"Delilik ile dehanın arasında kıl payı fark"; Delinin dediği doğru çıkıyorsa Suç delinin değildir Yanlış mı dönüyor yoksa Feleğin elindeki çark?!
Cüz küll’e hükmedemez; Bu olamayacağına göre, Deliren ben değildim, Deli olsaydım eğer Olmadan olacağı Nereden ve nasıl bilebilirdim?!
***
İnsanın ruhunu bir kuşatan var Hakça doğru neyse bir yaşatan var Sabrın sınırından taşınca akıl Gerilip aşkını bir boşaltan var!
Aşk elinden çıkar her türlü doğru Işık aydınlatır karanlık yolu Güneş her gün doğar batıya doğru Maşrıktan mağribi bir kuşatan var!
Ey karanlık zulüm; abad değil-sin Ahir evvel değil, ebed değil-sin Kerâmet aşktadır, pervane bilsin Âşkla zih’ne ışkı bir döşeten var!
Zulmedip dünyayı alırım sanma Kazık çakar "Tek Ben" kalırım sanma Ben diyen kör şeytan; sakın inanma Mazlumun ahını bir işiten var!
Aktaş güzel çiçekyıldıza benzer Sevdiğin gül yüzlü bir kıza benzer Gece gündüzgüneş gözünde gezer Aşk ile gönlünü bir ışıtan var!
Şaban AKTAŞ 09.03.2017 - 21.57
AŞK KAFESTE KUŞ GİBİDİR
Aşk kafeste kuş gibidir, kırma kâlbi kuş terkeder Kâlp o kuşa eş gibidir, uçan her kuş düşte keder
Duyan kulak duymaz olur; hiçbir söze uymaz olur Bildiğinden caymaz olur; yaptığın her işte keder
Gülen gözler sahte bakar, kahır içten içten batar Sarsan bile yalnız yatar, eksilmez hiç başta keder
Aşkla açan çiçek solmaz;aşksız insan mutlu olmaz Yese içse bir tat bulmaz; ekmek ile aşta keder
Aktaş sen ne dertli kulsun; acını kim ner’den bilsin Kâlbi dilim dilim dilsin; gül gözünde yaşta keder!
Şaban AKTAŞ 09.03.2017 - 00.38
AŞKIN HALLERİ
Ey ahali Duyduk Duymadık Demeyin Türlü türlü Aşkın hali Yaz hali Güz hali Buz hali Tuz hali Saz hali Caz hali Göz hali Yoz hali Boz hali Uçarsan Kaz hali Bulutsan Gaz hali Sevenin Koynuna, Sevilenin Boynuna Günâhı vebali
Şaban AKTAŞ 0903.2017
İMİN GEREĞİ
İki kızım var Biri Bilge Biri Bilgen Diyelim ki ben "Elimdeki kalem Bilgenin" dedim; Kalem Bilge’nin mi Yoksa Bilgen’in mi Ayırma imi olmasa Kalem kimin Kim ne bilecek?! .. İşte önemi imin Bu kadar somut Bu kadar gerçek!
Şaban AKTAŞ 09.03.2017 - 14.33
ARKA/TAŞLAR*
Yeri yurdu bir olsa da Rengi rengine Boyu boyuna uysa da Nohutun içinde nohut Pirincin içinde pirinç gibi Dursa da bazı taşlar, Neyin ne olduğu Cinsi cibilliyeti ancak Dişe dokununca (?) Anlaşılır arka/taşlar!..
Şaban Aktaş 09.03.2017 - 00.26
(*) Dilimizde arkadaş sözcüğü, arkanı ( sırtını) dayadığın taş anlamındadır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AŞK KUŞAĞI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AŞK KUŞAĞI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.