(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KUMSALDAKİ SANDAL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KUMSALDAKİ SANDAL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ateşimi sen verdin / suyumu senden isterim değil yalnızca kendini ; yandıkça aydınlatır güneş evreni sönmesin ateşin / yan; tenim kadar !
Harikaydı Efendim yüreğinize kaleminize ve size bunları yazdıran o şairane ruhunuza sağlık... Okyanuslar kadar sevdaların cam fanısıda delip geçmiş ve taaa bizlere kadar ulaşmış bu aşk dolu yüreğe selam olsun tekrar kutluyorum selam ve sevgilerimle saygılar...
kardelenim tarafından 4/24/2008 11:59:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Evet efendim geçmişte kalan sitresli yaşantınıza, alkol ve sigarada eklenince sizi laminerlikten uzaklaştırıp, türbülanslar yaşatmış Ama hepsi geçmişte kalmış şimdi ise cam fanısın butarafındasınız ve hayattasınız ve aramızdasınız, yoksa bu gizel şiirlerinizi nasıl okurduk... O zaman yeni hayata ve güzellikler merhabanız.. Merhabamız olsun... Saygımla.
Söz konusu fanus;bir ani ölüm karşısında ruhun gökyüzüne uçup yıldız gibi oradan dünyayı bütün saydamlığıyla seyretmesi ve kısa bir süre sonra tekrar ruhun bedene geri döndürülmesi halidir.04-05 MAYIS 1997 gece saat 01.00 sularında (Yoğun stres, aşırı alkol, ve bir günde üç paket sigara içitkten sonra yaşadığım bu olay bir halüsinasyon kesinlikle değil ) o günden sonra (25 yıllık sigara tiryakisi iken) ani bir şekilde, hem içkiyi hem sigarayı bıraktım.Nadiren içki alsam da sigarayı asla !Bu manzarayı şiirleştiriken daha uygun bir ifade bulamadım dünya akvaryum saydamlığında görünüyordu vew avaucumuza sığcak kadar küçücüktü...saygımla...
Neslihan Yazıcılar; Soyadı gibi kaleminin hakkını vererek yazan '' Şiir Güzeli '' bir insansınız ! Şiir yolculuklarının Düş sokaklarında görüşmek dileğiyle.
Neslihan Yazıcılar; Soyadı gibi kaleminin hakkını vererek yazan '' Şiir Güzeli '' bir insansınız ! Şiir yolculuklarının Düş sokaklarında görüşmek dileğiyle.
kutlarım güzel olmuş şiiri n altındakı yorumları görünce hakkını aldığını düşünüyorum bu yüzden tebrik ediyorum yüreğinize sağlık diler sevgiler sunarım
Merhaba Cim-BOM :Bizim bir Metin Oktay'ımız vardı;hani şu otuzbeş metreden ağları deldiren ünlü forvet ! Gol olup olmadığını tartışırken millet,bakmışlarki ağlar delik... Umarım bir gün yaman bir şut da sen çekersin...Sayıglarımla...
Yürek kozasında ipekli şiirler dokuyan saygıdeğer şaire; duygularınız hep soylu benim için.Bizlere yakışan bir güzellik bu; hep birlikte yaşasın aşk! diyelim bir kez daha.Kaleminiz sevdanın burcunda çakılı kalsın hep !Saygımla içten.
Vitrindeki şiir böyle olmalı su niyetine içilmeli bir kez daha başa dönüp bir solukta bir daha, bir daha okunmalı. Şairden başka şiir okuyan yoksa; günün şiiri, şaire böyle dokunmalı. Dokundu!
Aşkın ödülü şiir Şiirin ödülü de aşk.. Her ikisini elele tutuşturmuş dizelerin sahibi..ki güne harikulade bir şiir düşüvermiş. Bir kaç satırla onurlandırılmayı da hak etmiş yüreğini şiire serpiştiren emektar..
