Hasan Dağı eteklerinde Jeotermal göller gibi Kaynayıp köpürürken İçten içe yüreğim Kükreyip fırlar içimden Karapınar’da Meke Krater Gölü’nün Tam ortasına Yapayalnız Bir ada gibi serilir Üstünde Mini mini kırçiçeklerinin Pembe mor sarılı Tüm güzellikleri Teninde diken diken Gözlerinden esen yelde Sevda ile Tüylerim sanki ürperen Ayak bastığındandır O dağlara ovalara Son güz gülü sevdiceğimin...
Şaban Aktaş 31.03. - 10.37
BUĞDAY AMBARI
Ne kadar yalın Ne kadar yürekten Özlenirse bir kişi, Ve ne zaman adeta Kendini tükenmiş Hisseder ise kişi, Özlenen o zaman işte Arar bulur özleyeni düşte!
Bazıları da der ki Hâttâ şarkılarda bile "Her gece her gece rüyâlarıma giriyorsun?!" Atma Recep din gardaşıyız!.. Sana nasıl anlatayım; Diyelim ki ikimiz de Aynı kıza aşığız Ben Antalya ’ dayım Sen istanbul’da; Aynı gece, aynı kız Hem orda hem burda İkimizin de koynunda Olamaz, imkânsız!..
Bir yanlışlık var bu işte; Ben mi seni kıskandım Sen mi beni kıskandın, Yoksa sevdiceğini Sen de benim gibi Gecede ay mı sandın?!
Şaban Aktaş 30.03.2017
DOĞUM SANCISI
kaybolur karasinekler kışın sanırsın ki nesli kesildi hele havalar biraz ısınsın nereden çıktı, anlamadan birdenbire karnı kocaman bir karasinek vızır vızır dört döner ortalıkta!
’ufacık bir karasinek nasıl şişmiş bu kadar?! hayretten donakalırsınız belli ki başlamış sancısı doğurmaya yer arar; açın pencereyi uçup gitsin onun da bir canı var ben vermedim ki alayım?!
doğadaki ahenge hayranım her canlı türün bir işlevi besin zincirinde görevi bazısının zararları kadar yararlı yanları da var; canlı cansız evren her haliyle bir bütün her şeyiyle herkesin evi!..
Şaban AKTAŞ 30.03. 2017
BORANA
Bolluğu bereketiyle Geldi bahar; Taze bakla çıktı Dereotu da var, En iyisi akşama Haşlayıp mis gibi Borana yapmak, Yoğurtla sarımsak Üstüne nar gibi Yağda kızartılmış Kırmızı biber Yapayım da yeme İnsan lezzetiyle Parmaklarını yer; "Ye baklayı, at taklayı!" Diyen boşuna mı der?
Şaban AKTAŞ 30.03.2017 - 17.29
ÖLMÜŞLERİN RUHUNA
Nefes al biraz; yoruldu beynin Dinlen, kendine gel Haydi bir kahve yap kendine; Sütlü nescafe Bak bugün Kandil diye Komşumuz Hacı teyze İrmik helvası yapıp Göndermiş bize kendi eliyle; Kahve ile irmik Bir kaşık ondan Bir yudum bundan Canıma değsin; birlikte iyi gider, Ne güzel kültürümüz Eskiden kalma Bazı adetler, gelenekler, töreler!..
Şaban Aktaş 30.03.2017 - 13.41
DÜŞÜNLE AVUNDUM BİR ÖMÜR BOYU
Düşünle avundum bir ömür boyu Aşkına sığındım yâr beni koru Yaratandan farkı yok imiş aşkın Aşkın içindeymiş en güzel doğru
Aşksız bir dünyayı aklım almadı Aşk yok ise tadı tuzu kalmadı Aşk olmadan çarkıfelek dönmedi Aşkın içindeymiş evrensel doğru
Şaban Aktaş 30.03.2017 - 10.58
DONDURMA KÜL/AHI
dağların başında kar ve sanki elimde bir kül/ah dondurma nasıl ki dağlara uzanamaz ise dilim sana da dokunamam sevgilim!
gözlerin geceleri tutan yıldızları yutan bakmışsın dağlanmış sevdan ile buğulanıp içten içe volkanik dağ olmuş yüreğim başı duman, kar tutan...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
LÂV ÇİÇEKLERİ -2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
LÂV ÇİÇEKLERİ -2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.