Başımı hangi duvara yaslasam rengi buruklaşıyor hüznümden anne..
|
Bir çınarın dallarına konan kuşlardan sayın ömrü sırasıyla uçup giden ve gölgesinde serinleyen susuz gelincikler vahşi tabiatta varolan gürültüler değil içimizin alımlı kurdu kulaklarımızda çınlayan vesveseler.
Nice sağlam bünyeler çürüdü heyhat heyhat beyhude artık ağlamalar su misâli de geçmedi zaman hep koşuşmaca ve kokuşmaca dizlerde kımıldamalar.
||
Yolları bağlayın artık birbirine tüm dilekler firarî çaputlarından desem ki hadi ölelim yarın yeniden doğacağız kimse yanaşmaz gerçeğe ki oysa her gece ruhumuzu teslim etmiyor muyuz rüyâlara ve beden çürüyüp yeşermiyor mu bir tohum misâli hesaplıca yeniden kabûslara.
Kimse kimseyi anlamıyor gibi kimselere anlatamıyorum hiçbir şeyi eskidi anlatmak bile niye iğrenyorum ben hayattan anne herşey perhiz ötesi sanki tuzun iyotu eksik, domates lekeli şiirler birtek aşka yazılır sanıyorlar oysa şiirler âşkla içimizden kederi kazıyorlar.
|||
inan ki tütün gibi sarı düşlerim genzimi yakıyor eksiklerim kar olsaydı keşke dertlerim en fazla erirdim annecim en fazla ben bu dertten iflas eder herşeyi yine ahirete erteler az farkla geçmişten firar ederdim bir bir soyulur kabuğu tabuların tabutuma renk bile seçerdim herşey dahil hayata biliyorum biliyorum hayatın altın kuralı teğetler kabullenirim ben biraz acı biraz da tatlı severim ayrıca orta bi kahve falında keder kırklayıp telvesinden gülücük içerim saçmalarım çokca ve lay lay lom düzene eyvall’âh çeker en fazla bu dünyadan feragât ederim yolumda üşüyerek ilerliyorum lütfen gittiğin yerde son durağım ol anne..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Feragât / Annemin Mart Yankısı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Feragât / Annemin Mart Yankısı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kırk yıl hatırı var dense de oldum olası sevememişimdir kahve molalarını. Hayata her bir şiirlik ara verişimde adını hep çay molası koymuşumdur. Anne gibi sıcacık anne gibi insanın içini ısıtan. Dili dimağı takır takır kurutan ne varsa varken anneme danıştım hep. Yokluğunda ise içsel olarak ona sormuşumdur yine. Kafamla ruhum arap saçına dönse de sabırla şükürle çözmeye vermişimdir kendimi.
İnan kuzum her seferinde elimde kalan yine annesizliğin getirdiği sızılı eksiklik oldu.
Dilerim içsel huzursuzluğun sadece şiirlerde kalsın Nar'ında çiçekler açtıran güzel yüreklim.
öööf ööf dedirtecek bir şiir okudum değerli kalemden,şiir ve şiire eşlik eden bu fon harikalar yaratmışsın değerli dost kalem, alkışlıyorum o kocaman şiir dolu yüreği efendi,izmirden sonsuz selam ve saygılarımla..
"şiirler birtek aşka yazılır sanıyorlar oysa şiirler âşkla içimizden kederi kazıyorlar." çok şiir çıkar bu kederden.
Hayatın içinden çıkamadık hiç, hârlayarak çektik tesbihimizi. Huyu değişse de hislerimizin, hercü merç olarak uyandık marta, Hıçkırığımızı korkutursak geçer sandık Hep esnek davrandık, kimi vakit üşendik Huysuzlar kavgaların haritasını çizerken, gözlerimiz belerdi işledi'k zihnimize. Hayr sevgideydi ve özveri güvende oturup kalktıktan sonra bir daha kendimize yer bulamadık.
