Göz göz olur gözelerim Dağı taşı gezelerim Gülce kokar dizelerim Kokun k/aleme bulaştı
Sularda başladı hayat Gözden gönüle seyahat Koltuğunda öyle rahat Aşk treni doldu taştı
Yanyana bitmez yolculuk Yanımda gülyüzlü çocuk Aşk ile sonsuza uçtuk Düş ışık hızını aştı
2. AŞK DÜŞLERİ
Aşk yünden boyun atkısı Sıcaklık günden katkısı Sonsuz hâyâl düş yetkisi Aşk düşü sonsuzu aştı
Aşk bir ışık tek frekans El ele göz göze bir dans Ay ile gün bitimsiz vals Hep üstümüzde dolaştı
Aşk açar paslı kilidi Çözer cevheri piridi Yüreğin yağı eridi Kılcal damarda dolaştı
Ne istersen verir sana Demir bile erir sana Gül de el/verir insana Aşk dilim ile uzlaştı
Şaban AKTAŞ 12.01.2017- 08.30
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
.........
TIRNAK ÇAKISI
1. Şiirde aşk, aşkta şiir Aşı bıçağı Tırnak çakısı Sanki bağ makası Uzadıkça düş kesiyorum On parmakta on hüner Daldan dala Dilden dile Ondan ona esiyorum!
2. Makası olur da bağın Çakısı olmaz mı tırnağın(?) Ay geçerken geceden Serin esen ruzigâr İyot kokulu Akdeniz Aşk ilçesi Kaş’ın Kıyısında kayalar Oturup üstüne bir taşın Şarkılar söyledin mi hiç, Yanında cana Candan yakın Çok sevdiğin bir dost Eski bir arkadaşın Yalıçapkını Düş uçkunu, Usul usul sular Dolup boşalırken Oturduğun taşın Tam altındaki koyaktan Kulağına gelen sesler Anım/satmaz mı sevişmeyi Tutulmaz mı nefesler Aşk dolu/su içer Nağme nağme şarkılarla Kendinden geçmez mi insan!
3.
Kaş ile göz arasında Sırtıma çakıldı Bir tarihte bir tırnak Saplandığı yerden Yavaş yavaş Yüreğimi deldi ’’Ay!’’ deyip Delicesine haykırmak Esaret zincirlerimin Tümünü birden Kırmak geldi içimden!
O gece onu demek ki Çok fena öpmüştüm; O sarhoş kafayla Dönerken başım Kollarını sırtımdan Anımsamıyorum O mu çekmişti Ben mi sökmüştüm?!
4.
Aşk tavada midye Ay gecede istiridye Saks mavigecelerde İncili, yakamozlu düşler Çıldırtan aşklardı Beni baştan çıkaran Güzellerin davetkâr Ateşli çıldırtan Bakışlarıyla büyüdüm Bir ayıldım bir bayıldım Bilmem, belki de Şeytan tüyüdür tüyüm Yine de melek sayıldım!
Cehennemdeki nâr Şehvetin içinde Aşkın ateşinde de var İnsan iki yüzlü melek Değişmez ne yapsan Böyle yaratmış felek Yanıp ’’küll’’ olana kadar!
Şaban AKTAŞ 12.01.2017 - 08.58
İNFİLÂK
her yenilikçi düşünce beynimde başlı başına sıkıntılı bir infilâk; aydınlanır en zifir zindan kapranlık gece içimde sözcükler havai fişek gibi patlar dağılır uçar bir süre harf harf, hecehece yan yana yanar savrulur bölünür bütünleşir dizilir yeni baştan yepyeni bir ağda ilmek ilmek bir uçtan bir uca düş sonsuza uzanır söz ile değişir yaşam yepyeni anlam kazanır
Şaban AKTAŞ 12.01.2017- 14.19
SATILDIK EY HALKIM SATILDIK ELE!
Satıldık ey halkım satıldık ele Bizi satanları sakın unutma Kimdir bizi satan kalk da gör hele Hainle kendini sakın bir tutma!
Çalan çarptığını geri vermezse İnsan mutlu geçen bir gün görmezse Gece gözlerine uyku girmezse Soyguncu hırsızı sakın uyutma!
Düşmeden milletin yorgun ve bitap Onlar ne yaptıysa sen de ona yap Ne yalan ne riya ne paraya tap Atatürk yolunu sakın unutma!
Nedir bu her türlü açılan zam/bak Yalan söze değil özüne tam bak Zam kazık çaktıysa sen de ona çak Yediğin kazığı kül gibi yutma!
Korkulu rüyanın sonu ölümdür Hiç uyanamamak daha elimdir Kapıları çalan kanlı zulümdür Zorbalıkla zulmü sakın unutma!
Dağlarda kar olsa dayanmaz yürek Eriyor zulümle demirden direk Aktaş yalan dolan kime ne gerek Hileyi çileyi sakın unutma!
Şaban AKTAŞ 12.01.2017
.........
MAVİ Mİ MİYAV MI?!
Biraz maviye bak Mutluluğa iyi gelir Arka tarafımda Masmavi Akdeniz Maviyi seversen Miyav da derim Mavi sesimde giz İstersen değiştir Yerini harflerin Tek tek yine diz! Miyavın içinde Maviyi göreceksin Gülmekten Mavi mavi öleceksin!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SEVDA VE HASRET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SEVDA VE HASRET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.