Ay su'yu Özlem şairi bozmuş. Ne güzel bir şiir olmuş; ne güzel!
Sevgili Sabiha öğretmenim; bu güne kadar olan emek ,yakın ilgi ve desteğiniz için size saygım sevgim çok çok özeldir,devamını dilerim.MUTLULUKLA KALINIZ.
AŞKA VERİLEN ÖDÜL İÇİN SEÇİCİ KURULA CAN-I GÖNÜLDEN TEŞEKKÜR EDER; TÜM ŞİİR DOSTLARINA ŞİİR ATINDA DOLUDİZGİN YOLCULUKLAR DİLERİM.
UMUTLA , SEVGİYLE GÜNEŞLİ GÜZEL YARINLARA GİDERKEN, 23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMIMIZIN, YÜCE TÜRK ULUSUNA VE TÜRK DÜNYASINA BARIŞ HUZUR VE MUTLULUKLAR GETİRMESİNİ YÜCE TANRIDAN NİYAZ EYLERİM.
YURTA BARIŞ DÜNYADA BARIŞ ! (M.KEMAL ATATÜRK )
Şaban Aktaş tarafından 4/23/2008 3:52:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
inci avcısı kesilirdim doğudan batıya gerdanında ay’ın bir gümüş tepside dansederken balıklar gözlerim kamaşır/ ağarmadan tan göğsünde denizin gül rengi dağlar poseidon’un zıpkınında kan...
depremlerle uyanırdım her sabah yaşanmaz değil / böylesine de tuz çiçekleri açar / sevi denizinde yosunlar .. sevdayla gezilmiştir her liman ivintim yok artık / kalmadı gidecek yerim kumsalında köhnemiş bir sandal nasıl severse denizi / seni öyle severim... ***************************************************** Mitolojik unsurlardan yola çıkarak yazılmış,Akdeniz gülüşlü GÜNÜN ŞİİRİNİ VE ŞAİRİNİ KUTLUYORUM:KOCAMAN. SAYGILARIMLA ŞİİR VE SEVGİYLE KALIN.
Yerini hakeden bir şiire yeniden uğramak çok daha güzel. kutluyorum şiir dostu. tahmin etmiştim burda olacağını ve görmek güzel. yüreğinizdeki deniz hiç kurumasın.
ön bahçesinde sevdamın koskoca dünya cam bir fanus dur duraksız akvaryumdu okyanus soluk soluğaydı gökkuşağı ; .. işte birden ne olduysa ecelsiz çekildim kumsala karaya vurmuşçasına balinalar başımda bir zakkum çiçeği tenimi akdeniz yalar...
Günün Şairi ve mükemmel şirini kutlarım.. Yüreğine sağlık abicim...
Güzelliğini ve hak ettiği yeri sorgulayacak kadar şair değilim..
Kutluyorum kurdelenin kırmızısını.
Hak ettiği yerde çünkü.
Yalnız, bir kaç yer var gözüme takılan.
Hepsine değinecek değilim, ukalayım maalesef ; hiç istemiyor olmama rağmen.
Ama o noktalamalar, neden yanlış bu kadar?
Aslında değineceğim ve örnek alınası bir kaç yer var ama, dediğim gibi ben sadece gözüme batanları dillendirmek istiyorum seçkinin güzelliğine laf etmeden.
Doğru yerde çünkü dediğim gibi.
"soluk soluğaydı gökkuşağı ;" cümlesi noktalı virgülle biterken, sonrasında neden iki nokta var ve neyi bağlıyor o noktalı virgül?
"doğudan batıya gerdanında ay’ın" cümlesinde, "AY" özel isimse, neden büyük harfle yazılmamış? Değilse neden apostrof var ekten önce?
"gön’lüme bir ay doğar".. "Gönül" sözcüğü böyle bölünür mü cidden?