İs kokan bir gecenin ayazında İsmini bilmediğimiz bir yıldıza dilek asarken kaydık. İstediğimiz her şeyden mahrum kalınca usulca inceldi arzularımız. İncir çekirdeğini doldurmayan kavgalara tanık olduk çok zaman. Genlerimize işledi, kavgacı olduk çıktık. 'babamın annemi sofra başından ittiği akşamın anı şimdi olsa!' oyuncak kutusuna cesareti koymaz aklıma gelen adrese postalamazdım isimsiz, pulsuz, sessiz kimyasını bozardım adamın!
Kancık sözlerin altına 'alıntı' yazar ağıtlı türkülerin üzerine çizerdik ihanetlerin bedelini. Kalabalığın istif olduğu bir caddeden kaçarken, Nisana el uzatırdık acırdı bize, masumduk. Korkusuzca ayarlar saatimizi Kinayeli bir vakitte esaretin çalmasını beklerdik. Kıl payı varsa eğer dönüşlerde buz yanığı ölgün soğuklara dokunup kımıldamadan beklerdik anne şefkatini.
gözlerim müsaade etmiyor sevgili şâirem, zîrâ nemliden biraz fazla. İnsanlar acımasız bugün bir kez daha öğrendim. Hak mı ettim? İyi niyetimden mi kaybettim? yoksa fazla mı güvendim bilmiyorum. Dedim ki sonra bir arkadaşa, şu yüreğimi boşaltacak bir ilaç var mı acaba eczanelerde. Çok mu ektik içimize çiçekleri sevgili Nâr, kopar kopar bitiremediler. Bugün çok incindim üç günü karşıladı diyebilirim.Allah insanlara merhâmet duygusu versin, bilirim o'nda ziyadesiyle var. Yağmur yağmur serpsin kalplerine (varsa eğer) inşAllah. Üzülme kimse için, değmez diyorlar. Nasıl üzülmem, bu vebâlin altından nasıl kalkacaklar. ki yine onlar için üzülüyorum, kendimi geçti.
Çok uzattım galiba af ola. sevgimlesin hep, bilirim sende yüreğinde kuş beslersin. çırpınıp durur bilirim.
zeynn tarafından 3/5/2017 6:16:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
gün ışığına hasret gece ve yıldızların eteklerine tutunan güneş gibi değil mi şairem mavi hep cennetin bir d'okunuşu bize, dört iklim t'adında..
gözlerinde derin uykular biriktiren bir masal sanki toprak yürüdükçe üstünde duâlarla kalbinde kalmak istediğimiz bir başlangıç.. ki nice 'en' dediklerimizi gömdük avuçlarımıza.. ve bazen ezberleterek vakitsiz gidişleri yapraklarımız dökülse de şehrin sokaklarına biliyorsun sen de bir gün biz de gideceğiz vakitsizliğin ardından..
kalbimin ağrısına kelam oluşlarına ve yetim bakışlarına ömrümce sevgimle..
inan ki tütün gibi sarı düşlerim genzimi yakıyor eksiklerim kar olsaydı keşke dertlerim en fazla erirdim annecim en fazla ben bu dertten iflas eder herşeyi yine ahirete erteler az farkla geçmişten firar ederdim bir bir soyulur kabuğu tabuların tabutuma renk bile seçerdim herşey dahil hayata biliyorum biliyorum hayatın altın kuralı teğetler kabullenirim ben biraz acı biraz da tatlı severim ayrıca orta bi kahve falında keder kırklayıp telvesinden gülücük içerim saçmalarım çokca ve lay lay lom düzene eyvall’âh çeker en fazla bu dünyadan feragât ederim lütfen! lütfen gittiğin yerde son durağım ol anne yolunda üşüyerek ilerleyenim..
Harika bir şiirdi kutlarım şairem sevgiler selamlar
Şiiriniz aziz olmuş, su gibi içtim...
Taktirlerimle kutlarım...
...................................... Saygı ve Selamlar.