Siyaset günüyle gecesinde hep tersine giden bir şeyler var bu ülkede? Bana öyle geliyor ki geceler uzarken gündüzler kısalıyor sürekli!
İçi kara dışı kara ak takke, kara sakal kara cübbeli adamlar sanki başkent Ankara!
Sabahı bekleyen gece kuşları gibiyiz, sanki güneş hiç doğmayacak endişeliyiz hepimiz!..
Güvenimiz yok yarına herkeste bir korku bir telaş, bir panik oysa An/kara nanik üstüne nanik maytap geçiyor halkla!..
İşte şimdi bize karanlığı delecek kan kızıl şafağı ağartacak masal kahramanları anka kuşları, simurglar kocaman, dev yürekli güneş yüzlü korkusuz adamlar gerekli!
Ey Prometheus sen değil miydin gökten ateşi çalan sıcaklığın değil miydi insanlığa miras kalan?!
Ocak başında ellerin kaynayan tencere buğul buğul cam mis gibi tüten, İçten dışa çift kanat güneşe açılan pencere!
Tez uzat ellerini karanlık bizi boğmadan kopmadan kızılca kıyamet güneş maşrıktan değil mağripten doğmadan!..
Şaban AKTAŞ 25.01.2017
BİR YERE BİR GÖĞE
Her şeyin bir derdi var Rüzgârınki esmek Dal kırmak Çiçekler arasında Çöpçatanlık Tozu dumana katmak; Bir yere bir göğe... Suyun derdi akmak Toprağa işlemek Damla damla Göl olup genişlemek Dolup taşmak Dönüp dolaşmak; Bir yere bir göğe...
Güneşin derdi dönmek Döndürmek Yakıp kavurmak Suyu yerden alıp Dağ başlarına kaldırmak Ardından doğmak batmak Bir yere bir göğe...
Şairin derdi Gece gündüz düşü Gezmek, dolaşmak Dolaşıp kalmak Gördüğüne şaşmak Gördü isen gördüğümü Çöz kördüğümü!..
Şaban AKTAŞ 26.01.2017 - 11.46
BOŞVER ADAM SEN DE!
’’Boşver adam sen de!’’ deyip geçersen Başına dert olur bir gün görürsün Gününü gün edip yiyip içersen İçine dert olur bir gün görürsün!
’’Elin yaptığından bana ne?!’’ diyen ’’Benim yaptığımdan sana ne?!’’ diyen Ne bulursa elden mal gibi yiyen Kurban olur kendi bir gün görürsün!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MAĞRİPTEN DOĞAN GÜNEŞ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MAĞRİPTEN DOĞAN GÜNEŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kalemin daim ilhamın bol olsun
_________________________________Selamlar