Koskoca kentte yapayalnızlığımı Nasıl anlatsam size bilmem ki En iyisi mi dedim İnsanların otomobillerin Vızır vızır gelip geçtiği Köşebaşında, şuracıkta dinleneyim..
Kaldırım taşları da soğuk ama Başka yapacak iş de yok bana Derken işte bir bir adam Yaklaşırken elinde kamerayla Benimle röportaj yapacak sandım
Fakat iki poz resmimi çekti Ne yapacaksa, hiçbir şey demedi Çekip gitti sonra...Neyse...
Ben daha saati soracaktım ona Meğer Ondört Kırk sularıymış Daha akşama çok var; Adam beni belki sayfasına koyar Facem olsa bakardım pozuma?!
Nasıl düştüysem düştüm işte Arasına bu insanların Bir yandan açlık, bir yandan susuzluk İşsizlik perişan etti beni Adım Kangal; ne diyeyim karayazıma?
Dağda olsam koyunlara bakardım Çobanlık yaparken Sultan olur, tahta çıkardım!..
Dalda çiçekçiçek arılar gezer Dilinin ucundan balını süzer Ruhum esen yelden kokunu sezer Gönül güzelliğin gözüne vurdu
Çağla çiçek dalda esen yel ile Saçında savrulan tel tel gül ile Geçersin düşümden esen yel ile Mevsimler yüzünde güzüne durdu
Elini gül diye tutasım gelir Sarılıp beline yatasım gelir Dalda bülbül olup ötesim gelir Aktaş özlemini sazına vurdu
Şaban AKTAŞ 10.02.2017
KAYIP AY
balkona çıktım parçalı bulutlu hava pırıl pırıl ay; kuru bir ayaz var tek tek saçılmış pırlanta gibi yıldızlar
o eski günler geceler geçti aklımdan sanki sana değil de ay’a aşıktım o zaman
içeri girdim çıktım değişmiş hava her yer sisli puslu dem eski dem değil girdim odaya oturdum uslu uslu!..
göğü delen sevgilerin izi kaldı derin ay kaybolup gitti aşk çoktan bitti ağlatmıyor kederin gömdüm içime seni...
Şaban AKTAŞ 09.02.2017
DIŞA GEBE!
Tohumu dıştan aldın Öğüdü Bush’tan aldın; Görmesek de gizli gizli İte puşta gebe kaldın!
Elin oğlu saymaz hatır Unutursun hatırlatır Koyar öne arkadan "Oku!" der satır satır!
Elden elden alırsın Dışa gebe kalırsın Bu gidişle daha çok Basma pazen don alırsın!
Sözlerimden nem aldın mı Öğüdünü tam aldın mı Yoksa yine günün geldi Ebe/diye(n) domaldın mı?!
İşi elle yoğurdun Dokuz bile doğurdun; Oysa neyine yetmezdi Necip millet, cennet yurdun?!
Şaban AKTAŞ 11.02.2017
VARLIK FONU
Hibe mi hibe Vurduk en dibe Önce onu Sonra donu Sıyır bakalım! Elde avuçta Neyin yok Neyin varsa! Varlık Fonu Varlığımızın sonu; Yoksula zulüm Zengine p/arsa!..
Şaban AKTAŞ 11.02.2017
VIRAK VIRAK
Hep böyleyse şayet Küsmodern Hüzünlü şikayet Toplayın şiirlerinizi Nedir ki söz; Gerçeğin özü Ön, arka, yan yüzü...
Hani var ya yalakalar Paraya râm Sarayda haram yiyen, Yaraya merhem Çare değil hiçbiri!..
Söz sarayı sarıyor Yarayı sarmıyor Vatanı milleti Yarını kurtarmıyor Ondan bundan aşıran Çok yolunu şaşıran?!
Şair/sen iç sesine bak Serap varken çöle Gün batarken göle dal Boş sesleri bırak Kaçırma konser saatini Kurbağalar vırak vırak!..
Şaban AKTAŞ 11.02.2017
EVİR ÇEVİR DEVİR
Hem evirdi hem çevirdi Binbir türlü çam devirdi Soydu soğana çevirdi; Devir böyle bir devirdi!
Adam olmaz çok serseri Yontar durur her eseri Elinde/n-alın keseri Ucube deyip devirdi!
