Bir krallık tiran devri Başladı başa taht kurdu Kapkaranlık İran devri Sarayda saltanat kurdu!
Ayetullah’ın yasası Meydanda molla sopası İşkence idam sehpası Aydınları dara vurdu!
Vurulmadan boynun dara Dur de zalim iktidara Vicdansızın derdi para Suyun başına oturdu!
Düne bakıp günü gör de Katlanmasın derdin dörde Çekilmeden siyah perde Zalimlik azdı kudurdu!
İnanmayasın sakın ha Bunlar hep soyguncu tayfa Kapansın karanlık sayfa Yeter bağrım kan oturdu!
Ne hak ne hukuk belirtir Aklın var ise delirtir Parayla "evet" dedirtir Kendine saltanat kurdu
Aktaş yolun aydın olsun Atatürk’e saygın olsun Ne tasan ne kaygın olsun Atan Cumhuriyet kurdu!
Şaban AKTAŞ 01.02.2017- 18.48
ONALTI KIRKİKİ
Büyü güzel büyü Gözlerinde aynı büyü İçimdedir Derin/kuyu Sana benzer huyu suyu...
Karşı koymak mümkün değil Ben kendime hayır dedim; Sensizliğim senden değil Cehennemi ben istedim!
Sen Göreme bağlarında Hâlâ gonca gül dalısın Dön deyince döner başın Çiçekli iğde dalısın...
Cennetinde yasak elma Al ye desen artık yemem ’’Odamı dağıttım!" deme Yanarım da yine gelmem!
Gözpınarım akar durur Aşkın ile benim zarım Gerdanında şavkı vurur Ay gecede aşk-ı nârım!..
Şaban AKTAŞ 02.02.2017 - 16.42
AKDENİZ MELTEMİ
Dalga dalga köpüklerde Kudururken Akdeniz Batıkkentin kıyılarında Rengarenk bir yalıçapkını Çırpar kanatlarını...
Kayabaşlarında yapayalnız Yitik martılar pinekler Gözleri sen, yalnızlığı ben Kirpikleri denizdikeni Batar içime içime...
Denizkızlarının sırtında Bir pula sattım düşlerimi Kızılderili şamandan Bir şeytan tüyü alıp Saçlarıma Haziran Temmuz, Ağustos taktım...
Denizin kulağı Yüreğimin kulakçığıdır Ben Akdeniz çocuğuyum Şarkılarla dopdolu Hep güvertesindeyim aşkın...
Yelkenli bir gemi Dinmek bilmez efil efil Deniz mağaralarında saklı Birbirinden güzel denizkızları Gözlerinden esen mavi İyot kokulu Akdeniz meltemi...
Batık kentinde dibinde Kırık testiler, amforalar Şarap içtiğimiz kadehler Suya düşen kırmızıgül...
Seni beni, Tüm sevdiklerimi Kıyılarında Akdenizin Yalıçapkınları ile martılardan Mavi gözlü denizkızlarından Türkü türkü sazlardan, Esmer karayağız Denizkazlarıyla Akdeniz foklarından Yunus balıklarından, Karlı dağ başlarından Sürüklenip kıyılara Kuma dönmüş Çakıltaşlarından Denizatlarından soralar...
Sen ki bir sevda seli Kesintisiz seher yeli Yaşadığım tüm aşkların Köpüren azgın dalgaların Fırtınaların bedelisin!
Şaban Aktaş 02.02.2017 -14.07
ŞARALOP
Şikayetçisin yalnızlıktan Ama şunu unutma; Killi toprak gibisin kardeşim Su sızmıyor katmanından! Ham olma, hum olma H/uman ol, umman ol; Hamhum şaralop Her şeyi tek/elinde tutup Tek başına yutup Gölünde kendini avutma!
Hom ol, us ol Humus ol Hümanist ol Ele de sun batmanından!
Şaban AKTAŞ 01.02.2017
TOP SECRET!
Haydi birini biliyorduk Her türlü pisliğe bulaştı En derin bataklığın Vurdu vurdu dibine Zeytinyağı gibi Üste yine çıktı! Ya ne demeli ötekine Eli ayağına dolaştı iyice O ondan da ibne çıktı!
Şaban AKTAŞ 31.01.2017 11.43
MASKARALIKLAR
Tanrı bile vurmazmış Yüzüne yüzkarasını!.. .. Ya ben nasıl vurayım, Vurmasam nasıl durayım Soytarının maskarasını?! .. Hak, batıl ile butlan Haydi gel de umutlan?!
