Hele otur, iki diz çök hele Neler oluyor ülkede Dinle bak ve gör; Zelzele üstüne zelzele!..
Her gün yeni bir sarsıntı Yeni bir toplumsal yara Kanıyor vicdanlar Ne gök dayanır acıya Ne de yer; Toprak yarıldı kahrından Uyanıyor yattığı yerde Çanakkale’de şehitler!
"Dokunmayın!" diyorlar Toprağımıza taşımıza Bu gidişle yakında Taş olur Yağarız gökten başınıza!..
Kara Fatma, Nine Hatun Seyit Onbaşı, Yahya Çavuş Sesleniyor bir ağızdan; Bre aymazlar, bre gafiler Duyun bizi kara cahiller, Vatanı parsel parsel satıp Yiyin için diye Sizin için mi kan döktük?!
Başkumandan Atatürk ile Yedi düvele karşı geldik Özgürlüğümüz, bayrağımız Bağımsızlık için Şehit düştük bire birer Düşmanları yere serdik!
Siperlere yasladık sırtımızı Ozanlar söyler türkümüzü Özgürlüğe tutkunuz "Çanakkale içinde Aynalıçarşı Ana ben gidiyom düşmana karşı" Düşerken görseydiniz bizi Tutulurdu nutkunuz!..
Demek öyle ha Sizler çaldınız çıptınız Yediniz yuttunuz; Kalktık işte yerimizden Dirildi ruhumuz Çıktık siperlerimizden Geliyoruz üstünüze Havadan Karadan, denizden!
Son ihtar Milletin malını çalmayın Çalıyorsanız şayet Sakın ola bir daha Adımızı ağzınıza almayın!
Şahlanınca yağız atlar Yer yarılır gök çatlar Yakılır yıkılır saraylar, Göçer saltanatlar tahtlar!
Şaban Aktaş 13.02.2017 - 13.55
Görsel: Sayın Mustafa Kuvancı sayfasından.
OLMAZ OLSUN BÖYLE BAŞKAN!
Eselmedi başım baştan Gülmedi yüzüm savaştan Az mı çektik padişahtan Olmaz olsun böyle başkan!
Yalan dolan vurgun rüşvet Nasıl derim hale şükret Baştan geldi her tür şir/ret Olmaz olsun böyle başkan!
Millet meydana döküldü Her tür eziyet çekildi Dövüldü kurşun sıkıldı Olmaz olsun böyle başkan!
Ne yapsak etsek nafile Onbeş yıldır bitmez çile Sandıkta seçimde hile Olmaz olsun böyle başkan!
Olur mu bu vicdansızlık Aldı gitti ahlâksızlık Ne göt kaldı ne de kızlık Olmaz olsun böyle başkan!
Keser ki kendine yontar Adam oldu başa tırtar Ah çeker halk, göğü yırtar Olmaz olsun böyle başkan!
Aktaş’ım yolum HAK yolu Hem içim hem dışım dolu Neyleyim parayı pulu Olmaz olsun böyle başkan!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÇANAKKALE DEPREMİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÇANAKKALE DEPREMİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.