Sayın Yavaz bey; Her insan edebiyat fakültesi mezunu değildir,biz hapishanelerde başladık şiiirleri karalamaya.Israrla bazı şeyleri anlamamakta direndiğiniz zaman ,üzülerek ifade edeyim hakkınızdaki iyi niyet ölçülerimi kaçıracağım. Bazı gök cisimlerinin adları sayılırken en hayati ve güncel olanlar arasında akla ilk gelen ay dünya ve güneştir; bunları yazarken küçük harf kullanılır.DİĞER GEZEGENLER BÜYÜK YAZILIR denildiğinde dünya gezegendir.Güneş ise gezegenlerin bağlı olduğu sisteme adını veren yıldızdır.Ay güneş ve dünya dışındaki en çok adı geçenler;Merkür Venüs Mars Uranüs.Satürn Pluton Jüpiter gibi gök cisimlerinden kasıtla gezegen ifadesi kullanıldı.Israr ile cımbız ve büyüteç ile kusur aramanızı anlamlandırıbilmiş değilim.Yazılarım arasında AY ÜSTÜNE BİR DENEME başlıklı bir yazı var.Eğer o yazımı okur iseniz ay ne imi ş bigilerinize biraz yeni bilgiler ekleme FIRSATINI da yakalamış olursunuz !BİLGİNİZİN DERECESİ NE OLUR İSE OLSUN sizinle ne tartışmak ne de yeni bir şey duymak istemiyorum.Şiirin bir özgürlük alanı olduğunu da aklınızdan çıkarmamanız kaydıyla.Bizleri adam gibi öğretmenlik yapmaya fırsat tanımamış olsalar idi belleğimizdeki bigileri taze tutar yenilerdik.Fakat biz yasaklı listesine alınalı tam yirmi sekiz yıl oldu .DİL BİR İLETİŞİM ARACIDIR,ANLATILMAK İSTENEN ister kekeme, ister elle ister dille isterse yazı ile anlatılınca karşı taraf anlamış ise dil amacına ulaşmış demektir.Benim de bir yabancı dil öğretmeni olduğumu anlatmam sanırım tartışmayı alevlendirir kanısındayım.Şahamettin bey arkadaşımız sayfasında ŞİİR ile ilgili bazı yeni düşünceleri var,Leylamız Cumbasında adl şiiri ile bir konuyu gündeme getirmiş fikir beyan etme düşüncesinde iseniz oraya bir zahmet yönlenin, ben orada da bazı şeyler anlattım.Orada faydalanalım derim birazcık da sizin görüşlerinizden...GEREĞİ İÇİN ARZOLUNUR EFENDİM !
Estagfurullah, Allah'sız gibi bir cümle kurmadım, kurmam da.
Umarım eğitimini aldığım Edebiyat konusunda biraz hassas davranıyor oluşum rahatsız etmemiştir sizi.
Ancak, diğer gezegenlerin ve bahsi geçen kelimelerin küçük harfle yazılması gerektiği konusunda fikir beyan eden DİLBİLİMCİ arkadaşlara selamlarımı sunar, AY isimli bir gezegenimizin olmadığını, kendisinden başka, aynı anlama tekabül etmeyen kelimelerin ÖZEL İSİM olarak isimlendirildiğini ve bu minvalde yazılan kelimelerin büyük harfle başlaması gerektiğini ama özel bir anlamda kullanılıp küçük harfle başlatılan ve özel isim anlamından kopan kelimelerin, yazım anlamında da bu kuraldan kopması gerektiğini özellikle tekrarlamak isterim.
Yanisi; AY isimli UYDU, özel bir isim olduğu için büyük harfle yazılır ve eki apostrofla ayrılır.
Değilse, yani nesnel anlamda kullanılırsa; ya küçük harfle yazılır ve apostrof kullanılmaz, ya da DİLBİLİMCİ ARKADAŞLAR TEKRAR SORGULANIR..