Okuduk şeceresini Gördük yüzünü tersini Verelim artık dersini Bin türlü dolap çevirdi!
Oy çokluğu tesir etti Aydınları esir etti Her işinde kusur etti Kendi ken/dini devirdi!
Türküm Ata’mı severim Cumhuriyeti överim Kötüyü sözle döverim; Çok karanlık bir devirdi!
Düşme/yesin(?) azınlığa! Aktaş umudun sandığa "HAYIR!" de sapık zındığa; Tam cehennemlik devirdi!
Şaban AKTAŞ 11.02.2017- 06.00
YAVAŞ MI ÇABUK MU?
Gün geçiyor, yavaş yavaş Ay geçiyor, yavaş yavaş Yıl geçiyor, yavaş yavaş Yolun sonu gelince Anlıyor insan; Hayat ne çabuk gelip geçmiş arkadaş?!
Şaban AKTAŞ 11.02.2016
GÜLÜMSE!
Geç yatıp, erken kalktım Yatsam mı yatmasam mı Derken yine yattım, Kalktım ki ki saat Onüç, Tembel miyim o kadar; Yazdım, görevimi yaptım!
Önce duş, bir de traş Geçtim aynanın karşısına; O bana, ben ona bakıyorum Dedim ki içimden; Hâlâ genç, delikanlı Yakışıklısın be arkadaş! Ne ak düşmüş başa Ne cildinde kırışık var, Ömrünce gül, mutlu yaşa!
Gülümseyince hayata Kendisiyle barışık Ne çok mutlu olur insan, Düzgün dur, üzgün durma Sende değil kabahat; Hayat karmarışık!
Şaban AKTAŞ 11.02.2012
ÇAK/AL!
Sen ki kurt değil, çakalsın(!) Götü götle değişeceğine, Bırak göt yerinde kalsın!
Şaban AKTAŞ 11.02.2017
HIRSIZ KEDİLER
Onların hiçbiri Ekonomik krizden etkilenmedi Neden etkilensinler ki Hepsi ekdi, hırsız birer kedi Hangisi nerede ne bulduysa Büyük bir keyifle yedi!
Olan yine yoksula oldu Oğlu cephede öldü Gelini dul, torunu yetim, Vay benim garibim Sormayı düşünmez hiç Hani, bu mu hürriyetim?!
Gâhi cehennemdir Gâhi çığ düşer tenime ölüm Karlar benim kefenim Hemi yanar hemi donarım Kar altında servi görsem Rahmetle düşeni anarım...
Şaban AKTAŞ 09.02.2017
KARAKARGA
Evi, iki oda, bir salondu "Yürü ya kulum!" dendi Uçtu, saraya kondu Alçaldı; paraya kondu!..
Kara kara düşünceler Sardı kara kargayı Aklayamadı bir türlü Kurs/ağında karaparayı!
Artık yüzü gülmüyor Hırsız kedi gibi suratı Ve inanıyor artık; Geçemeyecek Sıratı!
Ömrü de vefa etmez Göreceğiz yakında, Çünkü ahı yetimlerin Göğün yedinci katında...
Şaban AKTAŞ 08.02.2017
GENEL GREV
Ne merhamet ne vicdan Hoşgörü arama; Çünkü onlar kapitalist Onlar büyük patron Onlar ağa, onlar bey Alışkın ezelden harama!
Gerekliyse el koyarlar Yasal yollardan(!) Birikimine parana! Emekçinin sırtından Servet sahibi olur onlar!
Senin dudağında dilinde Güzel düşlerin umutların Mutlu yarınların var ama Patronların nezdinde Hiçbir işe yaramaz!
Onların beşyıldızlı otelleri Apartmanları gökdelenleri Her yıl yeni yeni yatırım Kalkınma imar ihya AVM plân ve projeleri var!
Serveti alabildiğine çok , Yüreğinde vatanaşkı İnsan sevgisi Emeğe saygı yok! Olmaz olsun böyle patron; Ne grev tanır ne sendika Hep bana Rabbena Yalnız kendine müslüman yese içse tık basa Yine doymak bilmez onlar!
Şöyle dedim bir an Madem yola gelmiyor bunlar Tüm emekçiler, birleşelim Elimizi işten topluca çekelim Gör bak Nasıl yola gelirler o zaman!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CANI SIKILAN KANGAL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CANI SIKILAN KANGAL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.