Şaban AKTAŞ 31.01.2017 - 10.39
SIKIŞIN!
Ne zevkli bir iş bu(!) Şantaj boyun eğdiriyor Arkasında öcü Ucunu değdiriyor!
Tapeden mapeden Şiirime de bulaştı Sapıklık tepeden!
Önce itiş tepiş Sonra gidiş didiş Şakası kalmamış işin!
’’Durum kötü Kolla götü!’’ deseler de Bu kez vahim; Kimse kurtaramaz!
En iyisi mi siz Birlikte ikiniz Fırsat eldeyken Yiyin için Birbirinizin Bir altından Bir üstünden geçin "Yoktur zevkine doyum bu işin Sıkışın o.ç... ları sıkışın! "
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
T/İRAN DEVRİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
T/İRAN DEVRİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hangi şiirine yorum yazayım diye ikilemde kalmadım değil. Fakat tiran şiiriniz ilk ve konusu güncel olduğundan yorum yapıyorum. Şimdi bir kişi seçildi diye cezalardan muaf tutulamaz.(Adi suçlardan). Başkan seçilecek kişi önce bu suçlar ile ilgili aklanması lazım.Seçilmiş milletvekili veya cumhurbaşkanı olması böyle suçu varsa aklanması lazım.Tıpkı Almanya'daki gibi. Zamanın cumhurbaşkanı sadece bir işadamının parasıyla yurdışı seyahati yaptı diye Cumhurbaşkanlığını bırakmıştı.Yani cumhurbaşkanını yargılayan mahkemeyi kapatan bir hükümet olmaması gerekir.Ya da cumhurbaşkanını mahkemeye veren bir savcı görevinden azledilmemesi gerekir. Bu durum şu anda bile yapılamıyor.Ayakkabı kutularının hesabı sorulamadı.Mahkemeler kapatıldı.Başka mahkemelere verildi.Bakanlar yaptıklarıyla kaldı.Fettullah hükümeti cumhurbaşkanını kandırdı.Millet kandırıldıkları için hesap veriyor.Bu hükümet mensupları veremiyor. Demek istemem o ki,eğer evet oylarıyla bu tiran sistemi gelir ise,Ortadoğuya bir Baas rejimi daha gelecek.Bunu ben söylemiyorum Almanyadaki ileri gelen oryantalist yazarlar makalelerinde yazdılar.Böyle bir rejim Tayyip tipi sistem olur.Bir kişi için anayasa yapılamaz.Ülkeye yazık oluyor. Şiiriniz gerçekleri dile getirmiş.
sinan toraman tarafından 2/3/2017 1:11:27 AM zamanında düzenlenmiştir.
Fakat tiran şiiriniz ilk ve konusu güncel olduğundan yorum yapıyorum.
Şimdi bir kişi seçildi diye cezalardan muaf tutulamaz.(Adi suçlardan).
Başkan seçilecek kişi önce bu suçlar ile ilgili aklanması lazım.Seçilmiş milletvekili veya cumhurbaşkanı olması böyle suçu varsa aklanması lazım.Tıpkı Almanya'daki gibi.
Zamanın cumhurbaşkanı sadece bir işadamının parasıyla yurdışı seyahati yaptı diye Cumhurbaşkanlığını bırakmıştı.Yani cumhurbaşkanını yargılayan mahkemeyi kapatan bir hükümet olmaması gerekir.Ya
da cumhurbaşkanını mahkemeye veren bir savcı görevinden azledilmemesi gerekir.
Bu durum şu anda bile yapılamıyor.Ayakkabı kutularının hesabı sorulamadı.Mahkemeler kapatıldı.Başka mahkemelere verildi.Bakanlar yaptıklarıyla kaldı.Fettullah hükümeti cumhurbaşkanını kandırdı.Millet kandırıldıkları için hesap veriyor.Bu hükümet mensupları veremiyor.
Demek istemem o ki,eğer evet oylarıyla bu tiran sistemi gelir ise,Ortadoğuya bir Baas rejimi daha gelecek.Bunu ben söylemiyorum Almanyadaki ileri gelen oryantalist yazarlar makalelerinde yazdılar.Böyle bir rejim Tayyip tipi sistem olur.Bir kişi için anayasa yapılamaz.Ülkeye yazık oluyor.
Şiiriniz gerçekleri dile getirmiş.
sinan toraman tarafından 2/3/2017 1:11:27 AM zamanında düzenlenmiştir.