Duruldu zaman ırmağı sel gitti kum kaldı ıssız kumsalın kıyısında gülçiçek pembe bir zakkum kaldı...
Merhametin bedelidir acı şefkat acıya panzehir sırlanmış bir toprak tastan sevgisiz aç karna yudum yudum içilir...
Oysa çekilmek zorunda mı çekemeyenin acısı; paylaşmak mı şefkat yoksa katlanmak mı yok sakatlanmak mı: zaman bunu öğretir!
’’Kör, topal, sakat, kapıyı kapat !’’ diyenin bildiği de ne ki; dünya bir okul, herkes aynı okulda öğrenci çok şey var daha yaşamadan öğrenemiyeceğin!..
Bak işte uçarak geçerken yokuşu pisliğin içinde yem arayan tarla kuşu buna benzer biraz; akıl almaz bazı kulların işi!
Sen de bir gün acılarını çeke çeke mezun olur gidersin okuldan gömülürsün kendi sırlarınla gerçi yerin kulağı var ama sır çıkmaz gönülden ne bu kuldan ne o kuldan!
O yüzden diyorum şiir bir isyan bayrağıdır acıya onuruyla dalgalanır isyan galip çıkar pay bırakmaz namert ile kalleşe sözünü söyler köz gibi yakar insanı sever ; göz gibi bakar ben bıkmam insanlığımdan insan olamayanlar bıkar!..
Şaban AKTAŞ 04. 04 .2017
Fotoğraf: Şaban Aktaş
GULUGULU TV
Ne bilgisi var Ne diploması Tutturmuşlar Gluten de gluten Eskiden Yok muydu gluten Rtük yüzünden Sürtüklerin meydan Gulugulu öten!
Şaban AKTAŞ 04.04.2017
KOZALAK
Çam dibinde kozalağı Fıstık çamı İçinde küner içi; Açılınca kozalaklar Dalından savruldukça Düşer taneler bir bir Kır kır ye; çok leziz Besleyici Fıstıklı dolma yapılır İrmik ile kavruldukca Daha tatlı hale gelir; Yiyen tadını bilir...
Kozalaklar boşalınca Boşu da işe yarar; Tohumların boşluğuna Börtü böcek yumurtlar, O da kurda kuşa yarar, Her nesne önemli Yeter ki tohum düşsün Toprak ona can verir Muhteşemdir doğa ana Coşku, sevinç, heyecan Kucağına seriliverir...
Şaban AKTAŞ 04.04.2017
BAŞKANLIK SİSTEMİ(!)
Herkes bir kişiyi seçsin Seçilen de seçenlerin Bir bir üstünden geçsin!
Onlarca çocuk yetmedi Sıra büyüklere geldi; Yeni nesil; ’’Türk Tipi’’ Kork ve ürk tipi; Aradığın her yol var Binbir türlü yolsuzluk (!) Yağmur, boran, kar tipi!
Adamın bir kere Şaibeliyse sicili Baştan bozuksa tipi Alıştı mı bir kere Kudurmuştan beterdir Bağlayıp vursan zincire Şeytandır kırar ipi!
Arsız yedikçe azar Kitabında ne hak hukuk Ne de Anayasa, Tek babayasa yazar!
Şaban AKTAŞ 04.04.2017
SON SÖZ
Tayfun Talipoğlu’na
Her ölüm elbet acı Erken ölüm daha acı Güle güle git yolcu Yolun ışık olsun...
Her işin başı sağlık Giderayak Son dersimizi de aldık Ayakta kalmak Yaşamın en zorlu sınavı...
Kaç ölüm var daha Bu soru yanıtsız Hepimiz sınıfta kaldık...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SIR MEKTEBİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SIR MEKTEBİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.