Değerli şair dost,eleştirileriniz için teşekkür ederim.Bazı değişen kuralların güncellenmesini takip etmekte yetersiz kaldığımız vakidir.
Ay güneş ve dünya özel isim olamalarına rağmen küçük harfle yazılırBenim bildiğim . DİĞER GEZEGENLE R BÜYÜK HARFLE YAZILIR.
ay'la ile ayla arasındaki fark bariz,ayla iki ayrı anlama gelmektedirEğer bazı sözcüklerin yazı diline aktarılmasında söylendiği gibi okunmasını istiyor isek ve bu durumda sesli harf düşmesi var ise; apostrof kullanılırdı.Bu kural şimdi değişmiş,söylendiği gibi yazılıyor ,dil öğretmeni bir arkadaşıma sordum.
Şayet bu şir yayınlanacak bir kitapta olsaydı mutlaka redakte edilecekti.Ben kitapsız bir şairim ama çok şükür Allahsız değilim, dostlarımı olumlu eleştirlerini dikkate alırım. Saygılarımla.
bülbül öter gül dalında gön’lüme bir ay doğar ay suları / özlemin’se beni boğar .. ateşimi sen verdin / suyumu senden isterim değil yalnızca kendini ; yandıkça aydınlatır güneş evreni sönmesin ateşin / yan; tenim kadar !
Benim için farklıydı, mükemmeldi... Kutlarım, saygılarımla...
depremlerle uyanırdım her sabah yaşanmaz değil / böylesine de tuz çiçekleri açar / sevi denizinde yosunlar .. sevdayla gezilmiştir her liman ivintim yok artık / kalmadı gidecek yerim kumsalında köhnemiş bir sandal nasıl severse denizi / seni öyle severim... ............................ Kutlarım şiirinizi Yine savrulmuş gün ışığı rüzgarıyla dizeler Güzel, ve sade bir anlatım Kaleminiz daim olsun
bülbül öter gül dalında gön’lüme bir ay doğar ay suları / özlemin’se beni boğar .. ateşimi sen verdin / suyumu senden isterim değil yalnızca kendini ; yandıkça aydınlatır güneş evreni sönmesin ateşin / yan; tenim kadar !
Halini kumsala çekilmiş köhne bir sandalla özdeşleştirip; Aşkını, kıyıda denizden mahrum edilmiş sandalın denize olan tutkusu ve özlemiyle örnekleyerek anlatma, tarif etme... Kendini aşkın sahilinde köhnemiş bir tekneye benzeterek çok güçlü bir tarzda aşkını ifade...
Tam usta işi harika bir şiir... Kutluyorum...Selam ve saygılar...
özlemin güzel; büyük dağlar kadar bir daha çekmemeli kimse denize beni öyle yakın ki bana sular dinleyin dalgaların göğsümde sesini
evet şiir dostu, yürek deniz gibidir, orda ki hiçbir yosun da pas tutmaz, aşk bundandır ki niceldir. Akdenizin mavi sularında tuz basıp yaralara yeniden kulaçlamak evrensellik, ne varsa hayata dair olan hepsi bizden değil midir. sevgiyle ve gönülden kucakladım bu şiiri dost şiirlerin umut eksiltmeyen adamı. dedim ya daha çok gelecem bu şiire , kimbilir kırmızı şapkalı kız yarına ait düşlerde kapıyı çalar...
Ben de sizin güzel yüreğinizi kutlarım,Hayriye hanım.Bu sevda yolculuğuna ilk çıktığım zamanlar bana '' Deli '' demişlerdi...Sizin gibi şiir dostlarının bunun tersini söylemesi mutluluk veriyor.Saygımla.
