Ey utanmaz gafiller Arlanmaz hırsız Yobaz bağnaz Gerici herifler Dinleyin hele bir O sizler gibi sıradan Bayağı birisi değil!
Altı okundan her biri Yakar sizi diri diri, Sanmayın ki yakamaz Uyanıp kalkamaz! Öyle bir kalkar ki Atmaz iseniz elleriniz ile Arsız yüzünüzdeki kiri Hedefi gericiliğinizdir Şimşek gibi çakar Yakar kül eder hepinizi!
O ki ışığı bilimin Yedi düveli ezen Dillere destan Türkün büyük önderi!
Mareşal Gazi Mustafa Kemal Atatürk Karanlığı delen Hainin hakkından gelen Türkün enerji dinamosu Devrim silindiri!..
Şaban AKTAŞ 07.01.2017-22.06
KARUN OLSA NE YAZAR?!
Geçen yıl gelmişti siteye Yanımızdaki villada kiracıydı Gövdesi kolları dövmeli İri yarı, izbandut gibi bir adam Bilmiyorum ne iş yapardı?!
Bir kaç kez göz göze geldim Komşudur diye Eğip başımı selam verdim Günahını almıyayım şimdi; Ya farkına varmadı Ya tenezzül etmedi; Başını sallayıp eğmedi...
Bilmiyorum evli mi bekar mı Birlikte yaşadığı biri vardı Yabancı bir bayan Sık sık balkona çıkıp Güneşlenirken kitap okuyan.
Bölge turistik bölge Mutlaka yakın çevrede Otellerin birinde Yaptığı bir iş vardı adamın Merak edip sormadım.
Almanca konuşuyordu Hem de çok iyi derecede Duydum bir kaç kez Diğer kapı komşumuz Eva ile konuşurken Uzaktan uzağa.
Gördüğüm kadarıyla Arasıra elinde su hortumu Evin bahçesine çıkar Çiçekleri sulardı Ben de daha bugün duydum Eşim söyledi O da birinden duymuş Ölmüş kalmış evde Belki onbeş gün Kokmuş adamın ölü bedeni Olmamış daha erken Yokluğunu hisseden; Yoksa gelip gideni?!
Yaz(l)ık evler boş şimdi Mevsim kış Turist murist de yok zaten Biz de kışlık evdeyiz...
Ruhu duymamış kimsenin Neden öldü kim bilir Aklıma ilk gelen Bir yandan kira derdi Bir yandan işsizlik; Ruhsal sıkıntı derken İnsanlar içip içip Kahrından yalnızlığa çekilip Ölmeye başladılar demek ki Vakitsizce erken erken...
O kadar iri yarı cüsse Belki kâlp krizidir?! Jandarmalar açmış kapıyı, Çok berbatmış durumu Maske takıp Öyle sarıp sarmalamışlar Alıp götürmüşler cesedini.
Daha orta yaşta, gençti adam En fazla ellibeş altmış Nasılsa işte erkenden Kapısını hayata kapatmış.
Adını da bugün öğrendim Harun’muş; Karun olsa ne yazar; Gideceği yer mezar...
Ölüp gitmiş Harun Kimdir neyin nesidir Yerin altı mı üstü mü güzel Gerisini kendisine sorun...
Bize düşen Allah rahmet eylesin demek Nasıl ölüp gideceğimizi Var mı içimizde bilen; yok Yok işte... Yok!
Şaban AKTAŞ 08.01.2017 - 12.22
KURT KAPANI
Bir gün geldi kocamış kurt Tilkiye yalvarıp dedi ki, ’’Ben yaşlandım artık Beni yokuşta biraz taşı!’’ ’’Hay hay!’’ dedi tilki ’’Başım gözüm üstüne Aynı ormanda biz Çok eski iki arkadaşız Bırakır mıyım seni ben hiç?!’’
