Bizim fesli şarlatan, yalanla dolmuş kafa Kurtuluş Savaşı’nı, görmemiştir bir defa Yaşamamış o devri, görmemiş acıları Tecavüze uğrayan anaları ve bacıları Mermi yağmurlarında bedeni ıslanmamış Siper çukurunda hiç duvara yaslanmamış İçmemiş sabah akşam üzümsüz hoşafları Bu sebeple ediyor meczup, bu boş lafları Geçmişi, yaşayanlar çok iyi bilir senden Tiksinirim, hamasetle gürleyip esenden »Adaları vermişiz,« demek bir hezeyandır İlber Hocayı dinle, her şey ayan beyandır Hadi şimdi git al, bizim Süleyman Şah’ı Tam o zaman olursun bir cihan padişahı Osmanlılık oynuyor, başa geçirmiş fesi Susturun lan cehalet kokuyor her nefesi Tarih hocası: »cinler«, geldiler programa Telefon açacaktım, yazık dedim parama Bu zatı dinleyen var; hemi de ağzı açık Kimisi güneşe, kimisi taş duvara balçık Aralarında çok, çok üniversiteli var Entelini arama binlerce danteli var Tarih ciddi bir ilim, tarihçi deli olmaz Sanırlar ki yalanın ağır bedeli olmaz Binlerce yıl, tarih değil; kin, nefret öğrendik Birbirimizden kaçtık ve tamamen iğrendik Sövdük biz kemikleri, çoktan çürümüşlere Teşekkür de etmedik Hakk’a yürümüşlere Kimine »kafir« dedik, »geberdi« gitti dedik Vahdet surunda açtık, gedik üstüne gedik Vurduk biz merhumlara, kanlı hain yaftası Düşmandan zalim çıktı çağdaşı ve softası Tarihten ibret almak daha kârlı sövmekten Tekerrüre düşmemek ise yeğdir övmekten İyi veya kötüdür; ama tarih bizimdir Mazi tarihe şahit yaralı bir gazimdir Dinle onu, bak neler anlatacak, ah neler Kıyametten farksızdı, yaşadığı sahneler Milletin tarihine kin kusma ve kusturma Hakikati haykıran yeri, göğü susturma! Güleceksek beraber gül gibi güleceğiz Kim bilir bir gün aynı cephede öleceğiz Destan yazmak çok zordur, yazanlara sordun mu? Ben, ben ne yaptım? diye bir kez kafa yordun mu?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
FESLİ ŞARLATAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
FESLİ ŞARLATAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.