Beyaz atın süvarisine saygım sevgim selamım her zaman katışıksız içten.duyarlı yüreğiniz incinmesin,kaleminiz hiç susmasın.Gülenaz /neler saklı kalbinde bilen az !
bülbül öter gül dalında gön’lüme bir ay doğar ay suları / özlemin’se beni boğar .. ateşimi sen verdin / suyumu senden isterim değil yalnızca kendini ; yandıkça aydınlatır güneş evreni sönmesin ateşin / yan; tenim kadar !
kaleminiz o kadar ustaki
şiirinizi dura dura okuyorum
her seferinde mütiş diyorum, arkası geliyor..
Allah kuvvet versin kaleminize. kutluyorum.yürekten.
Arı-duru,derin ve yakıcı bir şiirdi.Şaban AKTAŞ,geç kalmışım,yaşlanıyoruz bilinsin.Dikkatimiz eskisi kadar kavi değilmiş.Çok sağlam ve kaliteliydi.Selam,saygı.
Saygıdeğer dağcı dostum Fikret bey ; şiire gerçek değerini veren ender insanlardan birisiniz her yönüyle.Değil miki biz gezdik o dağları mevsim mevsim, çiçeklerini görüntüledik resim resim ve sonunda işedik gönlümüze ne varsa... Dağcılar dağlar kadar sevdalı... SAYGILARIMLA.
bülbül öter gül dalında gön’lüme bir ay doğar ay suları / özlemin’se beni boğar .. ateşimi sen verdin / suyumu senden isterim değil yalnızca kendini ; yandıkça aydınlatır güneş evreni sönmesin ateşin / yan; tenim kadar!
ısıtıyor insanı kutluyorum yürekten.... sevgimle / saygılar
İçine gömülmüş bir sevdanın resmi geçidi var dizelerde, lakin kurtarıcı gelecek olsa, yaşanır mıydı bunca özlem? En güzeli, aynı ateşe düşmesini beklemek onunda, belki anlar o zaman son mısrada olduğu gibi. Harikaydı. Günün şiiri olmaya aday bence.Sevgimle...
bülbül öter gül dalında gön’lüme bir ay doğar ay suları / özlemin’se beni boğar .. ateşimi sen verdin / suyumu senden isterim değil yalnızca kendini ; yandıkça aydılatır güneş evreni sönmesin ateşin / yan; tenim kadar!
her bir dizesi ayrı ayrı derin anlamlı...etkileyici....kutlarım sevdalı gönül incisi harka dizelerinizi.. .saygılar..selamlar..
bir zamanlar aşıkları kıyı kıyı gezdiren,balıkçıların ekmek kavgasının başrol oyuncusu deniz kızlarının platonik aşkı.yıpranıp köhneleşince kumsalda kaderine bırakılan bir ihtiyar.güneşin altında yanar da yanar.tıpkı insan gibi.çalışır kazanır yer yedirir sever aldanır ve artık kendine bile bakamayacak hale gelince tek başına kaderine terkedilir. beni bu hale getiren sensin.yıpratıp bir kenara fırlatan yakan sensin. bu durumdan da sen kurtarmalısın.
laledevri tarafından 4/22/2008 8:50:43 AM zamanında düzenlenmiştir.
Merhaba sevgili Lale ; beni en yakın anlayanlardan biri olarak, şahsıma verdiğin değere layık olabilmek beni m için çok önemli...Her zaman büyük moral ve desteçim oldun.Selam sevgi ve saygımla. (Senin de var kımızı kurdelen, kıskanmazsın biliyorum..)
değil yalnızca kendini ;
yandıkça aydınlatır güneş evreni
sönmesin ateşin / yan; tenim kadar !
Harikaydı Efendim yüreğinize kaleminize ve size bunları yazdıran o şairane ruhunuza sağlık...
Okyanuslar kadar sevdaların cam fanısıda delip geçmiş ve taaa bizlere kadar ulaşmış bu aşk dolu yüreğe selam olsun tekrar kutluyorum selam ve sevgilerimle saygılar...
kardelenim tarafından 4/24/2008 11:59:52 AM zamanında düzenlenmiştir.