Kuyruğuma sıkıca yapış! Görenler hayrete düştü Hortumunu uzatan fil Kıs kıs güldü içinden Dedi ki ’’ikisi de cabbar Eninde sonunda nasıl olsa Yiyecek birbirini bunlar Bakalım kim kimi yolar Yolculukları ancak Bir diğerinin k/uyruğunu Acımasızca yolana kadar!
Eski bir masal belki Nasıl başlar, biter aşklar Kurnaz hayvandır tilki Kurt da oldukça çakal Eninde sonunda tilkinin Dönüp dolaşacağı yer Kesinlikle kürkçü dükkanı Kurt bunamış görmüyor Tilki kuyruğunda kapanı!
Her ne kadar tilki Yapış dese de kuyruğuna Kurt tilkinin etine bakar Tilki kendi zimm/etine K/uyruklar karışır k/uyruğa Acıkan hayvanların hiçbiri Kulak asmaz ormanda Ne Kral ne de buyruğa!
Şaban AKTAŞ 08.01.2017
KUYRUK ACISI
Mutfağa giren kumru Farkedince beni Uçtu hemen Başını camlara vurdu Korku panik; nafile Çırpınıp duruyordu...
Girdiği kapıyı unutmuş!
Yardım etmek istedim Sakinleştirmek için Sözlerim işe yaramadı Nihayet yakaladım Pırpır ederken Bir sağa bir sola Ele avuca sığmıyordu Umulmadık biçimde Yolunuverdi kuyruğu
"Elimde kaldı yazık!"
İyilik yapmak istiyordum Ne umdum ne buldum Bazan böyle oluyor Korku panik telaş Acıma duygusu İyılik de İşe yaramıyor arkadaş Boşa gidiyor çaba İyilik yapayım derken kişi Farkında olmadan Kötü de yapabiliyor bir işi Suçlu ben miyim şimdi Günâhkâr mıyım acaba?!
Kısadan hisse Unutmasın hiç kimse Aklınızda bulunsun Kuşların kuyruğunu tutmayın Tilkinin kuyruğunu tutun Yolunursa yolunsun Yoksa üzülen sen olursun!
Neyse saldım gitti onu Dönüşü kolay olmayacak Ne yapayım O kadar zorluğa katlanıp Yeni kuyruğu çıkana kadar Sallanacak boşlukta Çıkmak isterken bir daha Girdiği kapıyı Bir de acısını kuyruğun Hiç unutmayacak!..
Şaban AKTAŞ 08.01.2017
ASIRLIK ÇINARLAR
Gövdesinde salıncaklar kurduk Kovuğunda soğuktan Gölgesinde sıcaktan korunduk Bu asırlık çınarlar vatan etti vatanı Unutmadılar atında yatanı...
Mekanın cennet olsun Ey asırlık ulu çınar! Sizler bizi unutmadınız Bizlere kol kanat gerdiniz Evlatlarınız da sizleri unutmaz Sizlere en kalbi sevgi saygısını sunar Her zaman minnet ve şükran ile anar!
Şaban AKTAŞ 08.01.2017 - 13.53
DURUM
eşimiz diyorduk; evlilikler yokluktan iflas etti çocuklarımız diyorduk; yakılıp öldürülüyorlar, yüksek okul bitirseler yine işsizler, işimiz diyorduk; her gün işsizliğin getirdiği yoksuluğu, açlığı sefaleti iliğimizde duyuyoruz, geleceğimiz diyorduk; hiçbir güvencesi yok ekmeğimiz diyorduk, ne buğdayın hayırı var ne unun daha nesi kaldı bahanesi mi var bunun?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DEVRİM SİLİNDİRİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DEVRİM SİLİNDİRİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Dinle imanla gelip bu ülkenin zenginliklerini inşallah maşallah diyerek sattılar çaldılar ve tüm değerlerini çürütüp yıkılma aşamasına getirdiler. Daha pes etmedik iki gözüm.