şiirlerini çağrıştıran bir eser. kaleminize sağlık.
Gece venyıldızlarnhüzün yüklü gönüllerin dert ortağı Ve huzur kaynağıdır bence Gecenin ürkütücü sessizliğinde anılar tek yarendir yaralı gönüllere Ne güzel anlatmışsınız bu duyguyu tebrik ederim canım hoşça kal
Minos tarafından 4/19/2017 8:22:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
şu son iki mesajınız beni benden aldı inanın çok duygulandırdın beni başarılarının devamını can ı gönülden diliyorum saygı sevgi benden ...bu arada yazmayı unuttum başta sizi ben sanmalarına ben de çok ama çok gülüyorum :)) sevgiler kocaman size.
Aynen öyle. Bunu bilen bilir bilmeyende neden HÜZÜN ŞAİRİ derler. Bu bana şu an İLESAM başkanı olan Sayın Parmaksız hocamın layık gördüğü mahlas hediyem oldu. Gururla da taşıyorum. Dediğim gibi öğreniyorum. Hayattta aldığım her bir nefes bile bir öğretidir. Yeter ki bunun farkına varıp şükredelim.
Asla kabul edemem gerçekten müthiş hece şiirleriniz var bu ortada siz derin ve geniş gönlünüzle tabii kabul etmezsiniz fakat okuyoruz işte ve biliyoruz ki gerçek şairler asla şairim demez şiir emekçisiyim amatörüm derler teşekkür ederim.
Evet arkadaşım neden Allah temiz kalbine baktı tabii ve sen çok zeki bir kadınsın ben olmasamda gerçekler bir gün çıkardı karşına hep böyle kal dost canlısı tertemiz vicdanlı bilge düşünceli ...sevgimlesin...
estağfurullah can. Ben daha şiir emekçisi şiir ırgatıyım. Aynen öyle. Bende sizle konuştuğumda bir çok taş yerine oturdu ve her şeyi Allah'a havale ettim gitti. Eken biçecek başka yolu yok. Benden de size selam ve sevgiler olsun şiir tadında.
Merhaba Nimet hanım ne sanırlarsa sansınlar biz şiir yürekli insanlar oldukça dürüstlük asla yerle bir olamayacak inanın . Hece şirini sizin gibi bir hece ustası beğendiyse olmuş demektir:) çok teşekkür ederim size ve sevgi solu güzel kalbinize . Selam ve sevgiler ayrıca saygımla .
Bu demektir ki bundan sonra güçlü kaleminizden hece şiirleri de okuyacağız.
Selam sevgiler