Dağlar bulut, dağlar duman Dağlar umut, dağlar yaman Şırıl şırıl akan su; eriyen kar Dağların başı dik Dağlarda gurur, dağlarda vakar Bereketi bolluğu Anadolu’nun Dağlarından ovalarına akar...
Bu topraklar bin yıllardır Bereketli doğurgan; Artemis; arı temiz İşte Efes, Bülbüldağı Kutsal bakire Meryem’in Ömrünün son deminde Aldığı her nefes; Evi orada yaşadığı...
Bir ucundan bir ucuna Bu dağlardan aşıp Mezopotamya’ya akan Fırat Dicle sularından İçtiler yudum yudum Musa, İsa, Muhammed Dört kitabı besleyen kaynak Yön veren acuna; Anadolu’m güzel yurdum!
Kybele, Kubaba, Hepat Artemis, İştar; Asena; Ay/şana/ Ayşe ana Bu dağların eteklerinde doğdu...
Ayşe ana işte burada Ardındaki dağlar gibi upuzun Uzanmış yatıyor Sessiz ve nefessiz İçinde bir tabutun Sonuna geldik yolculuğumuzun...
Doğduğu dağların eteğinde Hüzünlü bulutların arasından Güneş şavkıyor başına Bir demet ışık Aydınlatıyor ruhunu Özbeöz kendi yurdunda Doğduğu yere gömdük onu Kan düşse, can biter Anadolu toprağından Üstünde koyun kuzu Sebeplenir yaprağından...
Bu onun ebedi yolculuğu Uğurladık sonsuza Eşiyle birlikte yanyana Oğlu kızı çoluk çocuğu...
Güle güle Ayşe ana Selam söyle anama Ayşe adı onun da, bilirsin Şimdi dünyanız bir Görüşürsünüz belki Kim nereden bilebilir?!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AYŞE ANA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AYŞE ANA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.